Carhistory.gr Logo
  » portraits » Αlfredo Vignale
Αlfredo Vignale
portraits

Η ζωή και το έργο ενός καλλιτέχνη της Αυτοκίνησης...

O Alfredo Vignale γεννήθηκε το 1913 και σε ηλικία 17 ετών ξεκίνησε να δουλεύει στην Stabilimenti Farina, έχοντας ως εργοδότη τον Giovanni Farina, μεγαλύτερο αδελφό του Battista Pinin Farina. Οξυδερκής και επιδέξιος διακρίθηκε σε κάθε είδους εργασία μέσα στο εργοστάσιο. Στα 33 του χρόνια αντάλλαξε μια παλιά μοτοσικλέτα που είχε, προκειμένου να αποκτήσει ένα Fiat Topolino. Το μικρό ιταλικό αυτοκίνητο που βρέθηκε στην κατοχή του είχε ένα εντελώς σκουριασμένο αμάξωμα, το οποίο ο Alfredo αποκατέστησε με το δικό του τρόπο, χρησιμοποιώντας ως υλικό το αλουμίνιο. Η δουλειά που έκανε ήταν τόσο τέλεια, που προκάλεσε την προσοχή του αγγλικού περιοδικού αυτοκινήτου Autocar. Έτσι άρχισε γι αυτόν μια σταδιοδρομία, που έμελλε να τον κάνει διάσημο σε ολόκληρο τον κόσμο.

Carrozzeria Vignale
Το 1948 ο Alfredo Vignale ίδρυσε τη δική του αμαξοποιΐα, στην Via Cigliano του Τορίνο, αποφασίζοντας να ακολουθήσει ανεξάρτητη διαδρομή. Η πρώτη παραγγελία που ανέλαβε αφορούσε στο αμάξωμα του Fiat 500 Topolino, ενώ αμέσως μετά ακολούθησε μια special έκδοση του Fiat 1100. Οι πελάτες του δεν άργησαν να αυξηθούν, οι περισσότεροι από τους οποίους προέρχονταν από τις πιο ξακουστές ιταλικές εταιρείες όπως η Cisitalia, η Alfa Romeo, η Ferrari, η Fiat, η Alfa Romeo, η Maserati και η Lancia. To 1952 συνεργάστηκε με τον Briggs Cunningham για την κατασκευή του Continental C-3, ενώ λίγο αργότερα παρουσίασε και τη δική του γοητευτική άποψη για την Aston Martin DB2. Στα τέλη της δεκαετίας του '50 πήραν σάρκα και οστά οι σημαντικότερες ίσως από τις δημιουργίες του, οι Maserati 5000 και 3500 GT. O Vignale, πέρα από τις δουλειές που ετοίμαζε για κατασκευαστές gran turismo μοντέλων, αρεσκόταν να σχεδιάζει και να κτίζει αυτοκίνητα σε χαμηλούς αριθμούς, τα οποία αποτελούσαν ειδικές εκδόσεις μικρών και φθηνών μοντέλων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα Samantha, Eveline και Gamine, που ήταν παραλλαγές του Fiat 500. Πολλά από τα αυτοκίνητά του τα είχε δημιουργήσει με τη συνεργασία του Giovanni Michelotti, στενού του φίλου, ο οποίος είχε επίσης περάσει από το μεγάλο σχολείο του Farina. Το 1961 οι εγκαταστάσεις του μεταφέρθηκαν σε νέα έδρα, κοντά στο εργοστάσιο Mirafiori της Fiat, στο Crugliasco του Τορίνο.


Το πρόωρο τέλος...

Τον Δεκέμβριο του 1969 η Carrozzeria Vignale πουλήθηκε στην De Tomaso Automobili, όπως είχε συμβεί νωρίτερα και με τον Ghia. Τρεις ημέρες αργότερα ο Alfredo Vignale έχασε τη ζωή του σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, σε ηλικία 56 ετών, οδηγώντας μια Maserati. To 1973 η πρώην εταιρεία του βρέθηκε στον έλεγχο της Ford, η οποία έλαβε την απόφαση να αναστείλει τις εργασίες της, διατηρώντας στη ζωή για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα την Ghia. Tο 1993 το όνομά του ανασύρθηκε από τη λήθη, χάρις σε πρωτοβουλία της Ford, με την παρουσίαση της Aston Martin Lagonda Vignale στη Γενεύη. Το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε το 2004 στο Παρίσι με το Ford Focus Vignale concept, που επιμελήθηκε ο... Pininfarina και έφτασε στην παραγωγή ως Focus Coupe-Cabriolet. Τον Μάιο του 2015 έλαβε χώρα μια νέα επιστροφή, με το ομώνυμο εξοπλιστικό επίπεδο υψηλών προδιαγραφών του Mondeo. Nα είναι αυτό μια αναγνώριση της διαχρονικής προσφοράς του στην Αυτοκίνηση; Σίγουρα ναι και μπορούμε να αντιληφθούμε τι περισσότερο θα είχε κάνει αυτός ο άνθρωπος αν δεν χανόταν νωρίς και σε παραγωγική ακόμη ηλικία.

ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥ VIGNALE

Abarth 205A Berlinetta
Abarth 750 Coupe Goccia
Alfa Romeo 1900 SS
Alfa Romeo Tipo 412
ΑΜC AMX Concept
Aston Martin DB2/4
Caddilac Coupe Bill Frick Special
Cisitalia 202 CMM
Cisitalia 202 Coupe
Cisitalia 202 SC Convertible
Corvette Kelly
Cunningham C-3 Cabriolet
Cunningham C-3 Coupe
Ferrari 166 MM/53 300M
Ferrari 212 Export Convertible
Ferrari 212 Inter Berlinetta
Ferrari 212 Inter Coupe
Ferrari 212 Inter Europa Coupe
Ferrari 225 Sport Berlinetta
Ferrari 225 Sport Spyder
Ferrari 250 Europa GT Coupe
Ferrari 330 GT Shooting Brake
Ferrari 340 America Spider
Fiat 1100 Coupe
Fiat 850 Coupe Sportivo
Fiat 8V Convertible
Fiat 8V Coupe
Fiat 8V Coupe Demon Rouge
Jensen Nova
Lancia Appia Coupe
Lancia Aprilia Coupe
Lancia Aurelia
Lancia Aurelia B52 Coupe
Maserati 3500 GT Special Spyder
Maserati 3500 GTi
Maserati A6G Coupe
Maserati A6GCS Spider
Matra M530 Sport
MG TD
NSU-Fiat Jagst Riviera Cabrio
Opel Kadett Coupe & Spider
OSCA MT-4 Berlinetta
OSCA MT-4 Le Mans Coupe
Packard 120 Convertible
Rolls-Royce Silver Wraith
Tatra 613
Triumph Italia 2000 Coupe
Triumph TR3
Volvo Elisabeth I & II
Vignale VW 1200 Beetle

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: vignale.com, coachbuild.com