Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Οpel Commodore Α
Οpel Commodore Α
1951-2000

Το ξεκίνημα μιας ξεχωριστής σειράς 6κύλινδρων μοντέλων της Opel, η οποία κυκλοφόρησε σε τρεις γενιές, από το 1967 μέχρι το 1982.

Τον Μάρτιο του 1964 ένας ακόμη κινητήρας, 6κύλινδρος σε σειρά και με χωρητικότητα 2.6 λίτρων, προστέθηκε στη γκάμα των μηχανικών συνόλων του Rekord. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε μια καλή αφορμή για τη γερμανική εταιρεία, προκειμένου να παρουσιάσει μια πιο ισχυρή και σπορτίφ παραλλαγή του προαναφερόμενου μοντέλου, καθώς είχε ανιχνεύσει ενδιαφέρον γι αυτήν στην ευρωπαϊκή αγορά. Έτσι καταλήξαμε στην πρώτη γενιά του Commodore, που εμφανίστηκε τον Φεβρουάριο του 1967 και κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο του Ρισελχάιμ ως το 1971, σε τρεις τύπους αμαξωμάτων (δίθυρο και τετράθυρο sedan, δίθυρο hardtop coupe). Aρχικά εφοδιαζόταν και με 6κύλινδρο κινητήρα των 2.2 λίτρων, ισχύος 95 ίππων, ο οποίος έπαψε να προσφέρεται με το μοντέλο το 1969. Την ίδια χρονιά αποσύρθηκε από την προίκα του Commodore το απαρχαιωμένο αυτόματο κιβώτιο Powerglide των δύο σχέσεων της General Motors, το οποίο έδωσε τη θέση του σε ένα πιο σύγχρονο των τριών, που κατασκευαζόταν από την Opel.


1969-1971
Το μηχανικό σύνολο που συνδέθηκε περισσότερο μαζί του και το συνόδεψε σε όλη τη διάρκεια της εμπορικής σταδιοδρομίας του ήταν ο 6κύλινδρος σε σειρά των 2.5 λίτρων, απόδοσης 115 ίππων, οι οποίοι έγιναν 120 τον Σεπτέμβριο του 1969. Με την ευκαιρία αυτή έλαβαν χώρα και ορισμένες βελτιώσεις που συντέλεσαν στην ομαλότερη λειτουργία του κινητήρα, ενώ οι μηχανικοί της εταιρείας έκαναν παρεμβάσεις και στην εξάτμιση. Ακόμη, το χειρόφρενο μετακινήθηκε από τη θέση που κατείχε κάτω από το ταμπλό και εγκαταστάθηκε ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Επίσης, η χωρητικότητα της δεξαμενής καυσίμου αυξήθηκε από τα 55 στα 70 λίτρα. Ήδη, για τους πιο απαιτητικούς που αναζητούσαν περισσότερη δύναμη, υπήρχε από τον Σεπτέμβριο του 1967 η έκδοση GS, που με τη χρήση ενός ακόμη καρμπιρατέρ έφτανε σε ισχύ τους 130 ίππους. Δυόμιση χρόνια αργότερα το Commodore ισχυροποιήθηκε περαιτέρω, με την έκδοση GS/E, που εμφανίστηκε τον Μάρτιο του 1970 εφοδιασμένη με το σύστημα ψεκασμού D-jetronic της Bosch, ανεβάζοντας την απόδοση του μοντέλου στους 150 ίππους. Η GS/E, με την τελική της ταχύτητα σχεδόν να αγγίζει τα 200 χιλιόμετρα την ώρα, συμμετείχε και στους αγώνες ταχύτητας, προετοιμασμένη ανάλογα από την έμπειρη ομάδα της Steinmetz. Λίγους μήνες πριν το Commodore A αποχωρήσει από την ενεργό δράση, παρουσιάστηκε η κορυφαία σε κυβισμό έκδοσή του, (η GS 2800, τον Απρίλιο του 1970), με τον 6κύλινδρο κινητήρα στα 2.8 λίτρα και απόδοση 143 ίππων. Η πρώτη γενιά του μοντέλου, στα τέσσερα χρόνια που έμεινε στην παραγωγή, αρίθμησε συνολικά 156.330 μονάδες. Από αυτές, οι 2.574 αφορούσαν στις εκδόσεις GS και GS/E.


Επιτυχημένη συνέχεια...

Η δεύτερη γενιά (B) του ξεχωριστού γερμανικού αυτοκινήτουπαρέμεινε στη γκάμα της εταιρείας μέχρι το 1977, χρονιά που έδωσε τη θέση της στην Commodore C, η οποία πουλήθηκε και στη Μεγάλη Βρετανία με το εμπορικό σήμα της Vauxhall και το διακριτικό Viceroy. Η ονομασία Commodore χρησιμοποιείται και στις ημέρες μας, από τη Holden, θυγατρική της General Motors στην Αυστραλία...

ΟPEL COMMODORE COUPE 2.2 (1967)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά

Κυβισμός: 2.239 κ.εκ.

Διάμετρος x διαδρομή: 82.5 mm x 69.8 mm

Σχέση συμπίεσης: 8.2:1

Καρμπιρατέρ: Solex 32/35 DIDTA-4

Ισχύς: 95 ίπποι στις 4.800 σ.α.λ.

Ροπή: 17,1 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ.

Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων

Ανώτατη ταχύτητα: 167 χλμ/ώρα

0-100 χλμ./ώρα: 14 δλ.

Μήκος: 4.610 χλστ.

Πλάτος: 1.726 χλστ.

Ύψος: 1.350 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.679 χλστ.

Μετατρόχιο εμπρός: 1.431 χλστ.

Μετατρόχιο πίσω: 1.389 χλστ.

Περίοδος παραγωγής: 1967-1968

OPEL COMMODORE GS COUPE (1968)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά

Κυβισμός: 2.490 κ.εκ.

Διάμετρος x διαδρομή: 87 mm x 69.8 mm

Σχέση συμπίεσης: 9.0:1

Καρμπιρατέρ: 2 Zenith

Ισχύς: 130 ίπποι στις 5.300 σ.α.λ.

Ροπή: 18,9 χλγμ. στις 4.000 σ.α.λ.

Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων

Ανώτατη ταχύτητα: 174 χλμ/ώρα

0-80 χλμ./ώρα: 8,9 δλ.

0-100 χλμ./ώρα: 12,4 δλ.

Μήκος: 4.610 χλστ.

Πλάτος: 1.726 χλστ.

Ύψος: 1.350 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.679 χλστ.

Μετατρόχιο εμπρός: 1.431 χλστ.

Μετατρόχιο πίσω: 1.389 χλστ.

Βάρος: 1.234 κιλά

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Opel