Carhistory.gr Logo
  » racing » SPEED » Alfa Romeo C52
Alfa Romeo C52
SPEED

Δεν υπάρχουν παρά ελάχιστες κατασκευές στην αυτοκινητοβιομηχανία, που να τους έχει αποδοθεί με τέτοια ευχέρεια το υποκοριστικό «ιπτάμενος δίσκος» για την εμφάνισή τους. Η C52 είναι το πιο διάσημο δείγμα του είδους...

Στις αρχές της δεκαετίας του '50 υπήρχε μια παραφιλολογία στους επιστημονικούς κύκλους για την εμφάνιση προηγμένων τεχνολογικά εξωγήινων όντων, κυρίως σε απομονωμένα ερημικά σημεία στις ΗΠΑ, αλλά και αλλού. Οι κύκλοι βέβαια που κυκλοφορούσαν στο κοινό τέτοιες διαδόσεις και εξήραν τη φαντασία του κοινού, αποδείχτηκε πως δεν ήταν και τόσο επιστημονικοί: Στην πλειοψηφία τους, επρόκειτο για ημιμαθείς ερασιτέχνες ερευνητές, που πολύ συχνά εξελάμβαναν ό,τι παρατηρούσαν ως αγνώστου ταυτότητος ιπτάμενα αντικείμενα. Στις συντριπτικά περισσότερες περιπτώσεις επρόκειτο για πειραματικές πτητικές κατασκευές της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας, που τότε ζούσε τα πρώτα χρόνια της αεριοπροώθησης. Αν υπάρχουν μυστήρια; Είναι πιθανό, καθώς αυτό αρέσει στον πολύ κόσμο και οι θεωρίες συνωμοσίας του είναι ιδιαίτερα αρεστές. Όμως, σε ότι αφορά στην Alfa Romeo C52, κανένα τέτοιο σενάριο δεν ευσταθεί.

Disco Volante
Η μικρή μας παράξενη ιστορία ξεκίνησε το 1951, σε μια χρονιά που η εταιρεία από το Μιλάνο αποφάσισε να διακόψει την επίσημη συμμετοχή της στους αγώνες, έχοντας ήδη βρεθεί στην κορυφή της νεότευκτης F1 για δύο συνεχόμενα χρόνια. Το αγωνιστικό τμήμα όμως εξακολούθησε να είναι ενεργό, δοκιμάζοντας νέα πειραματικά πρωτότυπα, που θα μπορούσαν ενδεχομένως να εξελιχθούν και σε αγωνιστικά. Η C52 ήταν μια από αυτές τις κατασκευές κι ίσως όχι η πιο παράξενη. Βασίστηκε στο επιτυχημένο μοντέλο παραγωγής 1900, υιοθετώντας ένα εντελώς διαφορετικό αμάξωμα, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την carrozzeria Touring. Όσοι είδαν το τελικό αποτέλεσμα της δουλειάς, το χαρακτήρισαν χωρίς χρονοτριβή με δύο μόνο λέξεις: Disco Volante. Αυτή η μετονομασία έμελλε να επισκιάσει την επίσημη κωδικοποίηση του αυτοκινήτου σε τέτοιο βαθμό, που ο ορισμός του ως C52 να είναι σήμερα σχεδόν λησμονημένος.

The red ambassador
Η κατασκευή του βάρους 735 κιλών αυτοκινήτου ήταν αρκούντως αεροδυναμική για την εποχή του, με αποτέλεσμα η τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 220 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτό τουλάχιστον έδειξαν οι πρώτες δοκιμές της C52, στο αυτοκινητοδρόμιο της Monza, με οδηγό τον Consalvo Sanesi. Αποφασιστική ήταν η συμβολή των μηχανικών της εταιρείας, καθώς από τον 4κύλινδρο δίλιτρο κινητήρα με τα δύο διπλά καρμπιρατέρ κατάφεραν να παράγουν ισχύ 158 ίππων. Όμως, ο «ιπτάμενος δίσκος» της Alfa Romeo δεν σταδιοδρόμησε ούτε ως μοντέλο παραγωγής, ούτε ως αγωνιστικό. Μόλις τρεις μονάδες αυτού του τύπου και με τον συγκεκριμένο κινητήρα ολοκληρώθηκαν, δύο spider και ένα coupe. Την επόμενη χρονιά ο Juan Manuel Fangio τερμάτισε το Mille Miglia στη δεύτερη θέση, οδηγώντας ένα αγωνιστικό των 3.5 λίτρων (την 6C 3000) του οποίου ο σχεδιασμός παρέπεμπε κατευθείαν στην Disco Volante. Οκτώ χρόνια αργότερα, όταν παρουσιάστηκε επίσημα στη Γενεύη η εμβληματική Jaguar E-Type, δεν ήταν λίγοι αυτοί που υποστήριξαν πως ήταν πνευματικό παιδί του κόκκινου «ιπτάμενου δίσκου». Άλλωστε, ήδη τότε η Disco Volante είχε καθιερωθεί ως ένας από τους πιο σημαντικούς πρεσβευτές του ιταλικού design σε όλο τον κόσμο, θέση που σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα κατέχει στο διηνεκές...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΑLFA ROMEO C52 SPIDER
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.997 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 85 mm x 88 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.7:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 158 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Ψαλίδια βάσης
Ανάρτηση πίσω: Άκαμπτος άξονας
Ανώτατη ταχύτητα: 225 χλμ/ώρα
Μήκος: 3.950 χλστ.
Πλάτος: 1.780 χλστ.
Ύψος: 1.064 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.220 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.235 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.200 χλστ.
Βάρος: 735 κιλά
Περίοδος δράσης: 1952
Μονάδες κατασκευής: 2

carhistory

Photos: Alfa Romeo