Carhistory.gr Logo
  » lost names » Morris Isis
Morris Isis
lost names
Μπορεί στις ημέρες μας η ονομασία να παραπέμπει στους μισότρελους ισλαμοναζί της Συρίας και του Ιράκ, τη δεκαετία του '50 όμως όριζε ένα καλό βρετανικό sedan, που απλά ατύχησε εμπορικά...

Η ονοματολογία Isis εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη γκάμα της Morris την περίοδο 1929-1935, κωδικοποιώντας μια σειρά εξακύλινδρων μοντέλων των 2.5 και 3.5 λίτρων με saloon, tourer και coupe αμαξώματα, που συνδυάζονταν με χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων τριών ή τεσσάρων σχέσεων και πέρασαν μια φάση ανανέωσης το 1932. Για τα δεδομένα της εποχής δεν τα πήγαν κι άσχημα από εμπορικής πλευράς, καθώς η συνολική τους παραγωγή αρίθμησε 7.406 μονάδες. Στη συνέχεια το όνομα πέρασε πίσω από την κουρτίνα, αφού δεν χρησιμοποιήθηκε από τα αυτοκίνητα που τα αντικατέστησαν. Πέρασε σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα ώσπου να επανέλθει κι αφού πρώτα μεσολάβησε ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος, με όσα δεινά επέφερε στη Μεγάλη Βρετανία. Στην επιστροφή του στην επικαιρότητα έπαιξαν ρόλο ορισμένα κοινά χαρακτηριστικά των δύο γενεών, όπως τα μεσαίου μεγέθους αμαξώματα και ασφαλώς οι εξακύλινδροι κινητήρες.

Isis Series I
H πρώτη σειρά της δεύτερης γενιάς του Isis παρουσιάστηκε το 1955, αντικαθιστώντας το Morris Six MS. Κάτω από το εμπρός καπό υπήρχε ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας C-Series των 2.639 κυβικών εκατοστών, ο οποίος απέδιδε 86 ίππους και προερχόταν από το Austin Westminster. Η διαφορά του από εκείνον που χρησιμοποιούσε το προαναφερόμενο μοντέλο, ήταν πως είχε ένα μονό καρμπιρατέρ της SU. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων, με ασυγχρόνιστη μόνο την πρώτη, ενώ ο υποψήφιος αγοραστής μπορούσε προαιρετικά να παραγγείλει το αυτοκίνητο με κιβώτιο της Borg-Warner. Το νέο μοντέλο της Morris βασιζόταν στο τετρακύλινδρο Morris Oxford Series II, με το οποίο μοιραζόταν την εμπρός ανάρτηση και την αντιστρεπτική δοκό. Το μεταξόνιο, όπως και το εμπρόσθιο άκρο του, είχαν επιμηκυνθεί για να χωρέσει ο εξακύλινδρος κινητήρας. Το Isis Series I ήταν επίσης διαθέσιμο και με δίθυρο station wagon αμάξωμα (Traveller). Xάρις στην δυνατή μηχανή του, το αυτοκίνητο μπορούσε με άνεση να φτάσει την τελική ταχύτητα των 140 χιλιομέτρων την ώρα. Σε αντίθεση όμως με το αδελφό μοντέλο του, το Austin Westminster που γνώρισε μια μερική επιτυχία, δεν κατάφερε να αντισταθεί στην εμπορική επίθεση των αντίστοιχων με εκείνο Ford και Vauxhall της εποχής του. Γι αυτόν τον λόγο, το σύνολο της παραγωγής του, αρίθμησε μόνο 8.541 μονάδες.

Isis Series II
Τον Ιούνιο του 1956 ξεκίνησε η παραγωγή της δεύτερης σειράς του Isis, η οποία βασίστηκε στο πάτωμα του Morris Oxford Series III, φυσικά με μακρύτερο μεταξόνιο και επιμηκυσμένο εμπρόσθιο άκρο για να χωρέσει ο εξακύλινδρος κινητήρας. Σε σχέση με την πρώτη σειρά υπήρχαν αρκετές αλλαγές, που συμπεριλάμβαναν μια πιο περίτεχνη μάσκα, λωρίδες χρωμίου στις πλαϊνές επιφάνειες και ανασχεδιασμένα εμπρός φωτιστικά σώματα. Η ισχύς του κινητήρα αυξήθηκε στους 90 ίππους, ενώ ο υποψήφιος αγοραστής είχε πια και την επιλογή ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Το μοντέλο υπεβλήθη σε δοκιμή από το βρετανικό περιοδικό αυτοκινήτου The Motor, οι μετρήσεις του οποίου έδειξαν ότι μπορούσε να επιταχύνει από στάση έως τα 97 χιλιόμετρα την ώρα σε 17,6 δευτερόλεπτα, με τη μέση κατανάλωση σε βενζίνη να ανέρχεται στα 10,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Το Isis Series II, όπως ο προκάτοχός του, κυκλοφόρησε και με δίθυρο station wagon αμάξωμα. Ατυχώς, οι ομοιότητες με αυτόν συνεχίστηκαν και στον ρυθμό πωλήσεων, που ήταν ακόμη πιο φτωχός. Έτσι, τον Ιούνιο του 1958, δύο χρόνια από την πρώτη εμφάνισή του, το μοντέλο σταμάτησε να κατασκευάζεται αριθμώντας συνολικά 3.614 μονάδες παραγωγής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

MORRIS ISIS SERIES I (1955)
Αμάξωμα: 4θυρο sedan
Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 2.639 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 79.37 mm x 88.9 mm
Σχέση συμπίεσης: 7.25:1
Καρμπιρατέρ: SU
Ισχύς: 86 ίπποι στις 4.250 σ.α.λ.
Ροπή: 168 Nm στις 2.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων με ασυγχρόνιστη την 1η
Ανώτατη ταχύτητα: 140 χλμ./ώρα
0-80 χλμ./ώρα: 12,8 δλ.
Μήκος: 4.521 χλστ.
Πλάτος: 1.651 χλστ.
Ύψος: 1.620 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.731 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.359 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.359 χλστ.
Βάρος: 1.397 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Μάρτιος 1955 - Ιούνιος 1956
Μονάδες παραγωγής: 8.541

MORRIS ISIS SERIES IΙ (1955)
Αμάξωμα: 4θυρο sedan
Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 2.639 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 79.37 mm x 88.9 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.3:1
Καρμπιρατέρ: SU Η4
Ισχύς: 90 ίπποι στις 4.500 σ.α.λ.
Ροπή: 168 Nm στις 2.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων με ασυγχρόνιστη την 1η
Ανώτατη ταχύτητα: 143 χλμ./ώρα
0-80 χλμ./ώρα: 11,9 δλ.
Μήκος: 4.521 χλστ.
Πλάτος: 1.651 χλστ.
Ύψος: 1.620 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.731 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.362 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.359 χλστ.
Βάρος: 1.327 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Ιούνιος 1956 - Ιούνιος 1958
Μονάδες παραγωγής: 3.614

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας