Carhistory.gr Logo
  » america » Chevrolet Corvette C1
Chevrolet Corvette C1
america

Σημείο αναφοράς για την Αυτοκίνηση, στην αμερικανική ήπειρο και όχι μόνο...

Εμπνευστής της διαχρονικής σειράς Corvette, που το 2003 οι εκδόσεις της συμπλήρωσαν 50 χρόνια στη παραγωγή, ήταν ο αρχισχεδιαστής της General Motors HarleyEarl: ένα διθέσιο sport μοντέλο ήταν το όραμά του κι αν κρίνει κανείς από το αποτέλεσμα, ο άνθρωπος αυτός δικαιώθηκε σχεδόν αμέσως. Το αυτοκίνητο ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε στο κοινό, στις 17 Ιανουαρίου του 1953, στο «Μοτόραμα» του ξενοδοχείου «WaldorfAstoria» της Νέας Υόρκης. Με ανοξείδωτο αμάξωμα από υαλονήματα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Powerglide των… δύο σχέσεων (που ευτυχώς αντικαταστάθηκε γρήγορα) πήρε το μυθικό στις ημέρες μας όνομά του κατά τύχη, από ένα φωτογράφο. Η παραγωγή της πρώτης γενιάς της Corvette ξεκίνησε στις 30 Ιουνίου. Μόλις 300 αυτοκίνητα αυτού του τύπου κατασκευάστηκαν το 1953, ενώ η τιμή πώλησης της βασικής έκδοσης δεν ξεπερνούσε τα 3.500 δολάρια.


Ύστερα από δύο χρόνια ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας «BlueFlame» έγινε παρελθόν για το ξεχωριστό μοντέλο, αφού από τότε η Chevrolet Corvette συνδέθηκε με τους V8 «Smallblock» της GM. Το 1956 ξεκίνησε και η παραγωγή της hardtop έκδοσης, αρχικά με τον V8 κινητήρα Turbo-Fire των 265 κυβικών ιντσών (ή των 4.3 λίτρων, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή μέθοδο μέτρησης της χωρητικότητας). Την ίδια χρονιά το μοντέλο δέχθηκε μια σειρά αλλαγών στο αμάξωμά του, ενώ το 1958 απέκτησε δύο ζεύγη φωτιστικών σωμάτων στο εμπρός μέρος, τα οποία όμως διατήρησαν το στρογγυλό σχήμα τους. Η πρώτη γενιά της Corvette αρίθμησε σε όλες της τις εκδόσεις (πλην της roadster) 69.015 μονάδες παραγωγής, θέτοντας τις βάσεις για την επιτυχημένη συνέχεια. To 1963 κατέφθασε η δεύτερη γενιά, κωδικοποιημένη ως «C2», γνωστή μας περισσότερο με την ονομασία «StingRay». Η ώρα της «C3», της πιο επιτυχημένης εμπορικά Corvette, ήρθε το 1968. Το ορόσημο των 500.000 μονάδων παραγωγής έγινε πραγματικότητα 11 χρόνια αργότερα, ενώ στο αντίστοιχο του ενός εκατομμυρίου (1992) πρωταγωνίστρια ήταν πλέον η «C4».


Η Corvette στους ελληνικούς αγώνες...

Εμβληματικό μοντέλο για την Αυτοκίνηση στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η Chevrolet Corvette έχει συνδεθεί και με την ελληνική αγωνιστική «σκηνή» στις παλαιότερες δεκαετίες, παρά το ότι ήταν σπάνιο γεγονός να την συναντήσει κανείς να κινείται δρόμο δίπλα του: από τους «πρώτους διδάξαντες» ο υπάλληλος της πρεσβείας των ΗΠΑ Κingsley, που αγωνιζόταν με την πανέμορφη «C1» στα αλλοτινά σιρκουί πόλης της Ρόδου, της Κέρκυρας και του Τατοίου. Ακόμη πιο χαρακτηριστική ήταν η παρουσία της «Sting Ray», της περίφημης «στρίγκλας», που στα χέρια του Τζόνι Πεσμαζόγλου κέρδισε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 τα εγχώρια πρωταθλήματα ταχύτητας και αναβάσεων. Δικό της παρέμεινε και το ελληνικό ρεκόρ στην ξεχασμένη σήμερα διαδρομή της Πάρνηθας (6 λ. & 37 δλ.) τον Απρίλη του 1968, την ίδια ημέρα που στο Χοκενχάιμ χανόταν ο πρωταθλητής των Grand Prix Jim Clark.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ




CHEVROLET CORVETTE C1 (1953)
235 BLUE-FLAME POWERGLIDE
Designer: Harley Earl
Αμάξωμα: convertible
Πρώτη εμφάνιση: Μοtorama 1953 (WaldorfAstoria, New York)
Kινητήρας: General Motors Chevrolet 235
Κυβισμός: 3.859 κ.εκ. (235,5 κυβικές ίντσες)
Διάμετρος x διαδρομή: 88.9 mm x 95.25 mm
Σχέση συμπίεσης: 8:1
Καρμπιρατέρ: 3
Ισχύς: 150 ίπποι στις 4.200 σ.α.λ.
Ροπή: 30,7 χλγμ. στις 2.400 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο 2 σχέσεων Powerglide
Ανώτατη ταχύτητα: 164 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 11,5 δλ.
Μήκος: 4.249 χλστ.
Πλάτος: 1.773 χλστ.
Ύψος: 1.194 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.591 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.448 χλστ.
Mετατρόχιο πίσω: 1.499 χλστ.
Βάρος: 1.227 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Ιούνιος-Δεκέμβριος 1953



CHEVROLET CORVETTE C1 HARDTOP (1956)
265 V8 TURBO-FIRE
Αμάξωμα: δίθυρο coupe
Kινητήρας: General Chevrolet V8 265
Κυβισμός: 4.344κ.εκ. (265,1κυβικές ίντσες)
Διάμετρος x διαδρομή: 95.25mm x 76.2mm
Σχέση συμπίεσης: 9.25:1
Ισχύς: 210 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 37,3 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 195 χλμ/ώρα
Ταχύτητα στο τέταρτο του μιλίου: 137χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 9,6 δλ.
Μέση κατανάλωση: 16,7 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.267 χλστ.
Πλάτος: 1.790 χλστ.
Ύψος: 1.295 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.591 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.448 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.499 χλστ.
Απόσταση από το έδαφος: 152χλστ.
Βάρος: 1.329 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Noέμβριος 1955-Οκτώβριος 1956


CHEVROLET CORVETTE C1 (1962)
327 CONVERTIBLE
Kινητήρας: General Motors Chevrolet Small Block V8 327
Κυβισμός: 5.354 κ.εκ. (326,7 κυβικές ίντσες)
Διάμετρος x διαδρομή: 101.6 mm x 82.55 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.5:1
Ισχύς: 250 ίπποι στις 4.400 σ.α.λ.
Ροπή: 48,4 χλγμ. στις 2.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 183 χλμ/ώρα
Ταχύτητα στο τέταρτο του μιλίου: 145 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 7,5 δλ.
Μέση κατανάλωση: 19,3 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.488 χλστ.
Πλάτος: 1.788 χλστ.
Ύψος: 1.326 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.591 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.448 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.499 χλστ.
Απόσταση από το έδαφος: 170 χλστ.
Βάρος: 1.318 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Σεπτέμβριος 1961-Οκτώβριος 1962

 

carhistory

Photos: Chevrolet