Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Arrowhead
Arrowhead
concept & prototypes
Η εικόνα των «productmobiles» στους δρόμους των αμερικανικών μεγαλουπόλεων ήταν ισχυρή, το κοινό συγκρατούσε με ευκολία το εμπορικό μήνυμα που έβλεπε γραμμένο επάνω τους. Σε αρκετές περιπτώσεις, έτρεχε κατόπιν στα ράφια των καταστημάτων...

Tη δεκαετία του '30, με τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής να προσπαθούν με κόπο να συνέλθουν από τις συνέπειες του Κραχ στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και όχι μόνο, γεννήθηκε μια ιδιότυπη συμμαχία μεταξύ δύο εντελώς διαφορετικών επαγγελματικών κλάδων. Ο ένας από αυτούς ήταν οι ταλαιπωρημένοι από την κρίση κατασκευαστές αμαξωμάτων μικρού και μέσου βεληνεκούς, που είχαν ανάγκη από νέους πελάτες για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Ο δεύτερος δεν ήταν άλλος από τους παραγωγούς νέων προϊόντων και υπηρεσιών, που αναζητούσαν επιτυχημένους τρόπους επικοινωνίας με το υποψήφιο αγοραστικό κοινό, για να επιβάλλουν ό,τι εμπορεύονταν στην τεράστια αγορά της λιανικής πώλησης. Το αποτέλεσμα αυτής της σύμπραξης ήταν τα λεγόμενα «productmobiles», οχήματα που στο πέρασμα του χρόνου αποδείχτηκε πως ήταν κάτι περισσότερο από αυτοκινούμενες διαφημιστικές πινακίδες και φωτεινές επιγραφές. Κατασκευασμένα ειδικά γι αυτό το σκοπό, σχεδόν πάντα σε παράξενα σχέδια και χρώματα, είχαν ιδιαίτερη επιτυχία: Η εικόνα τους στους αμερικανικούς δρόμους ήταν ισχυρή, το κοινό συγκρατούσε με ευκολία το εμπορικό μήνυμα που έβλεπε γραμμένο (ή και φωτισμένο) επάνω τους. Ακολούθως, συχνά έτρεχε στα ράφια των πολυκαταστημάτων της εποχής, για να αποκτήσει τα προτεινόμενα προϊόντα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως στις ημέρες μας υπάρχουν στόλοι τέτοιου είδους οχημάτων, που είναι άμεσα αναγνωρίσιμοι σε γενιές Αμερικανών, όπως η σειρά «Oscar Mayer Wienermobile».



Η σταγόνα του Miller
Το 1936 η «Arrowhead Water Company», από το Σαν Μπερναρντίνο της Πολιτείας της Καλιφόρνια, ανέθεσε στην «Advance Body Company» του Λος Άντζελες να κατασκευάσει ένα νέο όχημα. Αποστολή του ήταν να προωθήσει με τον τρόπο του εμφιαλωμένο νερό στην αγορά, από μια πηγή που ο εντολέας του εκμεταλλευόταν. Ο υπεύθυνος της εντολοδόχου εταιρείας Wellington Everett Miller Μiller, που δούλευε προηγούμενα στην «Walter M. Murphy», του έδωσε το σχήμα μιας σταγόνας νερού (σύμφωνα με άλλους ήταν δάκρυ, αλλά και πάλι το ίδιο είναι). Αυτή ήταν μια σύλληψη όχι άγνωστη ασφαλώς, αφού είχε υιοθετηθεί και από άλλα τροχοφόρα, κάποια από τα οποία συνδέονταν μεταξύ τους με παρεμφερείς δραστηριότητες (όλα μαζί τα οχήματα του είδους, που δεν είναι και πολλά, χαρακτηρίζονται σήμερα ως «teardrop cars»). Η ιδέα του Miller αποδείχτηκε απόλυτα εύστοχη, αφού έτσι δημιούργησε μια πολύ δυνατή οπτική σύνδεση με το συγκεκριμένο προϊόν.



Arrowhead
H «Advance Body Company» χρησιμοποίησε αλουμίνιο για το αμάξωμα, καθώς επίσης και άφθονο ξύλο σε δομικά μέρη, με το σημαντικά τροποποιημένο πλαίσιο, τον V8 κινητήρα και πολλά μηχανικά εξαρτήματα να προέρχονται από τη Ford. Στρογγυλοποιημένο και με πανοραμικό παρμπρίζ εμπρός, όπως και κωνικό πίσω, το Arrowhead με τον εμπρός προφυλακτήρα να θυμίζει λίγο Phantom Corsair ήταν τρίτροχο. Οι δύο κινητήριοι τροχοί ήταν εμπρός, ενώ ο μοναδικός πίσω διέθετε σχεδόν 360 μοίρες περιστροφής. Tο art deco εσωτερικό του ήταν κατασκευασμένο για να φιλοξενήσει τον οδηγό, σχεδόν στο κέντρο του οχήματος. Όσο για το κάθισμα, έμοιαζε με κάτι από γραφείο γιατρού της δεκαετίας του '30. Η ορατότητα προς τα εμπρός ήταν απεριόριστη, αλλά σχεδόν ανύπαρκτη στο πολύ στενό πίσω μέρος. Επίσης, τα όργανα ήταν περίπου αδύνατο να διαβαστούν, αν ο οδηγός δε σηκωνόταν από τη θέση του. Δύο θέσεις επιβατών ήταν διαθέσιμες, αμφότερες αριστερά από τον οδηγό. To Arrowhead προσέλκυσε την προσοχή όπου κι αν πήγε, καθιστώντας τo νερό της συγκεκριμένης πηγής άμεση επιτυχία για την εταιρεία. Ατυχώς όμως, την άνοιξη του 1937 όπως αναφέρθηκε στο «Automobile Trade Journal», καταστράφηκε σε ένα ναυάγιο και κρίθηκε μη επισκευάσιμο.

credits

Source & photos: Hemmings Motor News, nestle-watersna.com, Arrowhead Drinking Water Co.

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας