Carhistory.gr Logo
  » sportscars » Alfa Romeo Montreal
Alfa Romeo Montreal
sportscars

Κέρδισε άξια τη θέση της ανάμεσα στις πιο όμορφες Alfa Romeo στην ιστορία, παρά το γεγονός ότι δε βρήκε ανταπόκριση από το αγοραστικό κοινό της κατηγορίας, στην οποία απευθυνόταν.

Τη δεκαετία του ’60 η το ιταλικό εργοστάσιο εξέλιξε και παρουσίασε ένα μηχανικό σύνολο V8 με ευρεία χρήση αλουμινίου, το οποίο μετέπειτα αποδείχθηκε ένα από τα καλύτερα όλων των εποχών. Στους αγώνες -σε δίλιτρες και τρίλιτρες εκδόσεις- γνώρισε μεγάλη επιτυχία, εγκατεστημένο στο κέντρο του πλαισίου των πρωτοτύπων του. Η πρώτη κατασκευή δρόμου που το χρησιμοποίησε ήταν η πολύ ιδιαίτερη «Tipo 33 Stradale» του 1967, που σχεδιάστηκε από τον Φράνκο Σκαλιόνε και αρίθμησε 18 μόλις μονάδες παραγωγής. Με προέλευση τον δίλιτρο αγωνιστικό κινητήρα της «33» που προετοίμαζε η Αutodelta και τον κυβισμό του αναβαθμισμένο στα 2.6 λίτρα, πλην όμως τοποθετημένο πλέον στο εμπρός μέρος, εφοδίασε και το νέο coupe 2+2 μοντέλο της Αlfa Romeo, που με την ονομασία «Μontreal» παρουσιάστηκε επίσημα στη Γενεύη την άνοιξη του 1970.

«Montreal»
Τρία χρόνια νωρίτερα, στη διεθνή έκθεση «Montreal Expo» που του έδωσε και τη χαρακτηριστική εμπορική ονομασία, το κοινό είδε για πρώτη φορά το αυτοκίνητο στην πρωτότυπη μορφή του. Τα δύο αρχέτυπα ήταν εφοδιασμένα για την περίσταση με τον 4κύλινδρο σε σειρά κινητήρα της Giulia, χωρητικότητας 1.6 λίτρων. Στο μοντέλο παραγωγής, βασισμένο στο «πλαίσιο 105» που έκτισε όλες τις εκδόσεις της «Giulia», αυτός έδωσε οριστικά τη θέση του στον πολύ καλό V8 που προαναφέραμε. Σχεδιασμένο από το studio Bertone, το αυτοκίνητο παρέμεινε στη γκάμα της Αlfa Romeo μέχρι το 1977, αριθμώντας συνολικά 3.925 μονάδες παραγωγής. Η «Μontreal» κέρδισε επάξια μια θέση ανάμεσα στις πιο όμορφες δημιουργίες στην 100χρονη ιστορία της εταιρείας, όμως από εμπορικής πλευράς δεν κατόρθωσε να δικαιώσει τις προσδοκίες του κατασκευαστή της. Βασικότερη αιτία το υψηλό κόστος αγοράς, όταν την εποχή εκείνη είχε απέναντί της μοντέλα ήδη καταξιωμένα, όπως η 6κύλινδρη Dino «246» και η Porsche 911. Επίσης, το γεγονός ότι ήταν δύσχρηστη στο αστικό περιβάλλον παρουσιάζοντας και υψηλή κατανάλωση, ενώ έβρισκε τον αληθινό εαυτό της σχεδόν αποκλειστικά στους επαρχιακούς δρόμους.



ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Aμάξωμα: coupe 2+2
Body design: studio Bertone
Κινητήρας: V8 90o
Κυβισμός: 2.593 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 80 mm x 64.5 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.0:1
Μέγιστη ισχύς: 197 ίπποι στις 6.400 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 24,8 χλγμ. στις 5.100 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων ΖF
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Xωρητικότητα ρεζερβουάρ: 63 λίτρα
Μέση κατανάλωση: 13,7 λτ./100 χλμ.
Ανώτατη ταχύτητα: 219 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα: 7,2 δλ.
Μήκος: 4.220 χλστ.
Πλάτος: 1.672 χλστ.
Ύψος: 1.205 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.350 χλστ.
Βάρος: 1.330 κιλά
Ελαστικά: 195/70 VR 14
Περίοδος παραγωγής: 1970-1977
Μονάδες παραγωγής: 3.925

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Alfa Romeo, Veloce Publishing