Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Autobianchi Runabout
Autobianchi Runabout
concept & prototypes

Μια πρόσκληση για ένα διασκεδαστικό ταξίδι χωρίς άγχος, που θα ζωντάνευε τη χαρά της οδήγησης, σε μέρη όπου η συχνή κυκλοφορία δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μια μακρινή ανάμνηση.

Πηγή έμπνευσης του χαρισματικού αρχισχεδιαστή του studio Bertone Μarcellο Gandini για τη δημιουργία του Autobianchi Runabout concept, ήταν τα μικρά ταχύπλοα σκάφη της δεκαετίας του '60, τα οποία εκείνη την εποχή άνθιζαν εμπορικά στην κοσμοπολίτικη θάλασσα της Μεσογείου, φορτωμένα συνήθως με αιθέριες υπάρξεις.

Στόχος της όλης κατασκευής ήταν ο προάγγελος ενός μελλοντικού Fiat 128 Spyder, ωστόσο τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά στη συνέχεια. Το Runabout χρησιμοποιούσε τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων του 128, με τη διαφορά ότι αυτός ήταν τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος.

Χαρακτηριστικό του πρωτοποριακού concept της Autiobianchi ήταν το σφηνοειδές σχήμα (wedge shape), που τότε γνώριζε την αποθέωσή του, αν και το σύνηθες ήταν να υιοθετείται από ξεχωριστά gran turismo μοντέλα, όπως εκείνα της Scuderia Ferrari και της Lamborghini.

To γεγονός είναι ότι ο πρόγονος του X1/9, όπως ήρθαν τελικά τα πράγματα ύστερα από τρία χρόνια, συγκέντρωσε το ενδιαφέρον του συνόλου σχεδόν των επισκεπτών στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο τον Νοέμβριο του 1969.

Η απορία τους, σχετικά με το τί επιζητούσε να μάθει το Gruppo από την εμφάνισή του ήταν αυτονόητη. Όμως, το ίδιο αυτονόητη ήταν και η απάντηση: Με το μυτερό σχήμα του, τη γενναιόδωρη έκταση των rollbars και τους μεγάλους προβολείς ένθεν και ένθεν, αλλά και τα χρώματα που επιλέχθηκαν από τον σχεδιαστή του, το αυτοκίνητο είχε ως στόχο να ανιχνεύσει μια νέα αγορά.

Κι αν κρίνουμε από το αποτέλεσμα, δηλαδή από την εμπορική επιτυχία του Χ1/9 και την αύρα που άφησε αυτό στον κόσμο της Αυτοκίνησης, τα κατάφερε πολύ καλά.



 

AUTOBIANCHI RUNABOUT CONCEPT
ΒΑΣΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά, με 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Θέση κινητήρα: στο κέντρο του αμαξώματος
Κυβισμός: 1.116 κ.εκ.
Καρμπιρατέρ: Weber 30 DCNF
Μέγιστη ισχύς: 55 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Σχέση συμπίεσης: 8.8:1

carhistory

Φωτογραφίες: Autobianchi, studio Bertone