Carhistory.gr Logo
  » sportscars » Alfa Romeo Giulietta SZ
Alfa Romeo Giulietta SZ
sportscars

Με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και «βάση» του την Giulietta Sprint Speciale, ο καροσερίστας Ugo Ζagatο αντιμετώπισε και στην περίπτωση της «Sprint Zagato» τον μεγαλύτερο εχθρό του, που ήταν το βάρος.

Πλήθος ελαφρών μοντέλων με sport χαρακτήρα βγήκαν από την carozzeria του Ugo Zagatο, αρχής γενομένης το 1919 με το διάσημο τότε Fiat «501». H συνεργασία της με την Alfa Romeo έγραψε ιστορία, με λαμπερότερες δημιουργίες την «Alfetta 158 & 159» των Grand Prix και τη θρυλική σειρά των εκπληκτικών «TZ». Bέβαια, κανείς δεν παραβλέπει και τη Lancia.

H Zagato ήταν από τις πρώτες εταιρείες που χρησιμοποίησαν πλέξιγκλας, στην προσπάθειά τους να μειώσουν αποτελεσματικά τα κιλά των αεροδυναμικών κατασκευών τους. Με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και «βάση» του την Giulietta Sprint Speciale, ο καροσερίστας Ugo Ζagatο αντιμετώπισε και στην περίπτωση της «Sprint Zagato» τον μεγαλύτερο εχθρό του, που ήταν το βάρος: στην πρώτη έκδοσή της ζύγιζε μόλις 854 κιλά, ενώ στη δεύτερη που ακολούθησε το 1961 ήταν ελαφρύτερη κατά 14.

Το αυτοκίνητο, που ήταν φτιαγμένο για τους αγώνες της κατηγορίας μεγάλου τουρισμού, αρίθμησε συνολικά 217 μονάδες παραγωγής και στις δύο εκδόσεις του. Η «serie 2» πέρα από το λιγότερο βάρος διέθετε περισσότερο χαμηλωμένο αμάξωμα και δισκόφρενα στους εμπρός τροχούς, ενώ είχε και διαφορετική διαμόρφωση στον πίσω υαλοπίνακα.

Aυστηρά διθέσια η «Giulietta Sprint Zagato» και με χώρο μόλις για είκοσι κιλά αποσκευών, ήταν από τις ελάχιστες κατασκευές που με κινητήρα 1.3 λίτρων μπορούσαν σχεδόν να αγγίξουν σε τελική ταχύτητα τα 200 χιλιόμετρα την ώρα. Tα «χωνευτά» φωτιστικά σώματα αυτού του αυτοκινήτου, που τότε πρώτη φορά υιοθετήθηκαν σχεδιαστικά σε μοντέλο της Alfa Romeo, έγιναν αργότερα το «σήμα κατατεθέν» όλων των «Spider» των επόμενων τριάντα πέντε χρόνων, αρχής γενομένης από την «Spider Duetto» του 1966.




ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ALFA ROMEO GIULIETTA SZ 2
Aμάξωμα: Δίθυρο coupe
Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.290 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 74 mm x 75 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.7:1
Καρμπιρατέρ: 2 Weber 40 DCOE 3
Ισχύς: 97 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Ροπή: 11,4 χλγμ. στις 5.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα
Μήκος: 3.920 χλστ.
Πλάτος: 1.500 χλστ.
Ύψος: 1.230 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.250 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.292 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.270 χλστ.
Βάρος:840 κιλά
Μονάδες παραγωγής: 217

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Photos: Alfa Romeo, Αlberto Alquati, Σπύρος Χατήρας