Carhistory.gr Logo
  » lost names » Autobianchi A112
Autobianchi A112
lost names

Είναι δύσκολο να απομακρύνεις το συναίσθημα της νοσταλγίας από μέσα σου, όταν αναφέρεσαι σε αυτό το αυτοκίνητο

Η Αutobianchi ήταν κάποτε μια από τις πολλές εταιρείες που στην γειτονική μας Ιταλία έφτιαχναν ή διασκεύαζαν αυτοκίνητα, δραστηριότητα που ευδοκιμούσε στη χερσόνησο κυρίως στα μέσα της δεκαετίας του ‘60. Αυτή βέβαια δεν ήταν η κύρια απασχόλησή της, καθώς από τις αρχές του 20ου αιώνα ήταν ήδη γνωστή ως Bianchi, για τα ποδήλατα και αργότερα για τις μοτοσικλέτες που κατασκεύαζε. Mε αυτές αγωνιζόταν κάποτε, πριν περάσει οριστικά στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, ο μεγάλος Tazio Nuvolari. Η ονομασία Autobianchi προέκυψε τον Ιανουάριο του 1955, όταν τα αφεντικά της εταιρείας συμφώνησαν στην ίδρυση μιας κοινοπραξίας για την παραγωγή αυτοκινήτων, στην οποία μετείχαν επίσης η Pirelli και η Fiat. Πρώτο της μοντέλο παραγωγής ήταν το Bianchina, που κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 1957 και στηρίχθηκε στο δημοφιλές «500», το οποίο πραγματοποίησε καλές πωλήσεις στην εποχή του. Έξι χρόνια αργότερα στο Σαλόνι του Τορίνο παρουσιάστηκε το Stellina, ένα πολύ όμορφο ανοιχτό δίθυρο μοντέλο, βασισμένο στο Fiat 600D. Στη συνέχεια ήρθε η σειρά του προσθιοκίνητου Primula, που φέρει την υπογραφή του Dante Giacosa. Αποστολή του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ήταν η διερεύνηση των προθέσεων της αγοράς για την έλευση του 128, του πρώτου Fiat με τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Η στενή σχέση με την μεγαλύτερη ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία κατέληξε σε «γάμο» το 1967, όταν εκείνη την πήρε υπό τον έλεγχό της, όπως έκανε και με αρκετές άλλες εγχώριες εταιρείες που δραστηριοποιούνταν τότε στο χώρο.

Α112

Το καλύτερο Αutobianchi της μηχανολογικής ιστορίας παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 1969. Εντυπωσιάζοντας από την αρχή, αναδείχθηκε δεύτερο στην τελική ψηφοφορία του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 1970. Τρία χρόνια αργότερα ακολούθησε η έκδοση των 47 ίππων, ενώ το 1975 –με την εταιρεία να έχει ήδη μεταβιβασθεί στην Lancia- προέκυψε το «Abarth», το πιο «αθλητικό» αυτοκίνητο της σειράς με τον κινητήρα –διαμάντι των 1.050 κυβικών εκατοστών. Τον Νοέμβριο του 1977 το μοντέλο απέκτησε «γλυκύτερη» μάσκα, αλλά και κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Για όσους όμως το οδήγησαν τότε, «καλό» Α112 για έντονες συγκινήσεις στο δρόμο, παρέμεινε εκείνο με το 4άρι σασμάν. Η σειρά διατηρήθηκε στην παραγωγή ως το 1986 κι αντικαταστάθηκε από το Lancia Y10, που για ένα διάστημα κυκλοφορούσε και με το λογότυπο της Αutobianchi, ώσπου εκείνη να αποσυρθεί από την ενεργό δράση ύστερα από απόφαση του Gruppο. Η παραγωγή του καταπληκτικού μικρού αυτοκινήτου, στα 17 χρόνια της δράσης του, αρίθμησε συνολικά 1.254.178 μονάδες.

OI EKΔΟΣΕΙΣ
1969-1973: 1 Series Base E (903 κ.εκ., 44 ίπποι)
1971-1976: 1-3 Series Abarth (982 κ.εκ., 58 ίπποι)
1973-1975: 2-3 Series Base E (903 κ.εκ., 47 ίπποι)
1975-1977: 3 Series Base (903 κ.εκ., 42 ίπποι)
1975-1977: 3 Series Abarth (1.050 κ.εκ., 70 ίπποι)
1977-1979: 4 Series Base (903 κ.εκ, 42 ίπποι)
1977-1979: 4 Series E (965 κ.εκ., 48 ίπποι)
1977-1979: 4 Series Abarth (1.050 κ.εκ., 70 ίπποι)
1979-1982: 5 Series Junior (903 κ.εκ, 42 ίπποι)
1979-1982: 5 Series Elegant-Elite (965 κ.εκ., 48 ίπποι)
1979-1982: 5 Series Abarth (1.050 κ.εκ., 70 ίπποι)
1982-1984: 6 Series Junior (903 κ.εκ, 42 ίπποι)
1982-1984: 6 Series Elite-LX (965 κ.εκ., 48 ίπποι)
1982-1984: 6 Series Abarth (1.050 κ.εκ., 70 ίπποι)
1984-1986: 7 Series Junior (903 κ.εκ, 42 ίπποι)
1984-1986: 7 Series Elite-LX (965 κ.εκ., 48 ίπποι)
1984-1986: 7 Series Abarth (1.050 κ.εκ., 70 ίπποι)



 

Ηall of Fame

Στην Αμερική περισσότερο και λιγότερο στην Ευρώπη, όταν ένας μεγάλος μπασκετμπολίστας αποσυρθεί από το παρκέ, για να τον τιμήσουν κρεμούν την φανέλα του στην οροφή του γηπέδου που δοξάστηκε και κανείς από τους παίκτες δεν φοράει ξανά τον αριθμό του στο παιχνίδι. Τηρουμένων των αναλογιών κάτι ανάλογο συνέβη και με το Αutobianchi A112, αφού κανένα αυτοκίνητο δεν το διαδέχτηκε: η φιλοσοφία κατασκευής του δεν υπάρχει πλέον στην εντελώς διαφορετική εποχή μας, γεγονός που φέρνει ξανά στην επιφάνεια το αναπάντητο ερώτημα του «τότε» ή «τώρα»…

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

A112 1 SERIES BASE E (1969-1973)
Αμάξωμα: Δίθυρο mini
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 903 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 65 mm x 68 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.0:1
Καρμπιρατέρ: 1 Weber 32 IBA 
Iσχύς: 44 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ.
Pοπή: 6,45 χλγμ. Στις 3.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 141 χλμ/ώρα
Κύκλος στροφής: 8,9 μ.
Μέση κατανάλωση: 6,8 λτ./100 χλμ.
Ελαστικά: 135 SR 13
Μήκος: 3.230 χλστ.
Πλάτος: 1.480 χλστ.
Ύψος: 1.260 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.038 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.250 χλστ.
Mετατρόχιο πίσω: 1.224 χλστ.
Βάρος: 670 κιλά

A112 3 SERIES ABARTH (1975-1977)
Αμάξωμα: Δίθυρο mini
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.050 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 67.2 mm x 74 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.4:1
Καρμπιρατέρ: 1 Weber 32 DMTR 3
Iσχύς: 70 ίπποι στις 6.600 σ.α.λ.
Pοπή: 8,7 χλγμ. Στις 4.100 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 160 χλμ/ώρα
Κύκλος στροφής: 8,9 μ.
Ελαστικά: 135 SR 13
Μήκος: 3.230 χλστ.
Πλάτος: 1.480 χλστ.
Ύψος: 1.260 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.038 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.250 χλστ.
Mετατρόχιο πίσω: 1.224 χλστ.
Βάρος: 700 κιλά


carhistory

Photos: Lancia