Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Aerocarene
Aerocarene
concept & prototypes
To μικρό αυτοκίνητο πόλης της εταιρείας «Αerocarene», κωδικοποιημένο ως «700», παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού στα τέλη Οκτωβρίου του 1947.

Επρόκειτο για ένα απλοποιημένο coupe με τρεις τροχούς δίχως πόρτες, το οποίο εκτός του οδηγού μπορούσε να φιλοξενήσει και δύο επιβάτες, μαζί με 20 κιλά αποσκευών. Για την είσοδο και την έξοδό τους από το αυτοκίνητο, οι προαναφερόμενοι απλά ωθούσαν ένα τμήμα του αμαξώματος που ήταν συρόμενο, προς τα εμπρός. Στον σχεδιασμό του μοντέλου βασικό ρόλο έπαιξαν οι αεροναυπηγικές επιταγές της εποχής, όπως τις είχαν διδάξει εμπνευσμένοι σχεδιαστές μηχανικοί (λαμπερά παραδείγματα οι Gabriel Voisin και Paul Jaray) που έδειξαν το δρόμο στις επόμενες γενιές. Η χρήση ελαφρών υλικών («Duralinox») στη διαμόρφωση του αμαξώματος και στις συνδέσεις του με το πλαίσιο, βοήθησαν στη μείωση του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου, που δεν ξεπερνούσε έτσι τα 280 κιλά. Το μικρών διαστάσεων όχημα των τεσσάρων φορολογήσιμων ίππων (4CV) οφείλει την ύπαρξή του στους μηχανικούς που την προηγούμενη χρονιά ίδρυσαν την «Aerocarene», τον Christian Desbenoit και τον κύριο G. Bodu (πουθενά δεν είδαμε ολόκληρο το μικρό του όνομα).



Το τοποθετημένο πίσω μηχανικό συνολό του, ήταν δικύλινδρο σε σειρά. Xωρητικότητας 684 κυβικών εκατοστών, απέδιδε 23 ίππους στις 4.000 στροφές ανά λεπτό, ισχύς που σύμφωνα με τα λεγόμενα της εταιρείας ήταν αρκετή για να δώσει στο Aerocarene τελική ταχύτητα από 120 μέχρι 132 χιλιόμετρα την ώρα. Ο κινητήρας συνδυαζόταν με ένα πολύ ενδιαφέρον για τις τεχνικές του λεπτομέρειες ηλεκτρομαγνητικό κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων της «Cotal», το οποίο μετέδιδε την κίνηση στον μοναδικό πίσω τροχό. Oι εμπρός τροχοί του αυτοκινήτου έφεραν ταμπούρα της «Lockheed», διαστάσεων 220 χιλιοστών, με υδραυλική υποβοήθηση. Η εμφάνιση του Aerocarene «700» στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού υποστηρίχθηκε αποτελεσματικά από την παραγωγή ενός αναλυτικού φυλλαδίου με τεχνικές λεπτομέρειες και πληροφορίες, όμως οι υποστηρικτές του έργου δεν κατάφεραν να πάρουν την εξουσιοδότηση της γαλλικής κυβέρνησης για την κατασκευή αυτοκινήτων (ήταν απαραίτητη στα πρώτα χρόνια μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, με δεδομένες τις μεγάλες ελλείψεις που επέφερε σε πρώτες ύλες). Η απουσία τέτοιου είδους εξουσιοδότησης κατέστησε αδύνατη την αγορά υλικών και κατά συνέπεια κάθε σκέψη για μαζική παραγωγή εγκαταλείφθηκε.



ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος: 3.430 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.425 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.520 χλστ.

credits

Source: The Complete Encyclopedia of Motorcars 1885-1968 Georgano. Photos: boogerballs.com, allcarindex.com

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας