Carhistory.gr Logo
  » product » 1915-1950 » Audi 14/35 HP
Audi 14/35 HP
1915-1950
Το μοντέλο που χάρις στις μεγάλες επιτυχίες του στους αγώνες της πρώιμης εποχής της Αυτοκίνησης πέρασε στην ιστορία με το υποκοριστικό «Alpensieger».

Στα πρώτα χρόνια της Αυτοκίνησης, η πιο δημοφιλής και προσιτή μορφή αγώνων ήταν τα trials, μέσα από τα οποία σταδιακά σχηματίστηκε κι αργότερα καθιερώθηκε ο θεσμός των rally. Ο Αugust Horch -ιδρυτής της ομώνυμης εταιρείας κατασκευής αυτοκινήτων από το 1899- υπήρξε ένθερμος θαυμαστής αυτών των αγώνων, στους οποίους δεν δίσταζε να παίρνει κι ο ίδιος μέρος ακολουθώντας το παράδειγμα του Vincenzo Lancia και του Louis Renault. Βρισκόμαστε άλλωστε στην εποχή των πρώτων μηχανολογικών ανακαλύψεων, όπου οι οδηγοί, οι κατασκευαστές και οι μηχανικοί εξαιτίας της δίχως ιστορικό προηγούμενο δραστηριότητάς τους στην νεαρή εφεύρεση του αυτοκινήτου, αποκαλούνταν και «πιονέροι». Ο Αugust, ως ένας από αυτούς, οδήγησε το 1905 την μία από τις τρεις Ηorch στο «Herkomer Trophy Trial» που τότε γινόταν για πρώτη φορά. Η πρώτη νίκη για τα αυτοκίνητά του ήρθε στην επόμενη διοργάνωση εκείνου του αγώνα, ένα χρόνο αργότερα, με τον Rudolf Stosch να τερματίζει πρώτος οδηγώντας την «18/22 PS» των 2,7 λίτρων με το τεράστιο τιμόνι. Μέχρι το 1909 που ο Horch αποχώρησε λόγω των διαφωνιών που είχε με τους συνεταίρους του, οι αγωνιστικές προσπάθειες συνεχίζονταν με αυτοκίνητα εξοπλισμένα με 6λιτρους κι 8λιτρους κινητήρες, χωρίς όμως ιδιαίτερα αποτελέσματα.

«Alpensieger»
Όταν ο Horch ξεκίνησε τον νέο κύκλο της δραστηριότητάς του ως κατασκευαστής αυτοκινήτων, κανείς από όσους τον γνώριζαν δεν περίμενε πως θα παραιτηθεί πλέον από τις αγωνιστικές του ανησυχίες. Σύντομα αυτό αποδείχθηκε σωστό καθώς το δεύτερο «παιδί» του, η νεαρή Αudi, βρέθηκε να συμμετέχει στους τότε αγώνες oργανωμένα και με σοβαρές προϋποθέσεις. Στα χρόνια πριν τον Πρώτο Πόλεμο στην Ευρώπη τα Αlpine Trials της Αυστρίας ήταν ένα σπουδαίο αυτοκινητιστικό γεγονός, όπου ακόμη και ο τερματισμός ήταν μεγάλη υπόθεση για την φήμη κάθε εργοστασίου. Σε αυτούς τους αγώνες, για τρία συνεχόμενα χρόνια (1912-1913-1914), τα Αudi «14/35 ΗΡ» κατάφεραν να φθάσουν στην Βιέννη διανύοντας κάθε φορά πάνω από 2.500 σκληρά χιλιόμετρα δίχως καθόλου βαθμούς ποινής, κερδίζοντας παράλληλα θριαμβευτικά και το κύπελλο των ομάδων. Φυσικά, ανάμεσα στους οδηγούς των αγωνιστικών συμπεριλαμβανόταν κι ο ακατάβλητος Αugust Horch. Τα αυτοκίνητα εκείνα, λόγω των επιτυχιών τους, απέκτησαν έκτοτε το προσωνύμιο «Αlpensieger».

«14/35 ΗΡ»
Το Type C ήταν το τρίτο κατά χρονολογική σειρά αυτοκίνητο της νέας εταιρείας του August Horch, της Audi. Η ονομασία που τελικά επικράτησε γι αυτό ήταν «14/35 ΗΡ», με τον πρώτο αριθμό να δηλώνει τους φορολογήσιμους ίππους και τον δεύτερο τους πραγματικούς. Για τα δεδομένα της εποχής ήταν επιτυχημένο, αφού (και εξαιτίας του πολέμου που ακολούθησε) έμεινε στην παραγωγή για 14 χρόνια (1911-1925), αριθμώντας 1.116 μονάδες ως επιβατικό μοντέλο και 326 ως ελαφρύ φορτηγό του ενός τόνου. O 4κύλινδρος σε σειρά κινητήρας του, με χωρητικότητα 3.560 κυβικών εκατοστών και μέγιστη ισχύ 35 ίππων στις 1.800 στροφές ανά λεπτό, του έδινε τελική ταχύτητα 80 χιλιομέτρων την ώρα. Η τιμή πώλησής του ανερχόταν στα 10.500 γερμανικά μάρκα, χωρίς σε αυτήν να υπολογίζεται η διαμόρφωση του αμαξώματος.

Eπίλογος...
Ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος διέκοψε την όποια επιτυχημένη συνέχεια κι η τύχη έφερε έτσι τα πράγματα που το έμβλημα της Αudi να απουσιάσει έπειτα από τον κόσμο της Αυτοκίνησης και τους αγώνες γι αρκετές δεκαετίες. Όσο για τα Αustrian Alpine Trials μετασχηματίστηκαν αρκετά αργότερα στο γνωστό μας «Κύπελλο των Άλπεων», που υπήρξε για χρόνια ένας από τους επιφανέστερους γύρους του ευρωπαικού πρωταθλήματος ράλι. Και η Ηorch χωρίς τον… Horch, όμως, δεν τα πήγαινε άσχημα στον αγωνιστικό τομέα: To 1910 τα αυτοκίνητά της κέρδισαν τα trials της Δανίας, το 1911 της Γιουτλάνδης και το 1913 τα Winter trials της Σουηδίας. Το 1911 και το 1912 νίκησαν επίσης και μια σειρά αναμετρήσεων στις παγωμένες εκτάσεις έξω από την Στοκχόλμη.

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Audi