Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Opel Kadett B
Opel Kadett B
1951-2000

Κυκλοφόρησε σε 120 χώρες, χωρίς ποτέ να αποκαλείται παγκόσμιο αυτοκίνητο. Στην πραγματικότητα όμως, ήταν ένα διεθνές μοντέλο.

Tο Kadett B παρουσιάστηκε από την Opel στο Motor Show της Φρανκφούρτης, στις αρχές φθινοπώρου του 1965. Αποστολή του ήταν να διαδεχθεί επιτυχημένα το KadettA, από το οποίο είχε μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις. Τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς η τιμή της βασικής του έκδοσης, με το δίθυρο sedan-saloon αμάξωμα, ανερχόταν στα 5.175 γερμανικά μάρκα. Για πρώτη φορά από το 1940 το μοντέλο προσφερόταν ξανά με τετράθυρο αμάξωμα (Limousine), ενώ από τον Σεπτέμβριο του 1967 οι επιλογές των υποψηφίων αγοραστών του εμπλουτίστηκαν και με μια fastback παραλλαγή, που με δίθυρο ή τετράθυρο αμάξωμα διανεμόταν ως Kadett LS. Η τρίθυρη station wagon έκδοση με την παραδοσιακή για την Opel ονομασία Caravan ήταν διαθέσιμη από το ξεκίνημα του μοντέλου στην αγορά, με την πεντάθυρη παραλλαγή της να προστίθεται στη γκάμα του Kadett το 1967. Eπίσης, από την αρχή προσφερόταν και με coupe αμάξωμα, εμπνευσμένο από το αμερικανικό Chevrolet Chevelle πρώτης γενιάς. Το επίπεδο, κεκλιμένο πίσω τμήμα χάριζε στο coupe δυναμική φυσιογνωμία, ενώ οι τρεις θυρίδες εξαερισμού στην κολόνα B χαρακτήρισαν τη συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου με την ονομασία gills coupe. Το γερμανικό μοντέλο κυκλοφόρησε στην αγορά σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Base, L, LS).


Βασικοί κινητήρες
Από την έναρξη παραγωγής του μοντέλου και ως τον Σεπτέμβριο του 1967 κάτω από το εμπρός καπό του είχε εγκατασταθεί ένα τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 993 κ.εκ., το οποίο προερχόταν από το KadettA του 1962. Ο κινητήρας εκείνος έδωσε τη θέση του σε έναν αντίστοιχο με μεγαλύτερη χωρητικότητα, των 1.078 κ.εκ., ο οποίος ανέβασε την απόδοση του αυτοκινήτου στους 45 ίππους και την τελική ταχύτητα στα 135 χλμ./ώρα. Υπήρχαν βέβαια και άλλες δύο εκδόσεις ισχύος, μία των 54 ίππων (1100 S) και μία των 40, με τη δεύτερη να εφοδιάζει τις βασικές εκδόσεις σε όσα KadettB εξάγονταν στις ευρωπαϊκές χώρες που δεν ανήκαν στο δυτικό συνασπισμό. Μια ακόμη έκδοση, πιο ιδιαίτερη και με δύο καρμπιρατέρ της Solex, έφτανε τη μέγιστη ισχύ στους 59 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. και την ανώτατη ταχύτητα στα 140 χλμ./ώρα (1100 SR). Τον Αύγουστο του 1971 το μοντέλο απέκτησε κινητήρα με μεγαλύτερη χωρητικότητα, των 1.196 κ.εκ., με τον οποίο η μέγιστη ισχύς του ανερχόταν στους 60 ίππους στις 5.400 σ.α.λ. (1200 S). 95.000 μονάδες του KadettB φόρεσαν αυτό το μηχανικό σύνολο, που από τον Μάρτιο του 1972 εξόπλισε τις βασικές εκδόσεις των Ascona και Manta πρώτης γενιάς.

 

Και με αυτόματο κιβώτιο  

To 1972 και το 1973 10.000 Κadett Β προς εξαγωγή έβαλαν ξανά τον κινητήρα των 993 κ.εκ., προκειμένου να γλυτώσουν τις φορολογικές επιβαρύνσεις των χωρών για τις οποίες προορίζονταν, με σημαντικότερη από αυτές την Ιταλία. Το μοντέλο παρήχθη κατόπιν αδείας και στη Νότια Αφρική, με τον κινητήρα των 997 κ.εκ. της Vauxhall, καθώς και με το κιβώτιο ταχυτήτων της θυγατρικής της GeneralMotors στη Μεγάλη Βρετανία. Μεταξύ των ετών 1967 και 1970 44.000 μονάδες του μοντέλου εξήχθησαν στην Αυστρία, στη Σουηδία και στις ΗΠΑ με τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1.5 λίτρων που απέδιδε 64 ίππους. Oι μεγαλύτεροι κινητήρες που δέχθηκε κάτω από το εμπρός καπό του ήταν οι τετρακύλινδροι των 1.7 και 1.9 λίτρων, αμφότεροι από το Rekord και με τον δεύτερο να γίνεται διάσημος στην έκδοση Rally, η οποία σημείωσε και σημαντικές αγωνιστικές επιτυχίες. Επιπλέον του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων, από το 1968 το Kadett ήταν διαθέσιμο και με ένα αυτόματο των τριών, κάτι ακόμα ασυνήθιστο για την κατηγορία. Αρχικά, αυτό συνδυαζόταν μόνο με τους κινητήρες των 1.7 και 1.9 λίτρων. Ένα χρόνο αργότερα, μπορούσαν να το επιλέξουν και οι αγοραστές της έκδοσης των 1.1 λίτρων με τους 60 ίππους.

 

Σταδιοδρομία  

Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής το αυτοκίνητο πουλιόταν από τους κατά τόπους αντιπροσώπους της Buick, μέχρι το φθινόπωρο του 1972. Πιο δημοφιλές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού ήταν το coupe αμάξωμα, με τις τετράθυρες εκδόσεις του μοντέλου να εισάγονται σποραδικά στη χώρα (για λίγους μήνες, από το 1966 έως το 1967 και από το 1971 έως το 1972). Υπολογίζεται ότι στις ΗΠΑ διατέθηκαν συνολικά περίπου 430.000 OpelKadettB. Η παραγωγή του μοντέλου ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 1973, αριθμώντας συνολικά 2.691.300 μονάδες. Το Kadett B έγινε άμεσα δημοφιλές, με την παραγωγή του τον πρώτο χρόνο να ξεπερνά τις 105.000 μονάδες. Η επιτυχία του ταξίδεψε πέρα από τα γερμανικά σύνορα, με περίπου το 50% της ετήσιας παραγωγής να εξάγεται. Kυκλοφόρησε σε 120 χώρες, χωρίς ποτέ να αποκαλείται παγκόσμιο αυτοκίνητο, ενώ στην πραγματικότητα ήταν ένα διεθνές μοντέλο.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  

OPEL KADETTB 1.1 COUPE(1972)
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός
: 1.078 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
: 72 mm x 61 mm
Καρμπιρατέρ
: 1 Solex 35 PDSI
Σχέση συμπίεσης
: 8.8:1
Ισχύς
: 49 ίπποι στις 5.600 σ.α.λ.
Ροπή
: 7,2 χλγμ. στις 2.700 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης
: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων
: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Μήκος
: 4.190 χλστ.
Πλάτος
: 1.590 χλστ.
Ύψος
: 1.420 χλστ.
Μεταξόνιο
: 2.400 χλστ.
Βάρος
: 760 κιλά

 

carhistory  

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Opel