Carhistory.gr Logo
  » microcars » ALCA Volpe
ALCA Volpe
microcars
Η ιστορία του μικροσκοπικού διθέσιου μοντέλου της ALCA είναι γεμάτη από φωτεινά και σκοτεινά σημεία, τα οποία το μόνο που καταφέρνουν είναι να αυξήσουν το μυστήριο γύρω από αυτό.

Kαταρχήν, το φιλόδοξο ιταλικό microcar που το όνομά του στα ιταλικά σημαίνει αλεπού επικαλείται τις υπογραφές δύο πολύ σημαντικών ανθρώπων της Αυτοκίνησης, που φέρεται να συνέβαλαν στη δημιουργία του: Ο ένας ήταν ο σχεδιαστής Flaminio Bertoni που έβαλε τις καθοριστικές πινελιές στα πιο διάσημα Citroen όλων των εποχών, στο 2CV και τη DS. Ο έτερος ήταν ο Gioacchino Colombo, ένας γίγας της μηχανολογίας, με τεράστια συμμετοχή στα αριστουργήματα της Alfa Romeo και της Ferrari. To μικρό όχημα παρουσιάστηκε στις 30 Μαρτίου 1947 στη Ρώμη, σε μια λαμπερή τελετή, την οποία κόσμησε με την παρουσία του και όχι μόνο ο δημοφιλής κωμικός ηθοποιός Erminio Macario. Η εποχή ήταν ακόμη πρώιμη για να κυκλοφορήσουν μοντέλα μιας τόσο μικρής σε εξωτερικές διαστάσεις κατηγορίας, που στην πραγματικότητα δεν υπήρχε ακόμη ή ήταν στα σπάργανα, ωστόσο επρόκειτο σύντομα να γεννηθεί και για λίγο καιρό να σηκώσει ανάστημα στους δρόμους της Ευρώπης. Το Volpe, σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, ήταν μια εναλλακτική πρόταση για όσους δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν να αποκτήσουν ένα Fiat Topolino. Πού οφειλόταν όμως η υπεραισιοδοξία τους και πόσο δικαιολογημένη ήταν;

Υποσχέσεις
To τετράτροχο της εταιρείας Anonima Lombarda Cabotaggio Aereo, που με έδρα το Μιλάνο ασκούσε την κύρια δραστηριότητά της στον κόσμο της αεροπορίας, έμοιαζε από μπροστά σαν Alfa Romeo του studio Pininfarina υπό κλίμακα. Όμως, ήταν ασφαλώς κάτι τελείως διαφορετικό. Ζύγιζε μόνο 135 κιλά και έπαιρνε κίνηση από ένα δικύλινδρο μηχανικό σύνολο με ισχύ έξι ίππων και χωρητικότητα μόλις 124 κυβικά εκατοστά. Αυτά τα στοιχεία και μόνο ήταν αρκετά για να μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα 75 χιλιόμετρα την ώρα. H αλεπού με τη μαλακή κουκούλα ήταν ο πρόδρομος των microcars της επόμενης δεκαετίας και ο πρώτος διδάξας των αυτοκινήτων που για το ιδιαίτερο παρουσιαστικό τους ονομάστηκαν bubble cars. Όμως, τα πράγματα πήραν παράξενη πορεία στη συνέχεια και το πονηρό ζώο του δάσους δεν πρόλαβε να κατασκευαστεί παρά μόνο σε δέκα μονάδες, ίσως ούτε και σε τόσες.

Σκάνδαλο...
Το 1948 η εταιρεία κατηγορήθηκε για δόλια χρεοκοπία, έχοντας ήδη βάλει στο χέρι τα χρήματα όσων είχαν παραγγείλει το μικρό μοντέλο, τα οποία δεν ήταν καθόλου λίγα: Μιλάμε για σχεδόν πεντέμιση εκατομμύρια ευρώ, με σημερινές ισοτιμίες. Σαν να μην έφτανε αυτό, στην απάτη μπλέχτηκε και η ισπανική εταιρεία Gemicar Internacional Auto SL με έδρα τη Μαδρίτη, η οποία προανήγγειλε την παραγωγή του (στην έκδοση Hispano Volpe) για την εσωτερική αγορά, καθώς και για την Πορτογαλία, το Μαρόκο, τη Λατινική Αμερική τις εναπομείνασες ισπανικές αποικίες. Όμως, όσο είδατε εσείς το αυτοκίνητο, τόσο το είδαν και οι ενδιαφερόμενοι σε όλες αυτές τις χώρες. Στις ημέρες μας, υπάρχουν ακόμα μερικά Volpe σε μουσεία ή σε ιδιωτικές συλλογές...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κατασκευαστής: Anonima Lombarda Cabotaggio Aereo (ΑLCA)
Σχεδιαστές: Flaminio Bertoni, Gioacchino Colombo
Kινητήρας: δικύλινδρος
Κυβισμός: 124 κ.εκ.
Ισχύς: 6 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Aνάρτηση πίσω: φύλλα σούστας
Ανώτατη ταχύτητα: 75 χλμ/ώρα
Μήκος: 2.500 χλστ.
Πλάτος: 1.220 χλστ.
Βάρος: 135 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1947
Μονάδες παραγωγής: περίπου 10

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας