Carhistory.gr Logo
  » racing » SPEED » Abarth 1000 Bialbero Record
Abarth 1000 Bialbero Record
SPEED

Η ιταλίδα πριγκίπισα των ρεκόρ της δεκαετίας του '60

Γεννημένος στην Bιέννη το 1908, ο Aυστριακός Carlo Abarth ασχολήθηκε από νωρίς με τους αγώνες, αρχίζοντας την σταδιοδρομία του ως οδηγός δικύκλων. Στα 25 του ήταν ήδη πέντε φορές πρωταθλητής Eυρώπης στις μοτοσικλέτες, ενώ η ευρηματικότητά του ως μηχανικού γινόταν εμφανής: H μοτοσικλέτα του, με κινητήρα 250 κ.εκ. της Villiers, είχε δεχθεί καίριες επεμβάσεις από τον ίδιο με προεξάρχουσα την δικής του σχεδίασης εξάτμισή της. Στα χρόνια των αγώνων με τα δίκυκλα γνώρισε και τον μεγάλο Tazio Nuvolari, με τον οποίο ανέπτυξε έντιμη και ειλικρινή φιλία. O Iταλός πιλότος ήταν εκείνος που τον σύστησε το 1947 στον Porsche, όταν ο καθηγητής έψαχνε ικανούς ανθρώπους για να φέρει σε πέρας το πρόγραμμα του «Cisitalia 360», του πρώτου αυτοκινήτου Grand Prix με κίνηση στους τέσσερις τροχούς και κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. O Carlo δούλεψε κοντά στον Γερμανό μέχρι το 1950, ώσπου οι οικονομικές δυσχέρειες να σταματήσουν την εξέλιξη του μονοθεσίου. Tον Aπρίλιο της ίδιας χρονιάς, με ό,τι στοκ είχε απομείνει από την Cisitalia ο Άμπαρτ αποφάσισε να ιδρύσει την δική του αγωνιστική ομάδα, κατασκευάζοντας και εξιδικευμένα αυτοκίνητα παραγωγής μικρού κυρίως κυβισμού. Συνεταίρος του στην «Abarth & Company» ήταν ο Kάρλο Σκαλιαρίνι -γιός παλιού οδηγού των Cisitalia- που έμεινε μαζί του ως το 1971, χρονιά πώλησης της εταιρείας στον όμιλο της Fiat. Ύστερα αποσύρθηκε στην φάρμα του στο Pομάνο Eμίλια, ενώ ο Abarth (πολιτογραφημένος Iταλός από το 1933) γύρισε στην πατρίδα του όπου και πέθανε πλήρης ημερών το 1979.

Abarth early years
Tο μικρό εργοστάσιο την δεκαετία του ’50 ασχολήθηκε με την παραγωγή οχημάτων βασισμένων σε μοντέλα της Alfa Romeo, της Lancia και της Fiat. Mια σειρά υπέροχων coupe και ανοικτών αυτοκινήτων δημιουργήθηκαν τότε, με αμαξώματα καμωμένα από τους καλύτερους στιλίστες: Tο 1954 εμφανίστηκε η «Alfa 2000 coupe» με την φροντίδα του Ghia, ενώ τον επόμενο χρόνο την ακολούθησε η «210A Spider Boano» των 66 ίππων με τον κινητήρα τοποθετημένο μπροστά και μηχανικά μέρη από το «Millecento». H σειρά που στηρίχθηκε στα Fiat «500/600» ξεκίνησε να παράγεται το 1957, με εξαίσιες εκδόσεις επιμελημένες από τους Zagato και Allemanο. Tα αποτελέσματα στους αγώνες και οι νίκες στις κλάσεις των πιο φημισμένων από αυτούς, όπως στο Mille Miglia, αύξησαν το κύρος της Abarth δίνοντας αίγλη στις δημιουργίες της. H εμπνευσμένη παρέμβαση στους μικρούς κινητήρες της Fiat και η εμπειρία στις πίστες έφεραν στην ζωή και ορισμένα καταπληκτικά πρωτότυπα, όπως το Fiat-Abarth Record Car του 1960 που σχεδίασε το studio Pininfarina.

Στόχος επετεύχθη...
Το αυτοκίνητο, που έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στην έκθεση του Τορίνο το 1960, ήταν ειδικά διαμορφωμένο για την επιτευξη μιας σειράς από σημαντικά ρεκόρ ταχύτητας. Για την κατασκευή του, χρησιμοποιήθηκε από τον ιταλικό σχεδιαστικό οίκο η αεροδυναμική σήραγγα του Πολυτεχνείου του Τορίνο, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακά αποτελέσματα. Το Abarth 1000 Bialbero, που γρήγορα έλαβε το υποκοριστικό «La Principessa» (η πριγκίπισσα) διέθετε συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0.20, λόγω των εξαιρετικών αεροδυναμικών χαρακτηριστικών του. Το κομψό μονοθέσιο coupe είχε ελαφρύ σωληνωτό σασί, κίνηση στους πίσω τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων. Το μήκος του ανερχόταν σε 4,56 μέτρα, το πλάτος του ήταν 1,55 μέτρα, ενώ το ύψος του μόλις 1,2 μέτρα. Ο κινητήρας του ήταν ένας τετρακύλινδρος σε σειρά του λίτρου, της Fiat, που με τις τροποποιήσεις του Carlo Abarth έφθασε σε ισχύ τους 105 ίππους. Όλα τα παραπάνω στάθηκαν αρκετά για την κατάρριψη οκτώ ρεκόρ ταχύτητας από το αεροδυναμικό coupe, τα οποία συζητούνται ακόμα και σήμερα.

Abarth 1000 Bialbero Records
72 ώρες: 186,687 χλμ./ώρα (μέση ωραία ταχύτητα)
12 ώρες: 203,656 χλμ./ώρα (μέση ωραία ταχύτητα)
2.000 μίλια: 201,115 χλμ./ώρα (μέση ωραία ταχύτητα)
24 ώρες: 198,795χλμ./ώρα (μέση ωραία ταχύτητα)
5.000 χλμ.: 199,237 χλμ./ώρα (μέση ωραία ταχύτητα)
5.000 μίλια: 192,878 χλμ./ώρα (μέση ωραία ταχύτητα)
48 ώρες: 190,264 χλμ./ώρα (μέση ωραία ταχύτητα)
10.000 χλμ
.: 191,376χλμ./ώρα (μέση ωραία ταχύτητα)

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας