Carhistory.gr Logo
  » LCV » -
-
LCV

Το φορτηγό των 5.8 λίτρων, με τον θυρεό της πόλης του Μιλάνο στη μάσκα του, ήταν ένα από τα πιο χαρακτηριστικά επαγγελματικά μοντέλα της ιταλικής βιομηχανίας αυτοκινήτου τη δεκαετία του '50.

Για τους αμύητους στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι μια τόσο μεγάλη σε φήμη από τους διεθνείς αγώνες εταιρεία, κατασκεύαζε κάποτε επαγγελματικά αυτοκίνητα. Κι όμως, αυτή ήταν μια παράλληλη πραγματικότητα για την Αlfa Romeo, που κράτησε μάλιστα αρκετές δεκαετίες. Στο ιστορικό της παραγωγής της υπάρχουν επιτυχημένα vans, μεσαία και βαριά φορτηγά, λεωφορεία, ακόμη και τρόλεϊ (γνώριμη εικόνα για εμάς τους Έλληνες τα τελευταία, αφού κυκλοφορούσαν στη χώρα μας μέχρι και τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του '80, εξυπηρετώντας τη διαδρομή Καστέλα-Πειραιάς).

Η προϊστορία
Στα πιο γνωστά και αναγνωρίσιμα προπολεμικά επαγγελματικά μοντέλα της ιταλικής εταιρείας συμπεριλαμβάνονται το τριαξονικό λεωφορείο «R110»του 1932 και το βαρύ φορτηγό «500» του 1939. Στη διάρκεια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου η Alfa Romeo κατασκεύαζε φορτηγά για τον ιταλικό στρατό, αργότερα όμως έκανε το ίδιο και για τη Wehrmacht, στα πλαίσια της συμμαχίας με τους Ναζί που έμεινε στην ιστορία με το όνομα «Άξονας». Μετά το τέλος της παγκόσμιας σύρραξης η εταιρεία από το Μιλάνο συνέχισε τη δραστηριότητά της στα επαγγελματικά αυτοκίνητα, παρουσιάζοντας μεταξύ άλλων το μεσαίο φορτηγό «115» (1950). Τέσσερα χρόνια αργότερα ακολούθησε το van «T10»και το minibus «Romeo 2», το οποίο ήταν εφοδιασμένο με τον ολοκαίνουργιο τότε 4κύλινδρο κινητήρα των 1.3 λίτρων της Giulietta (και φυσικά διέθετε και εκδόσεις van).

Από το «430» στο «450»
Το «430» ήταν ακόμη ένα φορτηγό της ιταλικής εταιρείας που ξεχώρισε για τις δυνατότητές του στα χρόνια που έμεινε στη γκάμα της Alfa Romeo (1942-1950). To μηχανικό σύνολο που το κινούσε ήταν ένας τετρακύλινδρος diesel των 5.816 κ.εκ., που απέδιδε 80 ίππους στις 2.000 στροφές ανά λεπτό, βοηθώντας το αυτοκίνητο να αναπτύξει ταχύτητα έως και 65 χιλιόμετρα την ώρα. Η αυτονομία του «430» ανερχόταν στα 400 περίπου χιλιόμετρα. Διάδοχος εκείνου του φορτηγού ήταν το «450», που ήταν διαθέσιμο και με τετρακίνηση και παραγόταν από την Alfa Romeo από το 1947 μέχρι το 1959. Η πιο σημαντική διαφορά από τον προκάτοχό του εντοπιζόταν στην ισχύ του κινητήρα του, ο οποίος απέδιδε πλέον 90 ίππους. Αλλαγές υπήρχαν και στην εξωτερική του εμφάνιση, με τις οριζόντιες γραμμές της μάσκας του να αυξάνονται από τρεις σε πέντε, ενώ η καμπίνα του οδηγού και του συνοδηγού είχε πια μεγαλύτερες διαστάσεις για περισσότερη άνεση. Το 1959 το «450» ανανεώθηκε και με την ονομασία «455» συνέχισε τη σταδιοδρομία του μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '60.

 

credits

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Alfa Romeo