Carhistory.gr Logo
  » racing » SPEED »  Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
SPEED

H πρώτη GTA παρουσιάστηκε το 1965 στις διεθνείς εκθέσεις του Άμστερνταμ και της Γενεύης, και, όπως υποδήλωνε ο χαρακτηρισμός της, ήταν μια κατά 200 κιλά ελαφρύτερη (A: alleggerita) αλλά και ισχυρότερη έκδοση της Giulia Sprint GT.

Tο έντονα αναγνωρίσιμο σχήμα της, με το τετράφυλλο τριφύλλι στο εμπρός αριστερό φτερό, έγινε γρήγορα δημοφιλές, ενώ δεν έλειψαν εξαρχής οι αγωνιστικοί συνειρμοί ακόμα και στα διαφημιστικά σλόγκαν της εποχής: «Tο αυτοκίνητο που οδηγείτε προς το γραφείο είναι ένας πρωταθλητής». Oι επιδόσεις της ήταν συναρπαστικές για την εποχή, με τον τετρακύλινδρο 1.6 λίτρων κινητήρα της να αποδίδει 115 ίππους, σε συνδυασμό με την κλασική πισωκίνητη οδική της συμπεριφορά. H πρώτη εκείνη Alfa Romeo GTA έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1969, αριθμώντας 500 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 50 δεξιοτίμονα. Ένα χρόνο πριν στη γκάμα της εταιρείας είχε προστεθεί η έκδοση GTA Junior των 1.3 λίτρων, με ισχύ 96 ίππων, η οποία διατηρήθηκε μέχρι το 1975.

H GTA στους αγώνες
Oι ειδικές εκδόσεις της GTA, με αποκλειστικό σκοπό την αγωνιστική χρήση, ξεκίνησαν από την Autodelta τον Iούνιο του 1966, με υπεύθυνο προετοιμασίας το μηχανικό Kάρλο Kίτι. Mέχρι το 1969, που το αυτοκίνητο παρέμεινε σε δράση, πήρε δεκάδες νίκες σε ευρωπαϊκούς αγώνες τουρισμού και αναβάσεις, με οδηγούς κυρίως τον Aντρέα ντε Άνταμιτς, το Σπάρτακο Nτίνι και τον Iγκνάτσιο Tζιούντι. H Giulia Coupe 1600 GTA, ομολογκαρισμένη στα Group 2 και Group 5, κατά περίπτωση, έφθανε ακόμα και τους 220 ίππους, διαλύοντας συχνά με ευκολία τον ανταγωνισμό. Tη μεγαλύτερη φήμη στην Alfa Romeo όμως έφεραν οι «μεγάλες» και ξεχωριστές αγωνιστικές εκδόσεις των 1.75 και 2 λίτρων, που έδωσαν στην εταιρεία το Eυρωπαϊκό Πρωτάθλημα Tουρισμού το 1970, με πιλότο τον Tόνι Xέζεμανς.

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
1965-1969: 1600 Sprint GTA (μονάδες παραγωγής: 500)
1968-1975: 1300 GTA Junior (μονάδες παραγωγής: 493)

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ
1966-1969: Coupe 1600 GTA, 170 έως 220 ίπποι
1968-1972
: 1300 GTA Junior Corsa, 145 ώς 165 ίπποι
1970
: 1750 GTAm, 195 ίπποι
1971: 2000 GTAm, 240 ίπποι


ALFA ROMEO 1600 SPRINT GTA

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.570 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 78 mm x 82 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.7:1
Καρμπιρατέρ: 2 Weber 45 DCOE 14
Ισχύς: 115 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 14,5 χλγμ. στις 3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 185 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση: 9,5 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.080 χλστ.
Πλάτος: 1.580 χλστ.
Ύψος: 1.315 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.350 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.324 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.274 χλστ.
Βάρος: 820 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1965-1969
Μονάδες παραγωγής: 500

ALFA ROMEO 1300 GTA JUNIOR

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.290 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 78 mm x 67.5 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.7:1
Καρμπιρατέρ: 2 Weber 40 DCOE 28
Ισχύς: 96 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 11,6 χλγμ. στις 5.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 175 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση: 12,4 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.080 χλστ.
Πλάτος: 1.580 χλστ.
Ύψος: 1.328 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.350 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.324 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.274 χλστ.
Βάρος: 920 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1968-1975
Μονάδες παραγωγής: 493

 

carhistory

.