Carhistory.gr Logo
  » gran turismo » V8 Sportsman Estate
V8 Sportsman Estate
gran turismo
Άσχημη, σπάνια και επιβλητική...

Το 1972 η περίοδος της μεγάλης ακμής της Αston Martin έληξε, με την πώλησή της από τον David Brown στον επενδυτικό όμιλο «Company Developments Ltd». Τα τρία επόμενα χρόνια επικράτησε σύγχιση, που κόστισε σημαντικά στην εικόνα της βρετανικής εταιρείας, ενώ παράλληλα η αγωνία να παρουσιαστεί κάτι νέο και διαφορετικό έπληξε τη σχεδιαστική της ταυτότητα, παρά το γεγονός ότι η ποιότητα και η ισχύς των μοντέλων της παρέμεναν κορυφαίες. Η προσπάθεια ανασυγκρότησης του 1975, έφερε ένα νέο ιδιοκτήτη έξι χρόνια αργότερα, την «Pace Petroleum». Σύντομα, εκείνη την έστειλε με τη σειρά της στον όμιλο της «CHI». Το 1983 σημειώθηκε μια ακόμη εξαγορά, αυτή τη φορά από τη «Gaunt». Η «Vantage V8» παρέμενε τότε η ναυαρχίδα της εταιρείας, της οποίας η εικόνα σαφώς ενισχύθηκε περαιτέρω με την παρουσίαση το 1985 της εκπληκτικής «Zagato», που η εξαιρετικά ολιγάριθμη παραγωγή της αρίθμησε μόλις 50 μονάδες (συν άλλες 25 με hardtop οροφή δύο χρόνια αργότερα). Το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Αston Martin μεταβλήθηκε γι άλλη μια φορά το 1987, όταν η Ford απέκτησε τον έλεγχο του 75% των μετοχών της. Μια δεύτερη περίοδος ακμής ξεκίνησε τότε υπό την διεύθυνση της Ford Μοtor Company, που βελτίωσε τη σχεδιαστική εικόνα της εταιρείας, επενδύοντας στη φήμη του λαμπερού παρελθόντος. Η παρουσίαση της «DB7» το 1994 σηματοδότησε την επιστροφή στις κλασικές γραμμές της σειράς «DB», πλαισιωμένης από το απαραίτητο σύγχρονο πνεύμα: Η εταιρεία συνέχισε την αρίθμηση των μοντέλων της, από εκεί που σταμάτησε επί εποχής David Brown. Και αυτό, σήμαινε πάρα πολλά.



V8 Sportsman Estate
Σε αυτή την ελπιδοφόρα για το μέλλον τoυ κατάσταση βρισκόταν το βρετανικό εργοστάσιο το 1996, όταν δύο αδέλφια με μεγάλο πορτοφόλι από την Ελβετία σκέφτηκαν πως με την παρέμβασή τους μπορούσε να κυλήσει στους τροχούς της μια Aston Martin περισσότερο χρηστική, ικανή να υλοποιήσει τις επιθυμίες ενός αληθινού λάτρη κάθε είδους αθλητικής δραστηριότητας. Έτσι γεννήθηκε η Sportsman Estate, που βασίστηκε στο πάτωμα της Vantage V8 του 1993 και τα στοιχεία της εξωτερικής της εμφάνισης δεν διέφεραν από τα δικά της. Φυσικά χρησιμοποιούσε και το μηχανικό σύνολο εκείνης, που δεν ήταν άλλο από τον V8 κινητήρα των 5.3 λίτρων, ισχύος 330 ίππων. Με αυτόν κάτω από το εμπρός καπό, το αυτοκίνητο επιτάχυνε από στάση έως τα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε λιγότερο από επτά δευτερόλεπτα, ενώ ανέπτυσσε τελική ταχύτητα 257 χιλιομέτρων την ώρα. Το δερμάτινο εσωτερικό του, επενδυμένο και με λεπτομέρειες από ξύλο καρυδιάς, ήταν ασφαλώς πολυτελές. Επιπλέον, συνδυαζόταν αρμονικά και με τον british racing green εξωτερικό χρωματισμό του. Η αριστεροτίμονη και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Aston Martin V8 Sportsman Estate έφυγε από το εργοστάσιο τον Ιούλιο του 1996. Τρία χρόνια αργότερα ξαναγύρισε στη βάση της, έχοντας διανύσει συνολικά 9.263 χιλιόμετρα. Στη συνέχεια άλλαξε ιδιοκτήτη, ο οποίος την καταχώρησε στα αρχεία του πριγκιπάτου του Μονακό, όπου ήταν δηλωμένη η μόνιμη κατοικία του. Το 2014 πωλήθηκε ξανά σε πλειστηριασμό, με το οδόμετρό της να δείχνει πλέον 13.000 χιλιόμετρα. Όσο για την σπανιότητά της ως μοντέλου, είναι ιδιαίτερα μεγάλη, αφού κατασκευάστηκε σε τρεις μόλις μονάδες.

Ανάμικτα συναισθήματα...
Η ιστορία αδικεί πάντα αυτές τις κατασκευές, είτε τις αποκαλούμε estate, είτε shooting brake (που είναι το σωστότερο για τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας). Κτίζονται με βάση τα αντίστοιχά τους coupe μοντέλα και σε κάθε περίπτωση το αισθητικό αποτέλεσμα είναι αρνητικό. Δεν υπάρχει περίπτωση να τα δεις με καλό μάτι, όσο προσεγμένα κι αν είναι. Αυτό είναι λογικό: φέρτε στο μυαλό σας την Ferrari Daytona (για παράδειγμα) κι ύστερα αντικρύστε την one-off station wagon παραλλαγή της. Δεν θα σας αρέσει και δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα γι αυτό. Δυστυχώς, έτσι είναι η ζωή...

credits

Source & photos: bonhams.com

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας