Carhistory.gr Logo
  » lost names » APAL Porsche 1600 GT Coupe
APAL Porsche 1600 GT Coupe
lost names
To αυτοκίνητο που πρέπει να έχει στην κατοχή του όποιος συλλέκτης μοντέλων της Porsche θέλει να αναγνωρίζεται ως ξεχωριστός.

Σύμφωνοι, κάθε Porsche είναι μοναδική, άσχετα αν αντιπροσωπεύει το ανυπέρβλητο παρελθόν της γερμανικής εταιρείας ή αν ανήκει χρονολογικά στο διακεκριμένο παρόν της. Υπάρχουν πολλές ιδιωτικές συλλογές που κοσμούνται από τα τετράτροχα αριστουργήματα του εργοστασίου του Τσουφενχάουζεν, πάντα όμως το έκθεμα που συγκεντρώνει την περισσότερη προσοχή είναι οι ουκ ολίγες παραλλαγές που προέκυψαν από ανεξάρτητους δημιουργούς. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες είναι το coupe της APAL («Application Polyester Arme de Liege») που κτίστηκε στο Βέλγιο το 1962 από τον ιδρυτή του συγκεκριμένου οίκου Edmond Pery. Εκ πρώτης όψεως το «1600 GT Coupe» με το πανέμορφο αμάξωμα από πολυεστέρα μοιάζει να είναι μια διαφορετική έκδοση της Porsche «356 Abarth Carrera», στην πραγματικότητα όμως η σχέση του με αυτήν είναι αρκετά πιο χαλαρή, αφού πατά σε ένα εκ των υστέρων αυξημένο σε μήκος πάτωμα της Volkswagen. Με μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 304 χιλιοστά από την Porsche 356 κι εξοπλισμένο με δύο καθίσματα εμπρός και πάγκο πίσω, το APAL GT προσφέρει πολύ άνετους χώρους για τον οδηγό του και τον επιβάτη, καθώς και μεγάλο εσωτερικό χώρο αποσκευών. Mε δεδομένο ότι ζύγιζε κάτω από 650 κιλά, πολύ λιγότερο από μια 356 Β Coupe, αποδείχτηκε πολύ αποτελεσματικό στους αγώνες αναβάσεων, αλλά και σε δημοφιλείς την εποχή εκείνη μαραθώνιους του τύπου «Λιέγη-Σόφια-Λιέγη». Στον εξαιρετικό χειρισμό του συνέβαλε φυσικά και το χαμηλό κέντρο βάρους.



ΑPAL
Αν και η «Application Polyester Arme de Liege» ήταν πολύ επιτυχημένη στην αγορά για τα buggy της, ο ανήσυχος ιδιοκτήτης της έκτισε και αρκετά παράγωγα της Porsche, όπως την «356 Α Speedster» που βασιζόταν στο πάτωμα του «Σκαθαριού» . Υπολογίζεται μεταξύ των ετών 1961 και 1965 είδαν το φως της ημέρας περίπου 150 ανάλογου στιλ κατασκευές, από τις οποίες οι 30 ήταν εφοδιασμένες με κινητήρες, τροχούς, καθίσματα και εσωτερικές επενδύσεις που προέρχονταν κατευθείαν από το εμβληματικό γερμανικό μοντέλο. To 1969 μια μεγάλη φωτιά κατέστρεψε το εργοστάσιο στο Blegny-Trembleur της Λιέγης, αυτό όμως δεν αποθάρρυνε τον Pery και τους υπαλλήλους του, που το έκτισαν ξανά και επέστρεψαν στην κατασκευή των πολύ δημοφιλών τότε στην Ευρώπη οχημάτων buggy. Μέχρι το 1998, που η APAL έκλεισε τις πύλες της, εκτιμάται πως βγήκαν από τις εγκαταστάσεις περίπου 5.000 αυτοκίνητα όλων των τύπων και πάντα με αμάξωμα από πολυεστέρα.

 

Μια καλλονή σε κόκκινο χρώμα...
Το πανέμορφο «1600 GT Coupe» των φωτογραφιών μας, με τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 1.582 κυβικών εκατοστών, είχε παραδοθεί στη Γερμανία και προοριζόταν για αγώνες. Από εκεί μετακόμισε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στη Νότια Καρολίνα. Μετέπειτα άλλαξε Πολιτεία και βρέθηκε στο Tennessee, στα χέρια ενός νέου κατόχου, υπό του οποίου τη φροντίδα παρέμεινε για τρεις δεκαετίες. Κατόπιν αγοράστηκε από έναν καλλιτέχνη που ζούσε στη Νότια Καλιφόρνια, ο οποίος το αποκατέστησε πλήρως και το αποκάλυψε στο κοινό του αυτοκινήτου το 2013, στο «Rolex Monterey Motorsports Reunion». Εννοείται ότι προσέλκυσε το ενδιαφέρον όλων. Πώς άραγε μπορούσε να γίνει διαφορετικά;

credits

Source & photos: rmsothebys.com

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας