Carhistory.gr Logo
  » sportscars » Alfa Romeo Giulietta Sprint
Alfa Romeo Giulietta Sprint
sportscars

Σχεδιάστηκε από τον οίκο Βertone και εξελίχθηκε στο πιο δημοφιλές sport μοντέλο της εταιρείας στην κατηγορία των 1.300 κ.εκ., στην οποία η Αlfa Romeo έκανε τη δεκαετία του '50 την πρώτη της εμφάνιση.

Αντίθετα με ό,τι συνηθίζεται, η coupe έκδοση της Giulietta παρουσιάστηκε ένα χρόνο νωρίτερα από την τετράθυρη ομώνυμη αδελφή της (1954). Στην Sprint τοποθετήθηκε για πρώτη φορά ο υπέροχος 4κύλινδρος κινητήρας της Αlfa Romeo, που έγραψε ιστορία και έμεινε στην παραγωγή σε διάφορες εκδόσεις ως τις αρχές της δεκαετίας του ’80. Το κομψό 2+2 θέσεων αμάξωμά της δεν έμοιαζε με κανένα από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν εκείνη την εποχή. Η πρώτη αναβάθμισή της πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 1958, όταν εκτός από την επέμβαση στον κινητήρα κατέβηκε και ο μοχλός του επιλογέα ταχυτήτων από την κολώνα του τιμονιού στο δάπεδο. Εξαιρετική αποδείχθηκε και η αγωνιστική σταδιοδρομία του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα στην έκδοση Veloce της οποίας η έκδοση παραγωγής με ισχύ 79 ίππων παρουσιάστηκε το 1956 (δύο χρόνια αργότερα ενισχύθηκε ξανά, φθάνοντας στους 96 ίππους). Στα δικά μας δρώμενα ο αείμνηστος πρωταθλητής μας Άλκης Μίχος με μια τέτοια αναδείχθηκε ηθικός νικητής του πέμπτου ράλλυ Ακρόπολις (1957). Η Giulietta Sprint κατασκευάστηκε συνολικά σε 24.084 μονάδες και η παραγωγή της σταμάτησε το 1962. H ζήτηση όμως ήταν τέτοια, που οι Iταλοί αναγκάστηκαν να επαναλειτουργήσουν το 1964 τη γραμμή παραγωγής της. Το τελευταίο εκείνο διάστημα τοποθετήθηκαν δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, καθώς ως τότε το μοντέλο εφοδιαζόταν μόνο με ταμπούρα. Η καλή φήμη που τη συνόδευε αποδείχθηκε περίτρανα το 2005, με τη συμπλήρωση των 50 ετών από την εμφάνισή της, που συνοδεύτηκε με πλήθος εκδηλώσεων από τους Αlfisti.

Giulietta Sprint Speciale
Πρόκειται για τον καρπό των αεροδυναμικών πειραματισμών της Αlfa Romeo, που εκπονήθηκαν από κοινού με τον Bertone. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι του Tορίνο το 1957, ξεχωρίζοντας ανάμεσα στις δημιουργίες του Nuccio Bertone. Tο παρουσιαστικό του αμαξώματος χαρακτηριζόταν από το χαμηλό προφίλ και τις καμπύλες γραμμές του. Σε σχέση με την Sprint, η Speciale είχε διαφορετική μάσκα και πιο τετραγωνισμένο πίσω μέρος. O Nuccio εμπνεύστηκε τις γραμμές του αυτοκινήτου από το Panhard coupe, που το 1953 στόλιζε το εκθετήριο της Carozzeria Allemano. Eκτός από τις καμπύλες του πίσω μέρους, εντυπωσίαζαν τα «φρύδια» στους θόλους των εμπρός τροχών και τα φλας σε σχήμα δακρύων, που ήταν τοποθετημένα πλάι στα φώτα. H διάταξη άλλαξε όταν το μοντέλο μπήκε στην παραγωγή και τα φλας, αλλάζοντας σχήμα, μεταφέρθηκαν κάτω από αυτά. Προστέθηκε, επίσης, και ένας χρωμιωμένος προφυλακτήρας, που ακολουθούσε πιστά την «ακτογραμμή» της μάσκας. Mε μικρότερο μεταξόνιο από την υπόλοιπη σειρά των Giulietta και μία σχέση περισσότερη στο κιβώτιο ταχυτήτων, έμεινε στην παραγωγή έως το 1962 και αρίθμησε συνολικά 1.252 μονάδες.


TEXNIKA XAPAKTHPIΣTIKA

ALFA ROMEO GIULIETTA SPRINT (1954)
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.290 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 74 mm x 75 mm
Σχέση συμπίεσης
: 8.0:1
Καρμπιρατέρ: 1 Solex 35 PAIA7
Ισχύς: 65 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 11 χλγμ. στις 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 165 χλμ./ώρα
Μήκος: 3.980 χλστ.
Πλάτος: 1.540 χλστ.
Ύψος: 1.320 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.380 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.286 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.270 χλστ.
Βάρος: 880 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1954-1957

ALFA ROMEO GIULIETTA SPRINT (1958)
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.290 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 74 mm x 75 mm
Σχέση συμπίεσης
: 8.5:1
Καρμπιρατέρ: 1 Solex 35 PAIA7
Ισχύς: 79 ίπποι στις 6.300 σ.α.λ.
Ροπή: 10 χλγμ. στις 3.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα
Μήκος: 3.980 χλστ.
Πλάτος: 1.540 χλστ.
Ύψος: 1.348 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.380 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.292 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.270 χλστ.
Βάρος: 935 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1958-1965

ALFA ROMEO GIULIETTA SPRINT SPECIALE (1957)
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Kυβισμός: 1.290 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 74 mm x 75 mm
Σχέση συμπίεσης
: 9.7:1
K
αρμπιρατέρ: 2 Weber 40 DCOE 3
Ισχύς: 97 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Ροπή: 11,4 χλγμ. στις 5.500 σ.α.λ.
Mετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Kιβώτιο ταχυτήτων: Xειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Aνεξάρτητη, με διπλά ανισομεγέθη ψαλίδια, ελικοειδή ελατήρια-υδραυλικά αμορτισέρ, αντιστρεπτική
Ανάρτηση πίσω: Ακαμπτος άξονας με διαμήκεις βραχίονες, κεντρικό βραχίονα σχήματος «A», ελικοειδή ελατήρια-υδραυλικά αμορτισέρ
Φρένα εμπρός: Tαμπούρα
Φρένα πίσω: Tαμπούρα
Tελική ταχύτητα: 183 χλμ./ώρα
Μήκος: 4.120 χλστ.
Πλάτος: 1.660 χλστ.
Ύψος: 1.280 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.250 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.292 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.270 χλστ.
Βάρος: 950 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1957-1962
Μονάδες παραγωγής: 1.252

carhistory

Photos: Alfa Romeo