Carhistory.gr Logo
  » sportscars » Τα Abarth του Boano
Τα Abarth του Boano
sportscars
Τρεις γοητευτικές κατασκευές, που στα μέσα της δεκαετίας του '50 επιχείρησαν να μεταφέρουν την ιταλική φιλοσοφία για τα sport αυτοκίνητα στην αμερικανική αγορά. Μπορεί να μη τα κατάφεραν, κέρδισαν όμως διαχρονικά τις εντυπώσεις...

Στη διάρκεια της θητείας του ως επικεφαλής σχεδίασης του οίκου Ghia ο Mario Felice Boano δούλεψε και για Αμερικανούς πελάτες, οπότε δεν ήταν έκπληξη το γεγονός ότι κοίταξε προς τις ΗΠΑ, όταν ίδρυσε τη δική του Carrozzeria το 1954.

Ένα από τα πρώτα σχέδιά του ήταν να αξιοποιήσει την προσοδοφόρα αγορά σπορ αυτοκινήτων της χώρας με ένα μοντέλο ιταλικής φιλοσοφίας, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των αγοραστών που επιζητούσε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Για να δημιουργηθεί το μοντέλο που είχε κατά νου συνεργάστηκε με τον Carlo Abarth, που τότε είχε ήδη ιδρύσει τον δικό του βελτιωτικό οίκο, αγοράζοντας τα υπάρχοντα της χρεοκωπημένης Cisitalia. Οι δύο άνδρες είχαν δουλέψει μαζί ξανά στο παρελθόν και μεταξύ τους υπήρχε αμοιβαία εμπιστοσύνη.

Το Abarth του Boano χτίστηκε πάνω σε ένα κιβωτιόσχημο σασί από πεπιεσμένο χάλυβα. Αυτό δεν ήταν ίσως το πιο εξελιγμένο πλαίσιο της εποχής του, αλλά είχε την ιδιότητα να είναι εξαιρετικά ευέλικτο σε ένα πλήθος διαμορφώσεων και μετατροπών. Η πλειονότητα των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου προερχόταν από το Fiat 1100, περιλαμβανομένης της εμπρός και πίσω ανάρτησης, καθώς και του κινητήρα.

Εξοπλισμένο με ένα από τα άμεσα διαθέσιμα κιτ του Abarth, που αποτελούνταν από δύο μονά καρμπιρατέρ της Weber με σύστημα εξάτμισης διαμορφωμένο από τον ίδιο τον Carlo, το τετρακύλινδρο σε σειρά μηχανικό σύνολο των 1.089 κ.εκ. απέδιδε περίπου 66 ίππους. Συνδυαζόταν δε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων, που προερχόταν επίσης από τη Fiat.

O πολυτάλαντος Mario Felice Boano Boano οραματίστηκε όχι ένα, αλλά τρία διαφορετικά στιλ αμαξώματος για το νέο Abarth: το Spider (207Α), το περισσότερο πολυτελές Convertible (208Α) και το Coupe (209Α). Και τα τρία μοιράζονταν τις ίδιες βασικές γραμμές, τις οποίες είχε χαράξει για λογαριασμό του Boano ο Giovanni Michelotti.

Ανάμεσα στα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά τους ήταν τα ψηλά εμπρός και πίσω φτερά, οι μικροί κυκλικοί προβολείς, τα εκτεθειμένα πλευρά από ανοξείδωτο χάλυβα και οι εξατμίσεις, οι οποίες αναδείκνυαν την δεξιοτεχνία του Abarth. Το 207A (Spider) είχε επίσης να καυχηθεί για το παρμπρίζ περιμετρικά της θέσης οδήγησης, που πάντως είχε υιoθετηθεί και από άλλες ανάλογες κατασκευές της εποχής εκείνης.

Τέλος, ένα ακόμη ξεχωριστό στοιχείο ήταν οι αναδιπλούμενοι προβολείς του coupe μοντέλου, που χρονολογικά ήταν μεταξύ των πρώτων στο είδος τους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΑΒΑRTH 207A (SPIDER)
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά της Fiat
Κυβισμός: 1.089 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 68 mm x 75 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.4:1
Καρμπιρατέρ: 2 Weber 36 DCO4
Ισχύς: 66 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: υστερούντες βραχίονες, σπειροειδή ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
Ανάρτηση πίσω: άκαμπτος άξονας, σπειροειδή ελατήρια, υδραυλικά αμορτισέρ
Ανώτατη ταχύτητα: 165 χλμ/ώρα
Μήκος: 3.620 χλστ.
Πλάτος: 1.550 χλστ.
Ύψος: 940 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.050 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.229 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.212 χλστ.
Βάρος: 522 κιλά

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας