Carhistory.gr Logo
  » america » Chevrolet Camaro
Chevrolet Camaro
america

Η πρώτη γενιά ενός από τα πιο διαχρονικά μοντέλα της αμερικανικής βιομηχανίας αυτοκινήτου...

Το Camaro είναι ένα μοντέλο που κατασκευάζεται από την General Motors (GM) με το εμπορικό σήμα της Chevrolet. Ως πρόσφατα αριθμούσε τέσσερις γενιές αυτοκινήτων (1967-1969, 1970-1981,1982-1992, 1993-2002), όμως από τον Μάρτιο του 2009 σταδιοδρομεί εμπορικά και η πέμπτη, βασισμένη σε ένα εντυπωσιακό concept που έκανε την πρώτη του εμφάνιση στον κόσμο των τεσσάρων τροχών το 2007. Γυρνώντας πίσω στα μέσα της δεκαετίας του '60 και στα όσα οδήγησαν στη δημιουργία της πρώτης γενιάς του, διαπιστώνουμε ότι το γεγονός που επέβαλε την παραγωγή του ήταν η μεγάλη επιτυχία της Ford Mustang, στην οποία έπρεπε να απαντήσει η GM με κάτι εξίσου επιτυχημένο. Παράλληλα, τα στελέχη της Chevrolet συνειδητοποίησαντότε ότι το συμπαγές σπορ αυτοκίνητό τους, το Corvair με τον εξαιρετικό σχεδιασμό και την ασυνήθιστη επιλογή της τοποθέτησης του κινητήρα πίσω, δεν ήταν σε θέση να φθάσει τον όγκο των πωλήσεων του Mustang.


1966-1969
Η είσοδος της Camaro στον κόσμο της Αυτοκίνησης έλαβε χώρα για πρώτη φορά στο Detroit του Michigan, στις 12 Σεπτεμβρίου 1966. Μια εβδομάδα αργότερα παρουσιάστηκε και στο Los Angeles, στην πολιτεία της California. Στις αίθουσες των πωλήσεων κατέφθασε στις 29 Σεπτεμβρίου της ίδιας χρονιάς, με διάχυτη την αισιοδοξία στα πρόσωπα των υπεύθυνων της Chevrolet, που για ερμηνεύσουν χιουμοριστικά την προέλευση της ονομασίας έλεγαν πως «το Camaro είναι ένα μικρό και βίαιο ζώο που τρώει Mustangs». Βασισμένη στο ίδιο πάτωμα που χρησιμοποιούσε και η Pontiac Firebird, η πρώτη γενιά της Camaro κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις αμαξώματος (δίθυρο Coupe, Convertible 2+2) και σε τέσσερις διαφορετικές εκδοχές (Base, Super Sport, Rally Sport, COPO, Z28), με την τελευταία να προσφέρεται αποκλειστικά με coupe διαμόρφωση.Για την ανάρτηση του μοντέλου είχαν υιοθετηθεί διπλά ψαλίδια εμπρός, ενώ πίσω υπήρχε άκαμπτος άξονας και ημιελλειπτικά φύλλα σούστας με τηλεσκοπικά αμορτισέρ (ράβδο στρέψης απέκτησε μετά το 1968). Τον επόμενο χρόνο η πρώτη γενιά της Camaro αποσύρθηκε αφήνοντας χώρο στη διάδοχό της,η οποία βασιζόταν σε νέα πλέον πλατφόρμα, αριθμώντας συνολικά 701.401 μονάδες παραγωγής σε όλες της τις εκδόσεις.

Κινητήρες

6κύλινδρος σε σειρά L26 3.768 κ.εκ., 140 ίπποι
6κύλινδρος σε σειρά
L22 4.095 κ.εκ., 155 ίπποι
V8
LF7 5.356 κ.εκ., 210 ίπποι
V8 L14 5.029 κ.εκ., 200 ίπποι
V8 L30 5.356 κ.εκ., 275 ίπποι
V8 LM1 5.733 κ.εκ., 255 ίπποι
V8 L65 5.733 κ.εκ., 250 ίπποι
V8 L48 5.733 κ.εκ., 295 ίπποι
V8 L35 6.486 κ.εκ., 325 ίπποι
V8 L34 6.486 κ.εκ., 350 ίπποι
V8 L78 6.486 κ.εκ., 375 ίπποι
V8 L78/L89 6.486 κ.εκ., 375 ίπποι
V8 Z28 4.942 κ.εκ., 290 ίπποι
V8 L72 6.994 κ.εκ., 425 ίπποι
V8 ZL1 6.994 κ.εκ., 430 ίπποι

CHEVROLET CAMARO SPORT COUPE 230 TURBO-THRIFT

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 3.768κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 98.42mm x 82.55mm
Σχέση συμπίεσης: 8.5:1
Καρμπιρατέρ: Rochester
Ισχύς: 140ίπποι στις 4.400σ.α.λ.
Ροπή: 30,6χλγμ. στις 1.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 3 σχέσεων Saginaw Muncie SM326
Ανώτατη ταχύτητα: 168χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 12,3 δλ.
Μήκος: 4.691χλστ.
Πλάτος: 1.842χλστ.
Ύψος: 1.308χλστ.
Μεταξόνιο: 2.743 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.496 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.499χλστ.
Βάρος: 1.315 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Σεπτέμβριος 1966-Σεπτέμβριος 1967

CHEVROLET CAMARO SS 350 SPORT COUPE

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: GM Chevrolet Small-Block V8 350
Κυβισμός: 5.733 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 101.6 mm x 88.39 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.25:1
Καρμπιρατέρ: Rochester
Ισχύς: 295 ίπποι στις 4.800 σ.α.λ.
Ροπή: 52,5 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 186χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 6,4 δλ.
Μήκος: 4.691 χλστ.
Πλάτος: 1.842 χλστ.
Ύψος: 1.308 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.743 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.496 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.499 χλστ.
Βάρος: 1.417 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Σεπτέμβριος 1966-Σεπτέμβριος 1967

CHEVROLET CAMARO Z28

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: GM Chevrolet V8 302
Κυβισμός: 4.942κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 101.6mm x 76.2mm
Σχέση συμπίεσης: 11.0:1
Καρμπιρατέρ: Holley
Ισχύς: 290 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ.
Ροπή: 40 χλγμ. στις 4.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων Muncie M21/M22
Ανώτατη ταχύτητα: 216 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 8,1 δλ.
Μήκος: 4.691 χλστ.
Πλάτος: 1.842 χλστ.
Ύψος: 1.308 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.743 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.496 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.499 χλστ.
Βάρος: 1.390 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Σεπτέμβριος 1966-Σεπτέμβριος 1967

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Chevrolet