Carhistory.gr Logo
  » product » 1915-1950 » Auto Union early years
Auto Union early years
1915-1950

Τα πρώτα χρόνια της Αuto Union έδωσαν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ένα από τα πια επιτυχημένα μονοθέσια αγώνων Grand Prix της δεκαετίας του ’30 κι αρκετά πολύ ενδιαφέροντα αυτοκίνητα παραγωγής.

Στα τέλη Ιουνίου του 1932 οι συζητήσεις μεταξύ των ανωτάτων στελεχών των εταιρειών περί της ένωσής τους είχαν ολοκληρωθεί, ενώ δεδομένη ήταν πλέον και η στήριξή τους από τις γερμανικές τράπεζες. Το νέο σχήμα είχε ως έμβλημα τους τέσσερις αλυσιδωτούς κύκλους, ερμηνεύοντας με αυτόν τον τρόπο και την ξεχωριστή αυτονομία του κάθε κατασκευαστή. Η Αuto Union απασχολούσε αρχικά περίπου 4.500 εργαζόμενους, καταμερισμένους στις υπάρχουσες βιομηχανικές μονάδες των μελών της. Έτσι στις εγκαταστάσεις του Τσοπάου παράγονταν οι μοτοσικλέτες της DKW και οι δίχρονοι κινητήρες, ενώ στο Σπαντάου του Βερολίνου επεξεργάζονταν όλες τις ξύλινες επιφάνειες των εσωτερικών των αυτοκινήτων και τα αμαξώματα.



Τα αυτοκίνητα ολοκληρώνονταν στο Ζβικάου και στο εργοστάσιο της Wanderer, στο Σίγκμαρ, δουλεύονταν τα σασί και τα μεταλλικά μέρη. Οι κινητήρες έρχονταν στη «ζωή» στα εργαστήρια της Ηorch, εκεί όπου τον Αύγουστο του 1933 ακούστηκε για πρώτη φορά ο τρομερός ήχος του 16κύλινδρου «P-Wagen» του δόκτορος Porsche. Το αυτοκίνητο Grand Prix της Αuto Union τα επόμενα χρόνια πέρασε στον μύθο των προπολεμικών ευρωπαϊκών σιρκουί, κερδίζοντας νίκες και τίτλους στα «θεϊκά» χέρια του Bernd Rosemeyer και του Hans Stuck του πρεσβύτερου. Παράλληλα όμως η Ένωση φρόντιζε και τις ανάγκες των κοινών θνητών για νέα και μοντέρνα αυτοκίνητα…


Audi-DKW

Οι 6κύλινδροι κινητήρες που σχεδίασε ο Porsche και που εφοδίαζαν τα αυτοκίνητα της Wanderer αποδείχθηκαν ιδιαίτερα χρήσιμοι και για την Αudi, που με αυτούς εξόπλισε τα δύο προσθιοκίνητα μοντέλα της, παρουσιάζοντάς τα στο κοινό τις αρχές του 1933. Τα δύο οχήματα, με την κωδική ονομασία «UW» και «Type 225», γρήγορα απέκτησαν το προσωνύμιο «Front» εξαιτίας του τρόπου μετάδοσης της κίνησής τους. Το 1938 η Αudi, με το 6κύλινδρο μοτέρ της Ηorch, εμπλούτισε την γκάμα της με το «Type 920», στο οποίο όμως επέλεξε την «παραδοσιακή» κίνηση στους πίσω τροχούς. Το αυτοκίνητο εκείνο μπορούσε να αναπτύξει τελική ταχύτητα 130 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ η ισχύς του προσδιοριζόταν στους 75 ίππους από 3.300 κ.εκ. Η τύχη σύντομα έφερε έτσι τα πράγματα ώστε το «Τype 920» να μην είναι απλά το τελευταίο προπολεμικό μοντέλο της εταιρείας, αλλά και το τελευταίο μέχρι την επανεμφάνιση του λογοτύπου της το 1965. Και στην DKW όμως είχαν τα δικά τους «Front», καθώς ήσαν οι πρώτοι διδάξαντες μεταξύ των μελών του ομίλου: Με κόστος κάτω από 2.000 γερμανικά μάρκα μπορούσε κανείς να αγοράσει τα δίχρονα «Meisterklasse» και «Reichsklasse» των 700 κ.εκ, που χαρακτηρίζονταν από τα οικονομικότερα και με σπορ χαρακτηριστικά αυτοκίνητα της αγοράς. H έλευση του 1939 βρήκε την DKW με δύο ακόμη αυτοκίνητα στην παραγωγή, αυτή τη φορά όμως πισωκίνητα, 4κύλινδρα και τετράχρονα με κινητήρες ενός λίτρου, που έγιναν δημοφιλή με τα ονόματα «Sonderklasse» και «Schwebeklasse».

 

Horch-Wanderer

H πρώτη Horch που κατασκευάστηκε μετά την ίδρυση της Αuto Union ήταν η «830Β», που διέθετε νέο V8 κινητήρα, χωρητικότητας 3.5 λίτρων. Η φυσιογνωμία της εταιρείας παρέμεινε φυσικά αναλλοίωτη, με τα 8κύλινδρα και 12κύλινδρα πολυτελή μοντέλα να αποτελούν το «βαρύ πυροβολικό» της Ένωσης στα μηχανοκίνητα προϊόντα υψηλού κύρους, γοήτρου και φήμης. Οι νέοι 8κύλινδροι κινητήρες σχεδιάστηκαν από τον αρχιμηχανικό Φριτς Φίντλερ λίγο πριν εκείνος αναχωρήσει για την ΒMW και εξόπλισαν σχεδόν όλες τις Horch παραγωγής ως την κήρυξη του πολέμου. Το μοτέρ αυτό χρησιμοποιήθηκε σε δύο κυρίως εκδόσεις, των 3,8 λίτρων και των 5 λίτρων, με ισχύ 92 και 120 ίππων αντίστοιχα. Με την πρώτη έκδοση εξοπλίστηκαν οι «930V» και «830 BL», ενώ με την δεύτερη οι «951Α», «853Α» και «855». Τον κινητήρα των 92 ίππων χρησιμοποιούσε και η «930S», η «τελευταία πραγματική Ηorch», που αποτελούσε την υλοποίηση ενός τολμηρού αεροδυναμικού σχεδίου του 1923, βασισμένου στο σασί μιας Αudi «Type K». Η εταιρεία πρόλαβε επίσης να ολοκληρώσει κι ένα τετρακίνητο όχημα, το «830 R», γεγονός που τότε πέρασε περίπου απαρατήρητο. Το τέταρτο μέλος της Αuto Union, η Wanderer, δημιούργησε από το 1933 μέχρι το 1939 μια σειρά από πολύ όμορφα σπορ αυτοκίνητα με καλές επιδόσεις που προέρχονταν κυρίως από το γνωστό μας 6κύλινδρο μοτέρ του Ferdinand Porsche. Πιο ξεχωριστό από όλα ήταν το δίλιτρο «W25 Kompressor» του 1936, με 150 χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας και 85 ίππους ισχύ.

 

Μπροστά στον πόλεμο…

Στις 3 Σεπτεμβρίου του 1939 ένα τρίλιτρο Αuto Union με οδηγό τον Νuvolari κέρδιζε στο Βελιγράδι το Γιουγκοσλαβικό Grand Prix. Λίγες ώρες νωρίτερα, όταν εκείνη η μέρα ξημέρωνε, τα στρατεύματα των Ναζί ξήλωναν την μπάρα που όριζε τα γερμανο-πολωνικά σύνορα εισβάλλοντας στην γειτονική τους χώρα. Ένας μεγάλος πόλεμος άρχιζε, πηγή κακών για όλους, που στοίχισε τελικά τη ζωή στους δύο από τους τέσσερις αλυσιδωτούς κύκλους: Η Horch και η Wanderer δεν κατάφεραν να επιβιώσουν όταν εκείνος κάποτε τέλειωσε. Μα και για την Αuto Union έρχονταν δύσκολες ημέρες…

 

carhistory

Κείμενο & φωτογραφίες: Audi