Carhistory.gr Logo
  » gran turismo » Bristol Bullet
Bristol Bullet
gran turismo
Η επετειακή «σφαίρα» των 70 χρόνων της Bristol Cars, που συνδυάζει ιδανικά το κλασικό με το μοντέρνο.

O ξεχωριστός Βρετανός κατασκευαστής επανέρχεται στα δρώμενα της Αυτοκίνησης με νέα διοίκηση, περισσότερους πόρους αλλά και φιλόδοξα σχέδια για το μέλλον. Το πιο άμεσο από αυτά είναι το Bullet, καθώς αν όλα πάνε καλά για την εταιρεία θα αποτελέσει την αρχή ενός πλάνου ανάπτυξης, το οποίο περιλαμβάνει και την εξέλιξη sport μοντέλων που θα κινούνται από προηγμένους ηλεκτρικούς κινητήρες. Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της Bristol, που φέτος γιορτάζει τα 70 χρόνια από την ίδρυσή της, μετά το Fighter της περιπετειώδους σε οικονομικά θέματα περιόδου 2004-2011. Θα κατασκευαστεί με τον παραδοσιακό χειροποίητο τρόπο στο Chichester της Μεγάλης Βρετανίας, με τις πρώτες παραδόσεις να τοποθετούνται στις αρχές του 2017. Η συνολική παραγωγή του Bullet δεν θα ξεπεράσει τις 70 μονάδες, από τις οποίες πάνω από τις μισές έχουν ήδη πωληθεί σε «ψαγμένους» πελάτες. Η τιμή αγοράς του αυτοκινήτου, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες ακόμη πληροφορίες, θα βρίσκεται κοντά στις 250.000 λίρες Αγγλίας.
 
H ταυτότητα του 2017
Ο σημερινός ιδιοκτήτης της Bristol κ. Kamal Siddiqui αναφέρει ότι το Bullet σχεδιάστηκε από έναν Ιταλό σχεδιαστή, θέληση του οποίου είναι να μείνει μακριά από το φώτα της δημοσιότητας, γεγονός αρκετά ασυνήθιστο στο βιομηχανικό design. Αυτό που δεν μας είπε είναι πως το μοντέλο από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης αντλεί την έμπνευσή του από το πανέμορφο 404 Aerodyne Coupe του 1955, αλλά και από το 405 Convertible του 1956. Σε κάθε περίπτωση το βρετανικό roadster ξεχωρίζει για τις σαφείς αναφορές του στο παρελθόν της εταιρείας, το οποίο άλλωστε τιμά. Επανερχόμενοι στο σήμερα τονίζουμε πως πολλά από τα επιμέρους τμήματα του Bullet είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, κάτι που έχει συνδράμει στη διατήρηση του συνολικού βάρους στα 1.100 κιλά. Η ανάρτησή του έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με την καναδο-βρετανική εταιρεία Multimatic, ενώ την κίνηση παρέχει ο «Ν62Β48» V8 των 4.8 λίτρων της BMW, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 400 ίππους. Πρόκειται για το ίδιο μηχανικό σύνολο που βρισκόταν κάτω από το καπό του Morgan Aero 8, αλλά και παλαιότερων μοντέλων της γερμανικής Weissman. Από την BMW προέρχεται επίσης και το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων. Το Bristol Bullet επιταχύνει από στάση έως τα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χιλιόμετρα την ώρα.

Bristol Cars: Έτσι άρχισαν όλα...
Καταξιωμένη στο χώρο της Αεροναυτικής, η Bristol αποφάσισε μετά το τέλος του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου να επεκταθεί στα αυτοκίνητα. Οι μηχανικοί της είχαν λάβει ως πολεμική αποζημίωση τον δίλιτρο 6κύλινδρο κινητήρα του Φριτς Φίντλερ, που χρησιμοποιούσαν οι BMW 328. Το πρώτο Bristol με την ονομασία «400» εμφανίστηκε το Μάρτιο του 1947 στη Γενεύη και χαιρετίστηκε ως αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων. Με ισχύ 85 ίππων, η τιμή του ορίστηκε στις 2.375 λίρες. Στο ράλλυ Πολωνίας του 1948 έκανε την πρώτη του νίκη, με πλήρωμα δύο Τσέχους από την Πράγα. Στη συνέχεια, συμμετείχε σε ευρωπαϊκούς αγώνες, νικώντας συχνά την κλάση του, όπως στο Coppa Τοscana το 1949 και στο Τulip το 1952. Φυσικά δεν έλειψε από κούρσες όπως το Τarga Florio, το Μille Μiglia και το RAC, ενώ το 1949 τερμάτισε τρίτο στο Μοnte Carlo. Οι αγώνες ωφελούσαν την εταιρεία στις πωλήσεις, που πρόσφερε τα αυτοκίνητα στους ιδιώτες με τους κωδικούς «401-403».

Oι νίκες στο Le Mans

O ανταγωνισμός στη Μεγάλη Βρετανία ήταν σκληρός για τη Bristol. Υπήρχαν κατασκευές γρήγορες, δυναμικές και περιβεβλημένες με δόξα. Ωστόσο, οι διακρίσεις για το Νησί ήταν περιορισμένες και δεν είχαν διάρκεια. Ο χάρτης άλλαζε από το 1951 με τις Jaguar C-Type στο Le Mans, όμως στην κλάση των δύο λίτρων καμία αγγλική ομάδα δε φαινόταν έτοιμη να κερδίσει. Στα τέλη του 1952 η εταιρεία εργάστηκε με προσοχή, προετοιμάζοντας δύο αεροδυναμικά κουπέ, στα οποία έδωσε την ονομασία «450». Τα αυτοκίνητα θα έμπαιναν στους αγώνες με τον ενισχυμένο κινητήρα των 155 ίππων, με σωληνωτό πλαίσιο, τρία καρμπιρατέρ Solex και πίσω άξονα De Dion. Η κύρτωση πίσω και η μακριά άτρακτος εντυπωσίασαν όσους τα είδαν, ενώ και οι πιλότοι, ύστερα από πολύωρες δοκιμές, σχημάτισαν εξαιρετική γνώμη γι αυτά. Τα προγνωστικά επιβεβαιώθηκαν ύστερα από το άτυχο ξεκίνημα του 1953, καθώς το διαδέχτηκαν οι δύο συνεχόμενες νίκες στην κατηγορία των δύο λίτρων στις «24 ώρες» του Le Mans το 1954 και το 1955.

Από τον δίλιτρο της BMW στους V8 της Chrysler

Τα Bristol «450» απέκτησαν το 1954 ένα «στενό συγγενή» στην Αμερική, όταν ο Γουόκι Άρνολτ, αντιπρόσωπος στο Σικάγο, παρέλαβε από τον Bertone ένα διθέσιο sportcar, εξοπλισμένο με τον δίλιτρο 6κύλινδρο της εταιρείας. Τα επόμενα δέκα χρόνια, το Arnolt κέρδισε τρεις φορές την κλάση του στο Sebring και συνολικά 340 Αμερικανοί επέλεξαν να το αγοράσουν. Το θρυλικό μοτέρ νίκησε άλλες δύο φορές το Μαν στο σασί των AC (1958 και 1959) και παρέμεινε σε δράση στα μοντέλα της Bristol ως το 1962, που αντικαταστάθηκε από τον 250 ίππων V8 της Chrysler, που τοποθετήθηκε στο «408».

1946-2016: Τα μοντέλα της Bristol

Mε τον δίλιτρο κινητήρα της BMW
Type 400 (1946–50)
Type 401 (1948–53)
Type 402 (1949–50)
Type 403 (1953–55)
Type 404 (1953–55)
Type 404X Arnolt Bristol (1954–58)
Type 405 (1954–58)
Type 406 (1958–61)
Type 450 (1953–55)
Type 407 (1961–63)

Mε τους κινητήρες της Chrysler
Type 408 (1963–65)
Type 409 (1965–67)
Type 410 (1967–69)
Type 411 (1969–76)
Type 412/Beaufighter (1975–93)
Beaufort
Type 603 (1976–82)
Britannia/Brigand (1982–93)
Blenheim (1993–2011)
Series 6 (2000–2011)
Blenheim Roadster/Speedster (2003–11)
Fighter (2004–11)

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Bristol Cars