Carhistory.gr Logo
  » sportscars » Buckle Sports Coupe
Buckle Sports Coupe
sportscars
To Buckle Sports Coupe ήταν ένα sport αυτοκίνητο ολιγάριθμης παραγωγής, με αμάξωμα από fibreglass, που κατασκευαζόταν στην Αυστραλία από την Buckle Motors μεταξύ των ετών 1957 και 1959.

Το δίθυρο coupe από τη μακρινή ήπειρο της Ωκεανίας χρησιμοποιούσε μηχανικά εξαρτήματα από το Ford «Zephyr Six» και το Ford «Zephyr Mark II», ενώ από το δεύτερο προερχόταν και ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας του. Από την αμερικανική εταιρεία δανειζόταν επίσης και τον πίσω άξονά του. Η εμπρός ανάρτησή του ήταν ανεξάρτητη, ενώ πίσω υπήρχε άκαμπτος άξονας και φύλλα σούστας. Ο χωρητικότητας 2.553 κυβικών κινητήρας του απέδιδε ισχύ 95 ίππων στις 4.750 στροφές ανά λεπτό, που ήταν αρκετή για να του δώσουν τελική ταχύτητα 160 χιλιομέτρων την ώρα. Βέβαια, ανάλογα με τις επιθυμίες του πελάτη, η απόδοση σε συνδυασμό με τις σχετικές βελτιώσεις μπορούσε να αυξηθεί έως και τους 125 ίππους, οπότε η τελική ταχύτητα έφτανε ως και τα 180 χιλιόμετρα την ώρα. Στον αντίποδα, αναφέρονται και κάποιες μονάδες του αυτοκινήτου με 85 ίππους.

 

Δια χειρός Tauranac...
Η συνολική του παραγωγή αρίθμησε 20 μόλις μονάδες, από τις οποίες οι δύο προορίζονταν αποκλειστικά για τους αγώνες. Ο άνθρωπος πίσω από τη δημιουργία του αυτοκινήτου ήταν ο Bill Buckle, που κατασκεύαζε με επιτυχία τα μοντέλα της Goggomobil στην Αυστραλία, με απόγειο την παραγωγή του σχεδιασμένου στην χώρα των κανγκουρώ «Dart». Για την ολοκλήρωσή του, έτυχε και της συνδρομής ορισμένων ταλαντούχων φίλων του όπως ο Jack Anderson, ο Charles Buck και ο Norman Owen. Μαζί τους ήταν και μια ομάδα ικανών αμαξοποιών, που ήξεραν καλά να δουλεύουν τον υαλοβάμβακα. Σημαντικότερος όμως όλων αποδείχτηκε ο Ron Tauranac, μετέπειτα σχεδιαστής των αγωνιστικών της Brabham Formula 1 μέχρι τη δεκαετία του '80. Ο «κύριος ΒΤ» (με τα αρχικά να σημαίνουν Brabham-Tauranac και να συνοδεύουν όλα τα μονοθέσια της ομάδας, μέχρι τη λήξη της σταδιοδρομίας της στις πίστες) ήταν εκείνος που έφερε την ευθύνη για το πλαίσιο του δίθυρου coupe της Buckle Motors, το οποίο παραγόταν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Punchbowl της Νέας Νότιας Ουαλίας.

Στους αγώνες
Δεκαέξι από τα είκοσι Buckle Sports Coupe που κατασκευάστηκαν, έλαβαν μέρος με πολύ καλές προϋποθέσεις στις αναβάσεις και τα circuits της Αυστραλίας, με μεγαλύτερη επιτυχία την κατάκτηση του πρωταθλήματος GT της Νέας Νότιας Ουαλίας από τον Dick Newell το 1963. Ένα από τα δύο αυτοκίνητα αυτής της ολιγάριθμης σειράς που είχε ετοιμαστεί ειδικά για τους αγώνες χρησιμοποιήθηκε από τον ίδιο τον Bill Buckle την περίοδο 1960-1961. Χαρακτηρίστηκε από ένα ελαφρύ αμάξωμα, διαμορφωμένο γύρω από ένα σωληνοειδές πλαίσιο, μία κυλινδροκεφαλή που είχε αναπτυχθεί από τον πολύπειρο Raymond Mays και τρία καρμπιρατέρ της SU.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κατασκευαστής: Buckle Motors
Αμάξωμα: δίθυρο coupe
Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 2.553 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 82.55 mm x 79.5 mm
Σχέση συμπίεσης: 6.9:1
Καρμπιρατέρ: twin SU
Ισχύς: 95 ίπποι στις 4.750 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο τριών σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: ανεξάρτητη
Ανάρτηση πίσω: άκαμπτος άξονας, φύλλα σούστας
Ανώτατη ταχύτητα: 160 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 11,6 δλ.
Μήκος: 3.962 χλστ.
Πλάτος: 1.524 χλστ.
Ύψος: 1.270 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.388 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.219 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.219 χλστ.
Βάρος: 865 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1957-1959
Μονάδες παραγωγής: 20

credits

Source: bucklecoupe.com.au, carpartsandmore.com.au. Photos: wikimedia

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας