Carhistory.gr Logo
  » microcars » Burgfalke FB 250
Burgfalke FB 250
microcars

Μια κάψουλα στο χρόνο, από την άλλοτε Δυτική Γερμανία των αρχών της δεκαετίας του '60.

H εταιρεία Burgfalke Flugzeugbau από το Burglengenfeld της Βαυαρίας ήταν ένας εξειδικευμένος κατασκευαστής ανεμοπτέρων πολλών τύπων, αλλά και του Μ-150 Schulmeister, που ήταν ένα μικρό διθέσιο αεροπλάνο ικανό και για ήπιες ακροβατικές επιδείξεις. Κάποια στιγμή, ο διευθυντής της εταιρείας Martin Joachim Dahmen άρχισε να καλοβλέπει την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην κατασκευή μικρών αυτοκινήτων. Η οριστική απόφαση γι αυτό το μεγαλύτερο βήμα πάρθηκε την άνοιξη του 1959, με τη συνεργασία της έμπειρης και καταξιωμένης στο είδος της Victoria, που θα προμήθευε το πρώτο μοντέλο της Burgfalke με τους μονοκύλινδρους δίχρονους κινητήρες των 250 κ.εκ., επιζητώντας και εκείνη με τη σειρά της μια ανάκαμψη από τη γενικότερη πτώση που παρουσίαζαν στις ευρωπαϊκές πωλήσεις οι μοτοσικλέτες, τα scooters και τα μοτοποδήλατα. Η επόμενη κίνηση του Dahmen ήταν να αγοράσει ένα παλιό εργοστάσιο γυαλιού, στο Obermurnthal της Βαυαρίας, το οποίο με τις απαραίτητες παρεμβάσεις μετατράπηκε σε βιομηχανικό χώρο παραγωγής αυτοκινήτων.

Το νέο minicar των 14 ίππων ονομάστηκε Burgfalke FB 250, με τη συγκεκριμένη κωδικοποίηση να προκύπτει από τη χωρητικότητα του μηχανικού του συνόλου. Kατά την παρουσίασή του υπήρχε αρκετή αισιοδοξία, με τα προωθητικά του φυλλάδια να αναφέρονται στην επικείμενη άφιξη μιας έκδοσής του με πόρτες και προφυλακτήρες, προκειμένου αυτή να εξαχθεί στις τεράστιες αγορές της Βόρειας Αμερικής. Γρήγορα όμως αποδείχθηκε ότι τα μεγαλεπήβολα σχέδια της μικρής γερμανικής εταιρείας δεν ήταν ρεαλιστικά, ενώ παρά την ικανοποιητική στήριξη από τη Victoria, χωρίς ένα μεγαλύτερο κινητήρα το FB 250 δεν μπορούσε να σταδιοδρομήσει εκτός των συνόρων. Παράλληλα, η εποχή της παλινόρθωσης από τα δεινά του πολέμου για τη Γερμανία ολοκληρωνόταν και η μετανοημένη χώρα έμπαινε πια για τα καλά σε τροχιά ανάπτυξης, με το βιοτικό επίπεδο του λαού της να ανεβαίνει ξανά. Αυτό σήμαινε πως τέλειωνε και η περίοδος όπου τα ευρηματικά μικρά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους εξυπηρετούσαν λύσεις ανάγκης, καταλαμβάνοντας και βιώσιμο μερίδιο στην αγορά της για 15 περίπου χρόνια. Οχήματα, όπως το Messerschmitt και η Isetta που ήταν από τα καλύτερα στην κατηγορία τους, αντιπροσώπευαν πια το παρελθόν. Για όλους αυτούς τους λόγουςη παραγωγή του τετράτροχου Burgfalke σταμάτησε μόλις συμπλήρωσε 60 μονάδες κατασκευής, με μόλις δύο από αυτές να καταλήγουν ύστερα από πολλά χρόνια στις ΗΠΑ, για συλλεκτικούς λόγους.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Κατασκευαστής: Burgfalke-Werke
Έδρα: Obermurnthal, Germany
Μονάδες παραγωγής: 60
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος δίχρονος Victoria
Κυβισμός: 248 κ.εκ.
Ισχύς: 14 ίπποι
Μήκος: 3.353 χλστ.

carhistory