Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » BMW 700
BMW 700
1951-2000

Όταν παρουσιάστηκε το 1959 στις διεθνείς εκθέσεις της Ευρώπης, οι δημοσιογράφοι την ονόμασαν «μικρή Ferrari», θέλοντας να τονίσουν την άριστη αισθητική ισορροπία που διέθετε ως σπορ αυτοκίνητο μικρών διαστάσεων.

Με την εμφάνιση της σειράς «700» έγινε φανερό πως η BMW άλλαζε φιλοσοφία, αφού το γερμανικό θαύμα εξελισσόταν με ταχείς ρυθμούς, αφήνοντας πίσω την κατά τα λοιπά θαυμάσια λιλιπούτεια γκάμα των «Isetta». O εξ ανάγκης θιασώτης του μικρού αυτοκινήτου δε χρειαζόταν στο εξής να το «φοράει», αλλά να να μπαίνει μέσα. Ο κινητήρας του «700», τοποθετημένος πίσω και στερεωμένος γερά σε δοκό κατά το πλάτος του, δεν πρόδιδε κατά τη λειτουργία του σε οδηγό και επιβάτες την δικύλινδρη «φύση» του. Για καλύτερες επιδόσεις, ήταν προτιμότερο ο χειριστής του να κάνει συχνή χρήση των επιλογών που είχε στο κιβώτιο ταχυτήτων και παράλληλα να κρατά ψηλά τις στροφές του σχετικά αθόρυβου κινητήρα. Μαλακή ανάρτηση, καλή πρόσφυση αλλά και αρκετή κατανάλωση λιπαντικού, ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά αυτής της μικρής ΒMW.



Μπορεί το αυτοκίνητο να χρειαζόταν από στάση ως τα 100 χλμ/ώρα 33 ολόκληρα δευτερόλεπτα, όμως αυτό δεν εμπόδιζε τη χρήση του και στους αγώνες: αξίζει να αναφερθεί ότι με αυτό ο Χανς Στουκ ο πρεσβύτερος (ένας πραγματικός «βασιλιάς» των βουνών) κέρδισε το γερμανικό πρωτάθλημα αναβάσεων, ενώ και ο δικός μας Σταύρος Ζαλμάς το είχε ως το αγαπημένο του «όπλο», πριν πιάσει για πρώτη φορά το τιμόνι των Μ
ini. Όσο για το σαλόνι του, ήταν ποιοτικό και πέραν πάσης περιγραφής για την εποχή του. Το ραδιόφωνό του παραμένει ακόμη ο «ευσεβής πόθος» κάθε είδους συλλέκτη.


Μπορεί το αυτοκίνητο να χρειαζόταν από στάση ως τα 100 χλμ/ώρα 33 ολόκληρα δευτερόλεπτα, όμως αυτό δεν εμπόδιζε τη χρήση του και στους αγώνες, με τις ανάλογες για την περίσταση μετατροπές και βελτιώσεις: αξίζει να αναφερθεί ότι με αυτό ο Χανς Στουκ ο πρεσβύτερος (ένας πραγματικός «βασιλιάς» των βουνών) κέρδισε το γερμανικό πρωτάθλημα αναβάσεων, ενώ και ο δικός μας Σταύρος Ζαλμάς το είχε ως το αγαπημένο του «όπλο», πριν πιάσει για πρώτη φορά το τιμόνι των Μini.


Οι εκδόσεις

Από το 1962 τα διακριτικά «LS» υποδήλωναν το μακρύτερο μεταξόνιο, ενώ η ισχύς της «700» είχε ήδη ανέλθει στους 32 ίππους από το 1960, με την διαφορετικής σχεδίασης στο πίσω μέρος έκδοση «Coupe» και στους 40 με τα υποπαράγωγα της τελευταίας «Sport» και «CS». Βασισμένη στην «Coupe», εκτός από την αγωνιστική έκδοση, ήταν και η convertible εκδοχή του αυτοκινήτου που επιμελήθηκε ο οίκος Baur της Στουτγκάρδης. Η σειρά «700» ολοκληρώθηκε με την ολιγάριθμη «LS Coupe», προτού σταματήσει οριστικά η παραγωγή της, το 1965. Από τότε και μέχρι σήμερα η ΒΜW δεν έχει παρουσιάσει μοντέλο μικρότερο σε κυβισμό και διαστάσεις από αυτήν.

MONAΔΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

700 (1959-1962): 62.141
700 Coupe (1959-1964): 29.242
700 LS (1962-1965): 92.416
700 LS Coupe (1964-1965): 1.730
700 Convertible (1961-1964): 2.592

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

BMW 700 LS COUPE
Kινητήρας: 2κύλινδρος τοποθετημένος πίσω
Κυβισμός: 697 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 78 mm x 73 mm
Σχέση συμπίεσης:7.5:1
Ισχύς: 40 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 5,1 χλγμ. στις 3.400 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 121 χλμ/ώρα
Μήκος: 3.538 χλστ.
Πλάτος: 1.481 χλστ.
Ύψος: 1.250 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.121 χλστ.
Βάρος: 601 κιλά

 

 

carhistory

Photos: BMW