Carhistory.gr Logo
  » motorbikes » Benelli 750 Sei
Benelli 750 Sei
motorbikes

Η Benelli 750 Sei ήταν το σημαντικότερο γεγονός στον κόσμο των δύο τροχών το 1972, χρονιά που παρουσιάστηκε δημόσια για πρώτη φορά στο κοινό. Ο κύριος λόγος που βρέθηκε στο επίκεντρο της προσοχής όλων, ήταν ο αριθμός των κυλίνδρων του κινητήρα της, για πρώτη φορά έξι σε δίτροχο μοντέλο παραγωγής. Ασφαλώς η ιταλική εταιρεία, που τότε ήταν ενταγμένη στον κατασκευαστικό όμιλο του Αλεσάντρο ντε Τομάσο, δεν είχε ανακαλύψει την Αμερική: Ο 6κύλινδρος κινητήρας χρησιμοποιήθηκε για λίγο τη δεκαετία του '20, όμως το επίπεδο της τεχνολογίας εκείνη την εποχή δεν μπορούσε να υποστηρίξει εκείνη την επιλογή. Η Honda ήταν η πρώτη που τον επανέφερε στην κοινωνία των δύο τροχών το 1966, με την καθαρά αγωνιστική μοτοσικλέτα RC166, χωρίς όμως να επεκτείνει τη χρήση του σε κάποιο από τα μοντέλα της στη μεγάλη κατηγορία. Η ιαπωνική εταιρεία αποτέλεσε βέβαια το σκαλοπάτι για το κτίσιμο του 6κύλινδρου μηχανικού συνόλου της Benelli, αφού ως βάση οι τεχνικοί των Ιταλών χρησιμοποίησαν τον 4κύλινδρο της Honda CB 500, προσθέτοντας δύο επιπλέον κυλίνδρους. Παρά την ύπαρξή τους, το πλάτος της κινητήριας μονάδας διατηρήθηκε χαμηλά, με την τοποθέτηση του εναλλάκτη (ο οποίος στην Honda, είναι τοποθετημένος στο αριστερό άκρο του στροφαλοφόρου άξονα) πίσω από τους κυλίνδρους. Η ψύξη βελτιώθηκε, με την υιοθέτηση περισσότερων διόδων του αέρα μεταξύ των κυλίνδρων, ενώ η Sei είχε τρία καρμπυρατέρ Dell'Orto των 24 χιλιοστών (η Honda CB 500 είχε τέσσερις, για ισάριθμους κυλίνδρους).



Τα πρώτα σχόλια για το μηχανάκι ανέφεραν πως ήταν βαρύ και δυσκίνητο, αλλά η οδήγησή του ήταν μια ευχάριστη έκπληξη, ενώ ο ήχος από τις εξατμίσεις του ήταν ιδιαίτερα ατμοσφαιρικός και του προσέδιδε γοητεία. Παρά τον θόρυβο που δημιουργήθηκε από αυτό το νέο ορόσημο στη βιομηχανία της μοτοσικλέτας, η παραγωγή της 750 Sei (της οποίας το φινίρισμα έφερε την υπογραφή της Carrozzeria Ghia) δεν ξεκίνησε παρά το 1974. Στα επόμενα πέντε χρόνια κατασκευάστηκαν συνολικά 3.200 μονάδες με τον 6κύλινδρο κινητήρα των 750 κ.εκ. της Benelli. Το 1979 το μοτέρ αναβαθμίστηκε, με τη χωρητικότητά του να ανεβαίνει στα 906 κ.εκ. και την ανανεωμένη ευρωπαϊκή μοτοσικλέτα να διατίθεται πλέον ως 900 Sei με έξι-σε-δύο εξατμίσεις και ένα μικρό φέρινγκ. Ένα χρόνο πριν, η 6κύλινδρη Honda CBX 1000είχε σπάσει την τριετή μοναχικότητα της 750 Sei, που μέχρι τότε ήταν η μοναδική 6κύλινδρη μοτοσικλέτα παραγωγής στον κόσμο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

BENELLI 750 SEI (1974-1975)
Kατηγορία: Sport-touring
Kινητήρας: 6κύλινδρος 4χρονος σε σειρά
Κυβισμός: 747,7 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 56mm x 50.6mm
Σχέση συμπίεσης: 9.8:1
Καρμπιρατέρ: 3 DellOrto VHB 24mm
Ισχύς: 71 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων
: 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 190 χλμ/ώρα
0-1/4 του μιλίου: 14 δλ.
Μέση κατανάλωση: 5,9 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 2.100 χλστ.
Πλάτος: 760 χλστ.
Ύψος: 813 χλστ.
Φρένα εμπρός: Δίσκοι 2 x 300 χλστ.
Φρένα πίσω: Ταμπούρο 200 χλστ.
Ελαστικό εμπρός: 3.25-18
Ελαστικό πίσω: 4.10-18
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 23 λίτρα
Βάρος: 220 κιλά
Μονάδες παραγωγής: 3.200 (όλες οι εκδόσεις)

 



carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας