Carhistory.gr Logo
  » racing » GRAND PRIX » Alfa Romeo: η πρώτη νίκη
Alfa Romeo: η πρώτη νίκη
GRAND PRIX

Στις 13 Μαΐου 2015 συμπληρώθηκαν 65 χρόνια από την ημέρα που η Alfa Romeo κέρδισε την πρώτη νίκη της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 που μόλις είχε ξεκινήσει.

Ήταν 13 Μαΐου του 1950 όταν τέσσερις Alfa Romeo Tipo 158 βρέθηκαν στην άσφαλτο του Silverstone. Η Tipo 158, περισσότερο γνωστή με το υποκοριστικό Alfetta, αναμφίβολα είναι σήμερα ένα από τα πιο διάσημα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Η σκηνή για την εξαιρετική παράσταση της ομάδας της Alfa Romeo ήταν το Grand Prix της Mεγάλης Βρετανίας (το III RAC British Grand Prix) που εκείνη τη χρονιά είχε επίσης τον τίτλο του «Ευρωπαϊκού GP» και διεξήχθη στην πίστα του Northamptonshire. Όπως είναι γνωστό το Silverstone, 40 μίλια βόρεια του Λονδίνου, είναι ένα αυτοκινητοδρόμιο που δημιουργήθηκε το 1948 αξιοποιώντας ένα παλιό αεροδρόμιο της Royal Air Force και στη συνέχεια εξελίχθηκε σε μία από τις πιο σημαντικές πίστες του κόσμου. Οι κανονισμοί του νέου θεσμού της Formula 1 επέτρεπαν στα αυτοκίνητα να χρησιμοποιούν έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.5 λίτρων ή έναν ατμοσφαιρικό των 4.5 λίτρων, ενώ δεν ανέφεραν κάποιο όριο βάρους για τα αυτοκίνητα, ούτε για την ποσότητα του καυσίμου. Η 158 είχε ένα οκτακύλινδρο σε σειρά μηχανικό σύνολο των 1.479 κ.εκ. με υπερσυμπιεστή, που είχε ξεκινήσει από τους 195 ίππους το 1938 και με την εξέλιξή του έφτασε στο Silverstone το 1950 με 350 ίππους.

Το πρώτο «χατ τρικ»
Ο Nino Farina ήταν ο νικητής εκείνου του αγώνα, πραγματοποιώντας ταυτόχρονα το πρώτο «χατ τρικ» στην ιστορία της Formula 1: Ρole-position, νίκη και ταχύτερο γύρο. Και, φυσικά, κέρδισε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή στο τέλος της σεζόν. Τις τέσσερις Alfetta που βρέθηκαν στην πίστα του Silverstone οδηγούσαν οι Νino Farina, Luigi Fagioli, Juan Manuel Fangio (ανερχόμενος τότε Αργεντινός πιλότος που κέρδισε τον τίτλο το 1951 με την Alfetta) και Reg Parnel (Βρετανός οδηγός που είχε επιλεγεί προς τιμήν της χώρας που φιλοξενούσε τον πρώτο αγώνα του νέου θεσμού). Μετά την πτώση της καρό σημαίας, ανάμεσα στις στροφές Abbey και Woodcote, ο Βασιλιάς Γεώργιος VI συνεχάρη προσωπικά όλους τους οδηγούς της ομάδας της Alfa Romeo για το αποτέλεσμά τους.

Η αρχή μιας νέας εποχής
Οι άλλες δύο θέσεις στο podium βάφτηκαν επίσης με τα χρώματα της Alfa Romeo, καθώς τα αυτοκίνητα της μιλανέζικης εταιρείας κυριάρχησαν στον αγώνα. Η ίδια εικόνα επαναλήφθηκε και άλλες φορές στη διάρκεια του πρωταθλήματος. Το τρίο Farina-Fagioli-Fangiο, ονομάστηκε από το κοινό «τα τρία F» και μαζί με τις Alfa Romeo τους κράτησαν ψηλά το όνομα της Ιταλίας στο διεθνές αγωνιστικό στερέωμα, σε μια σημαντική ιστορική στιγμή για τη χώρα και την ίδια την εταιρεία. Αυτή ήταν η αρχή μιας νέας εποχής στον κόσμο των αγώνων. Στις επόμενες δεκαετίες η Formula 1 θα γινόταν η «βασίλισσα» ανάμεσα στις διάφορες κατηγορίες, αυτή που παρακολουθούσε περισσότερο το κοινό και ένα πραγματικό παγκόσμιο φαινόμενο, ενώ η Alfa Romeo θα ακολουθούσε ένα δρόμο εμπορικής ανάπτυξης και διεθνούς φήμης.

 

ALFA ROMEO TIPO 158  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 8κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.479 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 58 mm x 70 mm
Σχέση συμπίεσης: 6.5:1
Υπερσυμπιεστής: Roots Type δύο σταδίων
Ισχύς: 350 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 270-290 χλμ/ώρα
Mήκος: 4.110 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.250 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.250 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.500 χλστ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 185 λίτρα
Ελαστικά εμπρός: 5.50 x 17 Pirelli
Ελαστικά πίσω: 7.00 x 18 Pirelli
Bάρος: 620 κιλά

 

carhistory  

Κείμενο & φωτογραφίες: Alfa Romeo