Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » BMW 2002
BMW 2002
1951-2000

Η δίλιτρη Γερμανίδα θεά μιας άλλης εποχής, που στοιχειώνει ακόμη τα όνειρα όσων την πρόλαβαν νέοι...

Με κινητήρες χωρητικότητας από τα 1.5 ως τα 2 λίτρα, η σειρά «Νeue Klasse» με τις δίθυρες και τις τετράθυρες εκδόσεις της, αποδείχθηκε καθοριστική για την τύχη της γερμανικής εταιρείας τα επόμενα χρόνια. Οι προβληματισμοί για τη σχεδίαση και την ανάπτυξή της σε μοντέλο παραγωγής άρχισαν το 1957, για να καταλήξουν το Δεκέμβριο του 1959 στο πρωτότυπο «Τype 530». Οι κινητήρες που την εξόπλιζαν, είχαν σιδερένιο μπλοκ και σχεδιάστηκαν από τον μηχανικό και πρώην οδηγό αγώνων Alex von Falkenhausen.



H πρώτη BMW «02
series» παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1966, ως η δίθυρη sport έκδοση της «Neue Klasse», ξεκινώντας την εμπορική σταδιοδρομία της στις αγορές της Ευρώπης από τα 1.573 κ.εκ. Το Σεπτέμβρη της ίδιας χρονιάς, στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης, εμφανίστηκε η «1600 Τi», με διπλά καρμπιρατέρ και μέγιστη ισχύ 105 ίππων. Το 1968 έφτασε πια η ώρα της δίλιτρης «2002» με τους 100 ίππους, αλλά και της «ti», όπου η απόδοση ανέβαινε πλέον στους 120 ίππους.


2002 tii Ε10
Λόγω της προσιτής τιμής τους και της ευκολίας τους στις μετατροπές, οι δίθυρες μπερλίνες προτιμήθηκαν από πολλούς στους αγώνες. Γρήγορα γέμισαν τις συμμετοχές σε κάθε κλάση και σε κάθε λογής αναμέτρηση, από τις αναβάσεις και τα σιρκουί έως τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά rally. Οι διακρίσεις και οι νίκες έρχονταν βροχή, με αποκορύφωμα την κατάκτηση το 1969 από την αγωνιστική έκδοση της «2002» του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού.

Η «tii», με άμεσο ψεκασμό πλέον και μέγιστη ισχύ 130 ίππων, εμπλούτισε τη γκάμα της «02 series» δύο χρόνια αργότερα. Το 1972, η πρώτη «520» εφοδιάστηκε με αυτό τον κινητήρα, διαθέτοντας κι ένα «φτωχότερο» με δύο καρμπιρατέρ της Stromberg.


2002 Turbo Ε20

To αποκορύφωμα της «02» ήταν η έκδοση turbo το 1973, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Με τον δίλιτρο turbo, το δίθυρο μοντέλο επιτάχυνε από στάση έως τα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε 6,6 δευτερόλεπτα, ενώ ανέπτυσσε ανώτατη ταχύτητα 211 χιλιομέτρων την ώρα. Το τέλος για τη δημοφιλή sport saloon σειρά ήρθε το 1977, καταγράφοντας τη συνολική παραγωγή της σε όλες της εκδόσεις στις 861.940 μονάδες.

ΒMW 2002 Ε10 (1968)

Kινητήρας: Μ10 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.990 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 89 mm x 80 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.5:1
Καρμπιρατέρ: Solex 40PDSI
Ισχύς: 99 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 16 χλγμ. στις 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 172 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 10 δλ.
Μέση κατανάλωση: 10,1 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.230 χλστ.
Πλάτος: 1.590 χλστ.
Ύψος: 1.410 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.500 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.330 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.330 χλστ.
Βάρος: 940 κιλά

ΒMW 2002 ti Ε10 (1968)

Kινητήρας: Μ10 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.990 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 89 mm x 80 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.3:1
Καρμπιρατέρ: Solex 40PHH
Ισχύς: 118 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 17 χλγμ. στις 3.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 181 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 9 δλ.
Μέση κατανάλωση: 9,8 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.230 χλστ.
Πλάτος: 1.590 χλστ.
Ύψος: 1.410 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.500 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.330 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.330 χλστ.
Βάρος: 940 κιλά

BMW 2002 tii Ε10 (1971)

Kινητήρας: Μ15 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.990 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 89 mm x 80 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.5:1
Ισχύς: 128 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ.
Ροπή: 18,1 χλγμ. στις 4.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 189 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 8,3 δλ.
Μέση κατανάλωση: 8,9 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.230 χλστ.
Πλάτος: 1.590 χλστ.
Ύψος: 1.410 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.500 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.330 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.330 χλστ.
Βάρος: 990 κιλά

BMW 2002 turbo E20 (1973)

Kινητήρας: Μ31 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.990 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 89 mm x 80 mm
Σχέση συμπίεσης: 6.9:1
Ισχύς: 168 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ.
Ροπή: 24,4 χλγμ. στις σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 211 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 6,6 δλ.
Μέση κατανάλωση: 9,4 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.220 χλστ.
Πλάτος: 1.620 χλστ.
Ύψος: 1.410 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.500 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.375 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.362 χλστ.
Βάρος: 1.080 κιλά

carhistory

Photos: BMW