Carhistory.gr Logo
  » auto stories » Carrosserie Brandone
Carrosserie Brandone
auto stories

Η μικρή αμαξοποιΐα από τη Γαλλική Ριβιέρα, που έβαλε την υπογραφή της σε ορισμένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα όλων των εποχών.

Γεννημένος το 1893 στη Νίκαια ο Etienne Brandone, όπως και πολλά άλλα αγόρια της ηλικίας του την αυγή του εικοστού αιώνα, γοητεύτηκε από τον κόσμο της Αυτοκίνησης που τότε αναδυόταν. Αυτό ήταν το πρώτο βήμα για να ασχοληθεί στην επαγγελματική του ζωή με αυτό που του άρεσε περισσότερο. Το δεύτερο ήρθε στη ζωή του στην ηλικία των 18 ετών, όταν ξεκίνησε να δουλεύει στην εταιρεία Billeter & Cartier, μαθαίνοντας την τέχνη της διαμόρφωσης αμαξωμάτων. Χάρις στις δεξιότητές του γρήγορα ανέβηκε στην ιεραρχία, κερδίζοντας αρχικά τη θέση του επιστάτη. Το 1923 ένοιωσε τόσο δυνατός, ώστε να ιδρύσει τη δική του αμαξοποιΐα, με έδρα τη γενέτειρά του. Εκεί υπήρχαν αρκετοί υποψήφιοι πελάτες, που πρόθυμα θα πλήρωναν κάτι παραπάνω για έχει το αυτοκίνητό τους στοιχεία αμαξώματος δικής τους επιλογής. Σύντομα, από τις εγκαταστάσεις του εξέρχονταν κομψά coupe, τα περισσότερα δουλεμένα σε πλαίσια της Peugeot. Η φήμη του ως δημιουργού άρχισε να εξαπλώνεται και πέρα από τα γεωγραφικά όρια της Νίκαιας, ενώ από το 1930 ο γιός του Pierre έγινε συνέταιρος στην οικογενειακή επιχείρηση, παρά το γεγονός ότι τη χρονιά εκείνη ήταν μόλις 16 χρονών.

Η αίγλη της δεκαετίας του '30
Ο ρόλος του μικρού Brandone στην αμαξοποιΐα του πατέρα του γινόταν ολοένα και πιο σημαντικός, σε μια περίοδο μεγάλης ακμής για την εταιρεία, όπου κάθε αυτοκίνητο που προέκυπτε από την carrosserie ήταν ισοδύναμο μοναδικής δημιουργίας και κομψότητας. Τα πολυάριθμα βραβεία Concours de Elegance που δίκαια αποσπούσε η Brandone στη Γαλλική Ριβιέρα, ήταν η καλύτερη απόδειξη γι αυτό. Στο βιογραφικό του οίκου της Νίκαιας υπάρχουν πολλά λαμπερά παραδείγματα καλλιτεχνικής μοναδικότητας και αξίζει να αναφέρουμε oρισμένα από αυτά, όλα τους καμωμένα στη χρυσή για την εταιρεία δεκαετία του '30: Rolls-Royce, Ballot RH3 Coupe, Minerva, Citroen 8CV, Hispano-Suiza Κ6 Cabriolet, Peugeot 601 Cabriolet, Alfa Romeo 6C 1750, Voisin C28 Cabriolet, Alfa Romeo 8C 2300, Talbot-Lago T120 Roadster, Delage D6 και D8.

Από τη δόξα στη λήθη...
Μετά τη λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου η Carrosserie Brandone συνέχισε να φιλοτεχνεί αριστουργήματα αισθητικής σε τέσσερις τροχούς με πιο ξεχωριστά την Delahaye 148, την Alfa Romeo 1500 Cabriolet (1948), το Talbot T23 Cabriolet, το Peugeot 402 και το διθέσιο Ford Vedette Vutotal (1950). Το 1952 ο Etienne Brandone, μαζί με τον επίσης ξακουστό Βρετανό αμαξοποιό James Young, ήταν υπεύθυνος σχεδίασης και ανάπτυξης τoυ πρωτοτύπου από το οποίο θα προερχόταν το νέο sport-sedan μοντέλο της Bentley. Τα χρόνια που ακολούθησαν όμως, η εταιρεία από τη Νίκαια είχε τη συνήθη μοίρα των περισσότερων μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων, που σπάνια επιβιώνουν μετά το θάνατο του ιδρυτή τους: O Etienne έφυγε από τη ζωή το 1963, παίρνοντας μαζί του και την Carrosserie Brandone, της οποίας τα περιουσιακά στοιχεία κατασχέθηκαν λόγω χρεών. Ο αγαπημένος του γιός, ο Pierre, έζησε μέχρι το 1979. Όσο για τις δημιουργίες της αμαξοποιΐας από την Κυανή Ακτή, ακόμη θαυμάζονται από το κοινό, σε όποια εκδήλωση ομορφιάς επί τροχών κι αν εμφανιστούν...

 

carhistory    

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Federico Anda, coachbuilder.com