Carhistory.gr Logo
  » racing » ENDURANCE » Alfa Romeo 33 TT12
Alfa Romeo 33 TT12
ENDURANCE

Το 1964 ιδρύθηκε από τον Carlo Chitti η Αutodelta, με ευθύνη της την προετοιμασία των αυτοκινήτων της εταιρείας στους αγώνες. Το κύριο βάρος δόθηκε στους αγώνες αντοχής, στους οποίους εμφανίστηκε το 1967 με την «Τype 33-2».

Τα αυτοκινητοδρόμια ζούσαν τότε στην εποχή των Πρωτοτύπων, όπου η Αlfa Romeo βρήκε μπροστά της τις εξαιρετικές Porsche «908» και «917», καθώς και τη φιλόδοξη Ferrari «512 S». Το «άρμα» της Αutodelta, υπό συνεχή ισχυροποίηση έκτοτε, κέρδισε τον πρώτο του αγώνα στο Μugello το 1968. Ως τα τέλη της δεκαετίας με πιλότους τους Αndrea de Adamich, Νino Vaccarella και Helmut Marko, οι αποστάσεις από τους αντιπάλους του είχαν μειωθεί αισθητά. Το 1971 ήταν μια θαυμάσια χρονιά για την Αlfa Romeo, αφού η «33-3» επικράτησε των Porsche στο Τarga Florio, νικώντας μπροστά στο κοινό της με οδηγούς τους Νino Vaccarella και ΤonyHezemans. Η εξέλιξη του πρωτοτύπου έφερε το 1974 στις πίστες την «33 ΤΤ12», που ενισχύθηκε με νέο, 12κύλινδρο boxer κινητήρα. Τα αρχικά ΤΤ (ΤelaioTubolare) υποδήλωναν τη δομή του πλαισίου της, που ήταν σωληνωτό. Τα λαμπερά της αποτελέσματα έδωσαν ένα χρόνο αργότερα στην εταιρεία, για πρώτη φορά, το τρόπαιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Η επιστροφή της Αlfa Romeo στον κόσμο της Formula 1 έγινε το 1976, μέσω αυτού του κινητήρα, όταν ο Bernie Ecclestone τον αγόρασε για τις Βrabham του.



ΝΙΚΕΣ

1974: Μonza rturo Merzarioario Andretti)
1975: Dijon-Prenoisrturo Merzario-Jacques Laffite)
1975: Μonzarturo Merzario-Jacques Laffite)
1975: Νurburgringrturo Merzario-Jacques Laffite)
1975: Spa (Henri Pescarolo-Derek Bell)
1975:Zeltweg (Henri Pescarolo-Derek Bell)
1975: Watkins Glenn (Henri Pescarolo-Derek Bell)
1975: Enna Pergusarturo Merzario-Jochen Mass)

ΤΙΤΛΟΙ

1975: Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών Σπορ Αυτοκινήτων

ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ

33/1: V8 90o, 1.995 κ.εκ., 270 ίπποι (1967-1968)
33/2: V8 90o, 2.462 κ.εκ., 315 ίπποι (1968-1969)
33/3: V8 90o, 2.998 κ.εκ., 400-420 ίπποι (1969-1971)
33 ΤΤ3: V8 90o, 2.998 κ.εκ., 440-470 ίπποι (1971-1973)

ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ

33 SC12: flat-12, 2.995 κ.εκ., 520 ίπποι (1976-1977)
33 SC12 Turbo: flat-12, 2.134 κ.εκ., 640 ίπποι (1977)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Kινητήρας: 12κύλινδρος επίπεδος
Περιεχόμενη γωνία: 180ο
Κυβισμός:2.995 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 77 mm x 53.60 mm
Ισχύς: 500 ίπποι στις 11.500 σ.α.λ.
Ροπή: 35 χλγμ. στις 9.000 σ.α.λ.
Ανάφλεξη: ηλεκτρονική της Dinoplex
Τροφοδοσία: ψεκασμός πολλαπλών σημείων της Lucas
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: ανεξάρτητη με εγκάρσιους βραχίονες, ελατήρια και αντιστρεπτική ράβδο
Ανάρτηση πίσω
: ανεξάρτητη με εγκάρσιους και διαμήκεις βραχίονες, ελατήρια και αντιστρεπτική ράβδο
Ανώτατη ταχύτητα
: 330+ χλμ/ώρα
0
-100 χλμ/ώρα: 5 δλ.
Μήκος
: 3.800 χλστ.
Πλάτος
: 2.050 χλστ.
Ύψος
: 960 χλστ.
Μεταξόνιο
: 2.340 χλστ.
M
ετατρόχιο εμπρός: 1.430 χλστ.
M
ετατρόχιο πίσω: 1.470 χλστ.
Βάρος
: 670 κιλά
Περίοδος δράσης
:1974-1975
Μονάδες παραγωγής
:6

 

carhistory

Photos: Alfa Romeo