Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » BMW 520 E12
BMW 520 E12
1951-2000

Με την εμφάνισή της, η πρώτη 5άρα έθεσε νέα δεδομένα στη μεγάλη κατηγορία και δημιούργησε τη δική της σχολή στον κόσμο της Αυτοκίνησης.

To σωτήριο έτος 1972 ένα νέο μοντέλο της BMW αντικαθιστούσε στους δρόμους της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής την τετράθυρη «2000» της σειράς «NeueKlasse». Για τους σύγχρονους μελετητές του αυτοκινήτου εκείνη η γενιά μοντέλων, πίσω στη δεκαετία του ’60, συνέβαλε αποφασιστικά στο να γίνει η γερμανική εταιρεία αυτό που είναι σήμερα. Οι «NeueKlasse» με τις τέσσερις πόρτες δεν ήταν ποτέ όμορφες, σε πλήρη αντίθεση με ό,τι πρέσβευε το δίθυρο αμάξωμά τους, όμως η «520» επανόρθωσε την κατάσταση και σε αυτό το σημείο. Το μόνο κοινό στοιχείο της δίλιτρης πρώτης πεντάρας με το παρελθόν ήταν ο κινητήρας της, με ψεκασμό, ο ίδιος που έδινε ζωή και στην «2002 tii».



H «520» είχε ξεκινήσει τη σταδιοδρομία της με δύο εκδόσεις, καθώς την «φτωχότερη» κινούσε ένα μηχανικό σύνολο με δύο καρμπιρατέρ της Stromberg. Τα διαπιστευτήριά της, ήταν εξ αρχής θαυμάσια: Προσοχή στη λεπτομέρεια, άψογο τιμόνι και θέση οδήγησης, θαυμάσια ανάρτηση, κινητήρας που δεν είχε πρόβλημα να υπακούσει στις εντολές του οδηγού παρά το βάρος των 1295 κιλών, ανυπαρξία θορύβων και κραδασμών από το αμάξωμα, εξαιρετικά φρένα. Με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης από την Continental, συμπεριλάμβανε στον προαιρετικό εξοπλισμό της την πέμπτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και τα προσκέφαλα στα καθίσματα των επιβατών.



Εξαιρετική σταδιοδρομία
H BMW E12 5 Series κατασκευαζόταν από το 1972 έως το 1981, χρονιά που παρέδωσε τα σκήπτρα στη δεύτερη γενιά του μοντέλου, την Ε28. Το 1984 πέρασε οριστικά στην ιστορία, όταν ολοκληρώθηκε η παραγωγή της και στη Νότιο Αφρική. Σχεδιαστικά βασίστηκε στο 2200ti Garmisch concept του 1970, που δημιουργήθηκε από το γραφείο Bertone, ενώ την τελική μορφή του μοντέλου παραγωγής επιμελήθηκε ο αρχισχεδιαστής της γερμανικής εταιρείας Paul Bracq. Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, είναι φανερό ότι δόθηκε βάρος στην προσπάθεια εύρεσης της συνισταμένης ανάμεσα στη μοντέρνα εμφάνιση, την σοβαρότητα και την αδιαφορία των γραμμών του αμαξώματός της για το πέρασμα του χρόνου. Προορισμένη να ανταγωνιστεί στην αγορά τη σειρά W114 της Μercedes, η πρώτη γενιά της 5 Series εφοδιάστηκε στις βασικές της εκδόσεις με τους 4κύλινδρους σε σειρά κινητήρες των 1.8 και των δύο λίτρων. Μια εξακύλινδρη έκδοση της 520 ήταν διαθέσιμη από το 1977 έως το 1981, ενώ στις χώρες με βαριά φορολογία (όπως η Ελλάδα στα μέσα της δεκαετίας του '70) ταξίδευε με το μικρότερο μηχανικό σύνολο της γκάμας της (έκδοση 518). Από εκεί και πάνω, για τις εκδόσεις 525i, 528i, 530i και M535i, υπήρχε ο 6κύλινδρος Μ30, ένας κινητήρας από τους καλύτερους της εποχής του, που στο πέρασμα των χρόνων αποδείχθηκε εμβληματικός για τη BMW.


ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

518 90 ίπποι 1974−1981
520 115 ίπποι 1972−1977
520i 130 ίπποι1972−1977
520/6 120 ίπποι 1977−1981
525 143 ίπποι 1973−1976
525 150 ίπποι 1976−1981
528 168 ίπποι 1975-1976
528 170 ίπποι 1976−1978
528i 173 ίπποι 1977−1978 (μόνο στις ΗΠΑ)
528i 169 ίπποι 1979−1981 (μόνο στις ΗΠΑ)
528i 181 ίπποι 1978−1981
530 170 ίπποι 1975-1978 (μόνο στη Νότιο Αφρική)
530i 176 ίπποι 1975-1978 (μόνο στις ΗΠΑ)
530 197 ίπποι 1976 (μόνο στη Νότιο Αφρική)
533i 197 ίπποι 1979
M535i 210 ίπποι 1979-1981

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

BMW 520i (1972)
Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1990 κ.εκ.
Ισχύς: 130 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ.
Ροπή: 18,1 χλγμ. στις 4.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 186 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 10,8 δλ.
Μήκος: 4.620 χλστ.
Πλάτος: 1.690 χλστ.
Ύψος: 1.420 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.630 χλστ.
Βάρος: 1295 κιλά

 

carhistory

Photos: BMW