Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » BMW 1602
BMW 1602
1951-2000

H BMW 1602 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, στις αρχές Μαρτίου του 1966, ως η μικρή δίθυρη σπορ έκδοση της σειράς «Neue Klasse».

Με κινητήρες που εκτείνονταν από το 1.5 ως τα δύο λίτρα, η σειρά αυτή αποδείχθηκε καθοριστική για το μέλλον της γερμανικής εταιρείας. Οι προβληματισμοί για την κατασκευή και τη σχεδίασή της άρχισαν το 1957, για να καταλήξουν το Δεκέμβριο του 1959 στο πρωτότυπο με την κωδική ονομασία «Τype 530». Στο Μotor Show της Φρανκφούρτης το 1961, η 4θυρη «1500» έστεκε στους τροχούς της εντυπωσιάζοντας το κοινό. Στοίχιζε τα μισά από την παλιά, 8κύλινδρη «502» που αντικαθιστούσε και η επιτυχία της στις πωλήσεις ήταν άμεση. Σύντομα, η γκάμα συμπληρώθηκε με μεγαλύτερους κινητήρες και στα μέσα της δεκαετίας του ’60 ακολούθησαν οι δίθυρες μπερλίνες σπορτίφ χαρακτήρα. Οι 4κύλινδροι σε σειρά κινητήρες, που φορούσαν οι «Νeue Klasse», σχεδιάστηκαν από τον μηχανικό Άλεξ Φον Φάλκενχάουζεν. Είχαν σιδερένιο μπλοκ, ίσως γιατί το κόστος του αλουμινίου που χρησιμοποιήθηκε στους προηγούμενους V8 κρίθηκε ασύμφορο. Φορούσαν καρμπιρατέρ της Solex και απέδιδαν, στην έκδοση των 1.573 κ.εκ., 85 ίππους στις 5.700 στροφές. Αυτό σήμαινε για την «1600-2» ανώτατη ταχύτητα γύρω στα 160 χλμ./ώρα και 11,6 δεύτερα στα 0-100 χλμ./ώρα.



Το αυτοκίνητο, που είχε συγχρονισμένο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων, ζύγιζε 920 κιλά. Για την επιβράδυνσή του φρόντιζαν οι διπλοί δίσκοι με υποβοήθηση σερβό των εμπρόσθιων τροχών και τα ταμπούρα των πίσω. Τον Σεπτέμβριο του 1967, στη διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης, εμφανίστηκε μια πιο δυνατή έκδοση, η «1600 Τi», με διπλά καρμπιρατέρ και ισχύ 105 ίππων. Το μεταξόνιο παρέμεινε ίδιο, στα 250 εκατοστά. Η «1600 Τi» δεν έφτασε μέχρι την αγορά των ΗΠΑ, καθώς βρισκόταν εκτός των προδιαγραφών εκπομπών ρύπων της χώρας. Μαζί της παρουσιάστηκε και η περιορισμένης παραγωγής cabriolet έκδοση, που κατασκευαζόταν από τον οίκο Baur για τα τέσσερα επόμενα χρόνια. Τον Απρίλιο του 1971 το «2», που συμβόλιζε τον αριθμό των θυρών, ενσωματώθηκε με το «1600» και έτσι προέκυψε η κωδική ονομασία «1602». Την ίδια χρονιά εμφανίστηκε και η έκδοση «1600 Touring», της οποίας η παραγωγή σταμάτησε το 1972. H 1602 έμεινε στη γκάμα της εταιρείας μέχρι το 1975.


BMW 1600-2
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.573 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 84 mm x 71 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.6:1
Καρμπιρατέρ: 1 Solex PDSI 38
Ισχύς: 85 ίπποι στις 5.700 σ.α.λ.
Ροπή: 12.6 χλγμ. Στις 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 163 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 11,6 δλ.
Μέση κατανάλωση: 9 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.230 χλστ.
Πλάτος: 1.590 χλστ.
Ύψος: 1.410 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.500 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.330 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.330 χλστ.
Eλαστικά εμπρός: 165 SR 13
Ελαστικά πίσω: 165 SR 13
Βάρος: 920 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Μάρτιος 1966-Μάρτιος 1971

X
X
X
X

carhistory

Photos: BMW