Carhistory.gr Logo
  » america » Chrysler 300 letter series
Chrysler 300 letter series
america

Τα υψηλών επιδόσεων πολυτελή μοντέλα της Chrysler που κόσμησαν τη γκάμα της την περίοδο 1955-1965 συνδυάζοντας δύναμη, παράδοση και στιλ.

Ιδιαίτερο στοιχείο αυτών των κατασκευών ήταν η προσθήκη ενός γράμματος στην κωδική τους ονομασία, με αλφαβητική σειρά, προφανώς για να δοθεί έμφαση στα εξεζητημένα χαρακτηριστικά τους. Το αρχικό πρόθεμα (300) προήλθε από την ιπποδύναμη της πρώτης σειράς (C-300), η οποία λογίζεται σαν Α. Τα Chrysler letter series, όπως καθιερώθηκε να αναφέρονται, έμειναν στο δυναμικό της αμερικανικής εταιρείας έως το 1965, χρονιά που ολοκλήρωσαν τη σταδιοδρομία τους στο γράμμα L. Από το 1963 (300Η) έως το τέλος της παραγωγής τους απέκτησαν και δίδυμα αδελφάκια, με κινητήρες χαμηλότερου κυβισμού και λιγότερο πλούσιο εξοπλισμό (300 non-letter series). Αδιανόητη για τις συνθήκες στον υπόλοιπο κόσμο τότε και σήμερα η κατανάλωσή τους σε βενζίνη. Επίσης, τεράστιες για πολλούς οι διαστάσεις τους. Κανείς όμως δε μπορεί να τα προσπεράσει αδιάφορος ή να αμφιβητήσει τον μοναδικό χαρακτήρα τους.

 

LETTER SERIES
1955: C-300
1956: 300B
1957: 300C
1958: 300D
1959: 300E
1960: 300F
1961: 300G
1962: 300H
1963: 300J
1964: 300K
1965: 300L


Από το Α στο C

C-300
Η παράδοση που δημιουργήθηκε μετέπειτα το θεωρεί σαν Α. Στην πραγματικότητα ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του ως η έκδοση δρόμου ενός αγωνιστικού της σειράς NASCAR, που έπρεπε να συμπληρώσει έναν ορισμένο αριθμό μονάδων παραγωγής, για να μπορέσει να πιστοποιηθεί στους αγώνες. Αυτός ήταν και ο λόγος που πολλά από τα στοιχεία του κινητήρα του, αλλά και η σκληρότερη για τις περιστάσεις ανάρτησή του, είχαν ρυθμίσεις διαφορετικές από τις συνήθεις για τους αμερικανικούς δρόμους. Για πολλούς μήνες, κράτησε τον άτυπο τίτλο του ισχυρότερου αυτοκινήτου στον κόσμο, με τη συμβολή βέβαια και του περίφημου Hemi κάτω από το εμπρός καπό. Ξεχωριστή δημιουργία του Virgin Exner, η μάσκα και ο προφυλακτήρας του παρέπεμπαν στο Chrysler Imperial. Aντίστοιχα, στο πλάι θύμιζε το New Yorker hardtop και στο πίσω μέρος του το Windsor. Mπορούσες να το αγοράσεις σε κόκκινο, λευκό ή μαύρο χρώμα, με τον βασικό εξοπλισμό του να περιλαμβάνει ηλεκτρικό ρολόι και υαλοκαθαριστήρες δύο ταχυτήτων. Air-condition δεν υπήρχε στο C-300, ούτε στον προαιρετικό εξοπλισμό.

C-300 HARDTOP COUPE
Kινητήρας: FirePower V8 331
Κυβισμός: 5.425 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 96.8 mm x 92 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.5:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 300 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 47,7 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο PowerFlite 2 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 190 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 10,7 δλ.
Μέση κατανάλωση: 19,9 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.552 χλστ.
Πλάτος: 2.009 χλστ.
Ύψος: 1.499 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.200 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.529 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.514 χλστ.
Βάρος: 1.817 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Φεβρουάριος-Οκτώβριος 1955
Μονάδες παραγωγής: 1.725

300B
H δεύτερη κατά σειρά αρχαιότητας 300 letter είναι εκείνη που ουσιαστικά ξεκίνησε τον... χορό των γραμμάτων. Με τιμή αγοράς τα 4.240 δολάρια, ήταν μεγαλύτερη σε κυβισμό και ισχυρότερη σε απόδοση από την πρώτη διδάξασα, ενώ διέθετε προαιρετικά και έκδοση των 355 ίππων. Η συγκεκριμένη ήταν μάλιστα και η πρώτη της αμερικανικής αυτοκινητιστικής ιστορίας που έφθασε σε αναλογία τον ένα ίππο ανά κυβική ίντσα σε μοντέλο παραγωγής. Στα πεπραγμένα της και η επίτευξη ενός νέου ρεκόρ μιλίου στη Daytona, με ταχύτητα εξόδου τα 224 χιλιόμετρα την ώρα.

300B HARDTOP COUPE
Kινητήρας: FirePower V8 354
Κυβισμός: 5.787 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 100 mm x 92 mm
Σχέση συμπίεσης: 9:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 340 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 53,2 χλγμ. στις 3.400 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 197 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 8,9 δλ.
Μέση κατανάλωση: 23,2 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.558 χλστ.
Πλάτος: 2.009 χλστ.
Ύψος: 1.500 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.200 χλστ.
Βάρος: 1.978 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Νοέμβριος 1955-Οκτώβριος 1956
Μονάδες παραγωγής: 1.102

300C
Eίναι σήμερα η πιο διάσημη 300 letter serie. Εμφανίστηκε το 1957 και ήταν η πρώτη που συνοδεύτηκε με convertible έκδοση. Ενισχυμένη με μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα από εκείνον της προκατόχου της κυκλοφόρησε σε κόκκινο, λευκό και γαλάζιο χρώμα. Απέκτησε και μια έκδοση ακόμη ισχυρότερη, απόδοσης 390 ίππων, η οποία κατασκευάστηκε σε μόλις 18 μονάδες. Με λιγότερα από 500 δολάρια, μπορούσε κάποιος να την αγοράσει και με air-condition. Η τιμή απόκτησής της ήταν 4.920 δολάρια.


300C HARDTOP COUPE
Kινητήρας: FirePower V8 392
Κυβισμός: 6.435 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 101.6 mm x 99.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.25:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 375 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 58,1 χλγμ. στις 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο TorqueFlite A488 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 211 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 8,7 δλ.
Μέση κατανάλωση: 26 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.568 χλστ.
Πλάτος: 2.002 χλστ.
Ύψος: 1.389 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.200 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.554 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.524 χλστ.
Βάρος: 1.921 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Ιανουάριος-Νοέμβριος 1957
Μονάδες παραγωγής: 1.918

300C CONVERTIBLE
Kινητήρας: FirePower V8 392
Κυβισμός: 6.435 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 101.6 mm x 99.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.25:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 375 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 58,1 χλγμ. στις 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο TorqueFlite 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 207 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 9 δλ.
Μέση κατανάλωση: 26,3 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.568 χλστ.
Πλάτος: 2.002 χλστ.
Ύψος: 1.389 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.200 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.554 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.524 χλστ.
Βάρος: 1.991 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Ιανουάριος-Νοέμβριος 1957
Μονάδες παραγωγής: 484

Από το D έως το F

300D
Ήταν το τελευταίο μοντέλο των 300 letter series που χρησιμοποίησε τον FirePower Hemi των 6.4 λίτρων. Tριάντα πέντε αυτοκίνητα της σειράς παρήχθησαν με σύστημα ψεκασμού καυσίμου, έχοντας μάλιστα και δέκα ίππους περισσότερους, η λειτουργία τους όμως ήταν τόσο κακή που πολύ σύντομα η Chrysler αναγκάστηκε να επιστρέψει στην παραδοσιακή επιλογή των καρμπιρατέρ. Μια καλά προετοιμασμένη 300D κατόρθωσε στην έρημο αλατιού της Bonneville να φθάσει στην ταχύτητα των 251,680 χιλιομέτρων την ώρα, αυτό όμως δεν βοήθησε καθόλου στον τομέα των πωλήσεων, εξαιτίας και των συμπτωμάτων ύφεσης που ενέσκηψαν τότε στην αμερικανική οικονομία.

300D HARDTOP COUPE
Kινητήρας: FirePower V8 392
Κυβισμός: 6.435 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 101.6 mm x 99.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 380 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 60,1 χλγμ. στις 3.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο TorqueFlite 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 211 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 8,3 δλ.
Μέση κατανάλωση: 26,1 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.593 χλστ.
Πλάτος: 2.020 χλστ.
Ύψος: 1.400 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.200 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.554 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.524 χλστ.
Βάρος: 1.953 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Νοέμβριος 1957–Οκτώβριος 1958
Μονάδες παραγωγής: 618

300D CONVERTIBLE
Kινητήρας: FirePower V8 392
Κυβισμός: 6.435 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 101.6 mm x 99.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 380 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 60,1 χλγμ. στις 3.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο TorqueFlite 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 206 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 8,6 δλ.
Μέση κατανάλωση: 26,4 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.593 χλστ.
Πλάτος: 2.020 χλστ.
Ύψος: 1.400 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.200 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.554 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.524 χλστ.
Βάρος: 2.030 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Ιανουάριος–Οκτώβριος 1958
Μονάδες παραγωγής: 191

300E
Η 300 με το διακριτικό γράμμα Ε είχε μεγαλύτερες διαστάσεις από τον προκάτοχό της. Το 1959 ο κινητήρας FirePower Hemi έδωσε τη θέση του στον Golden Lion των 6.8 λίτρων, με την ισχύ να παραμένει στους 380 ίππους, παρά την αύξηση του κυβισμού. Η οικονομική ύφεση στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής στα τέλη της δεκαετίας του '50 στάθηκε εμπόδιο στις πωλήσεις του μοντέλου, περιορίζοντας την παραγωγή του σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

300E HARDTOP COUPE
Kινητήρας: RB series V8 413
Κυβισμός: 6.771 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 106.3 mm x 95.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.1:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 380 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 62,1 χλγμ. στις 3.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο TorqueFlite 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 209 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 8,5 δλ.
Μέση κατανάλωση: 27,1 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.611 χλστ.
Πλάτος: 2.019 χλστ.
Ύψος: 1.405 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.200 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.554 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.524 χλστ.
Βάρος: 1.946 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Νοέμβριος 1958–Οκτώβριος 1959
Μονάδες παραγωγής: 522

300E CONVERTIBLE
Kινητήρας: RB series V8 413
Κυβισμός: 6.771 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 106.3 mm x 95.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.1:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 380 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 62,1 χλγμ. στις 3.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο TorqueFlite 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 209 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 8,6 δλ.
Μέση κατανάλωση: 27,1 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.611 χλστ.
Πλάτος: 2.019 χλστ.
Ύψος: 1.400 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.200 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.554 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.524 χλστ.
Βάρος: 1.973 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Νοέμβριος 1958–Οκτώβριος 1959
Μονάδες παραγωγής: 125

300F
Με τον κινητήρα των 6.8 λίτρων να αποδίδει 375 ίππους στη βασική του έκδοση, το κόστος αγοράς της 300F ανερχόταν στα 5.320 δολάρια, με επιπλέον 400 να είναι απαραίτητα αν κάποιος ήθελε να την επιλέξει με convertible αμάξωμα. Εκτός από το αυτόματο κιβώτιο των τριών σχέσεων, προσφερόταν και με το γαλλικής προέλευσης χειροκίνητο Pont-a-Mousson των τεσσάρων σχέσεων, που εφοδίαζε και το Facel-Vega. Όμως, η συμβίωσή του με το αμερικανικό αυτοκίνητο αποδείχθηκε ιδιαίτερα προβληματική. Η περιστροφή των δερμάτινων εμπρός καθισμάτων ήταν μέρος του βασικού της εξοπλισμού. Διέθετε και μια ισχυρότερη έκδοση, την Special Gran Turismo με απόδοση 400 ίππων, η οποία κατασκευάστηκε σε 15 μόλις μονάδες.

300F HARDTOP COUPE
Kινητήρας: RB series V8 413
Κυβισμός: 6.771 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 106.3 mm x 95.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.1:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 375 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 68,4 χλγμ. στις 2.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο TorqueFlite 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 208 χλμ/ώρα (Special Gran Turismo 400 hp: 217)
0-100 χλμ./ώρα: 7,8 δλ. (Special Gran Turismo 400 hp: 6,8)
Μέση κατανάλωση: 27,5 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.578 χλστ.
Πλάτος: 2.017 χλστ.
Ύψος: 1.400 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.200 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.554 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.524 χλστ.
Βάρος: 1.937 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Οκτώβριος 1959–Οκτώβριος 1960
Μονάδες παραγωγής: 969

300F CONVERTIBLE
Kινητήρας: RB series V8 413
Κυβισμός: 6.771 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 106.3 mm x 95.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.1:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 375 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 68,4 χλγμ. στις 2.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο TorqueFlite 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 204 χλμ/ώρα (Special Gran Turismo 400 hp: 213)
0-100 χλμ./ώρα: 7,9 δλ. (Special Gran Turismo 400 hp: 6,9)
Μέση κατανάλωση: 27,8 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.578 χλστ.
Πλάτος: 2.017 χλστ.
Ύψος: 1.410 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.200 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.554 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.524 χλστ.
Βάρος: 1.955 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Οκτώβριος 1959–Οκτώβριος 1960
Μονάδες παραγωγής: 248

Από το G στο J

300G
Mε τα αεροδυναμικά φτερά (fins) που είχαν ως έμπνευση την εποχή των πρώτων εξορμήσεων στο διάστημα να κυριαρχούν στην απόληξη του πίσω μέρους και τη χρήση του χρωμίου να εντυπωσιάζει για μια ακόμη φορά, η 300G κόστιζε 5.400 δολάρια στη hardtop έκδοσή της και για την convertible απαιτούνταν ακόμη 400. Αρκετές ήταν οι σχεδιαστικές ομοιότητές της με τις Lincoln της περιόδου 1958-1960. Η παράξενη διάταξη των εμπρός φωτιστικών της σωμάτων σύντομα ταξίδεψε ως την Ιαπωνία, αφού την ίδια υιοθέτησε και το Prince Skyline Sports Coupe της πρώτης γενιάς. Τα ηλεκτρικά παράθυρα συμπεριλαμβάνονταν στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, ενώ δεν έλειψε και η ισχυρότερη από πλευράς επιδόσεων έκδοση ram. 

 

300G HARDTOP COUPE
Kινητήρας: RB series V8 413
Κυβισμός: 6.771 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 106.3 mm x 95.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.1:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 375 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 68,4 χλγμ. στις 2.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο Chrysler A745 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 211 χλμ/ώρα (400 hp: 217)
0-100 χλμ./ώρα: 7,5 δλ. (400 hp: 7,6)
Μέση κατανάλωση: 24,3 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.583 χλστ.
Πλάτος: 2.020 χλστ.
Ύψος: 1.400 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.200 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.554 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.524 χλστ.
Βάρος: 1.932 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Οκτώβριος 1960–Σεπτέμβριος 1961
Μονάδες παραγωγής: 1.280

300G CONVERTIBLE
Kινητήρας: RB series V8 413
Κυβισμός: 6.771 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 106.3 mm x 95.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.1:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 375 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 68,4 χλγμ. στις 2.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο Chrysler A745 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 207 χλμ/ώρα (400 hp: 212)
0-100 χλμ./ώρα: 7,6 δλ. (400 hp: 7,8)
Μέση κατανάλωση: 24,6 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.583 χλστ.
Πλάτος: 2.020 χλστ.
Ύψος: 1.420 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.200 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.554 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.524 χλστ.
Βάρος: 1.957 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Οκτώβριος 1960–Σεπτέμβριος 1961
Μονάδες παραγωγής: 337

300H
Τα εντυπωσιακά φτερά της απόληξης του πίσω μέρους απουσίαζαν από αυτή τη σειρά, η οποία ήταν και ελαφρύτερη κατά 140 κιλά από εκείνη που διαδεχόταν. Μια ακόμη σημαντική διαφορά εντοπιζόταν στο μήκος του μεταξονίου, που ήταν μικρότερο από τα προηγούμενα μοντέλα, αφού το 1962 όλες οι 300 (ακόμη και οι εκτός αλφαβητικής σειράς, που χρησιμοποιούσαν τον κινητήρα των 6.3 λίτρων) ήταν βασισμένες στο πάτωμα του Chrysler Newport/Dodge 880. Το αυτοκίνητο ήταν ταχύτερο από τον προκάτοχό του, ωστόσο η υψηλή τιμή αγοράς του στάθηκε σοβαρό εμπόδιο στις πωλήσεις του.

300H HARDTOP COUPE
Kινητήρας: RB series V8 413
Κυβισμός: 6.771 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 106.3 mm x 95.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.1:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 380 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 62,1 χλγμ. στις 3.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο TorqueFlite 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 210 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 7,9 δλ.
Μέση κατανάλωση: 27,2 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.469 χλστ.
Πλάτος: 2.017 χλστ.
Ύψος: 1.410 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.099 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.552 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.524 χλστ.
Βάρος: 1.837 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Οκτώβριος 1961–Oκτώβριος 1962
Μονάδες παραγωγής: 435

300H CONVERTIBLE
Kινητήρας: RB series V8 413
Κυβισμός: 6.771 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 106.3 mm x 95.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.1:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 380 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 62,1 χλγμ. στις 3.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο TorqueFlite 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 210 χλμ/ώρ
0-100 χλμ./ώρα: 8 δλ.
Μέση κατανάλωση: 27,2 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.469 χλστ.
Πλάτος: 2.017 χλστ.
Ύψος: 1.415 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.099 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.552 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.524 χλστ.
Βάρος: 1.862 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Οκτώβριος 1961–Oκτώβριος 1962
Μονάδες παραγωγής: 135

300J
Χωρίς convertible έκδοση για πρώτη φορά από το 1957, είχε μεγάλες ομοιότητες με τις σειρές Newport και New Yorker, με τις οποίες συνυπήρχε στη γκάμα της εταιρείας. Η 300J, που από παραφθορά ή από ευκολία πολλοί Αμερικανοί την αποκαλούσαν Νούμερο Ένα συγχέοντας τον αριθμό με το γράμμα, ήταν η τελευταία δουλειά του αρχισχεδιαστή της Chrysler Virgil Exner. Ισχυρότερη κατά 10 ίππους από την προκάτοχό της, ανέπτυσσε τελική ταχύτητα 229 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ στο τέταρτο του μιλίου έφθανε σε 15,8 δευτερόλεπτα με ταχύτητα 143 χιλιομέτρων την ώρα. Ωστόσο, η ζήτησή της ήταν τόσο χαμηλή, που παρήχθη σε μόλις 400 μονάδες. Από τις χωρίς αρίθμηση αδελφές της, διασημότερη αποδείχθηκε η 300 convertible, που εκτέλεσε υπηρεσία επίσημου αυτοκινήτου στα 500 μίλια της Ινδιανάπολης το 1963.

300J HARDTOP COUPE
Kινητήρας: RB series V8 413
Κυβισμός: 6.771 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 106.3 mm x 95.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.1:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 390 ίπποι στις 4.800 σ.α.λ.
Ροπή: 67 χλγμ. στις 3.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 229 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 6,7 δλ.
Μέση κατανάλωση: 27,1 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.474 χλστ.
Πλάτος: 2.007 χλστ.
Ύψος: 1.412 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.099 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.549 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.516 χλστ.
Βάρος: 1.814 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Οκτώβριος 1962-Σεπτέμβριος 1963
Μονάδες παραγωγής: 400

 

Κ και L

300K
Με την κεντρική κονσόλα στο βασικό εξοπλισμό του, το 300Κ ήταν εκείνο με τη μεγαλύτερη παραγωγή στην κατασκευαστική ιστορία της σειράς: 3.022 μονάδες αρίθμησε η hardtop coupe έκδοση και 625 η convertible, που επέστρεψε δυναμικά μετά την αποχή της από τη σειρά 300J, ενώ αμφότερες ήταν εφοδιασμένες για πρώτη φορά με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων. Για τον V8 κινητήρα των 413 κυβικών ιντσών υπήρχαν πλέον νέα δεδομένα, καθώς ήταν πιο ήσυχος στη λειτουργία του και με 30 ίππους λιγότερους.

300Κ ΗARDTOP COUPE
Kινητήρας: RB series V8 413
Κυβισμός: 6.771 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 106.3 mm x 95.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.1:1
Καρμπιρατέρ: 1 Carter AFB 3614S 4-barrel
Ισχύς: 360 ίπποι στις 4.600 σ.α.λ.
Ροπή: 64,9 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 199 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 7 δλ.
Μέση κατανάλωση: 23,5 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.469 χλστ.
Πλάτος: 2.032 χλστ.
Ύψος: 1.405 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.099 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.549 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.516 χλστ.
Βάρος: 1.875 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Οκτώβριος 1963-Σεπτέμβριος 1964
Μονάδες παραγωγής: 3.022

300K CONVERTIBLE
Kινητήρας: RB series V8 413
Κυβισμός: 6.771 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 106.3 mm x 95.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.1:1
Καρμπιρατέρ: 1 Carter AFB 3614S 4-barrel
Ισχύς: 360 ίπποι στις 4.600 σ.α.λ.
Ροπή: 64,9 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 199 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 7,1 δλ.
Μέση κατανάλωση: 23,7 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.469 χλστ.
Πλάτος: 2.032 χλστ.
Ύψος: 1.405 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.099 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.549 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.516 χλστ.
Βάρος: 1.890 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Οκτώβριος 1963-Σεπτέμβριος 1964
Μονάδες παραγωγής: 625

300L
Το 1965 ήταν η τελευταία χρονιά για την παραδοσιακή πλέον σειρά της Chrysler, που οριζόταν από τα γράμματα του λατινικού αλφαβήτου. To πολύ όμορφο 300L, επανασχεδιασμένο πλήρως και με ευκρινείς γραμμές στο αμάξωμά του έκλεισε τον δεκαετή κύκλο των 300 letter series με επιτυχία, αφού οι πωλήσεις της hardtop coupe έκδοσής του έφθασαν τις 2.405 μονάδες και της convertible τις 440. Το V8 μηχανικό σύνολο των 6.8 λίτρων έδωσε και πάλι το παρών κάτω από το κάλυμα του κινητήρα, αυτή τη φορά όμως χωρίς την ισχυρότερη σε ιπποδύναμη cross-ram εκδοχή του.

300L HARDTOP COUPE
Kινητήρας: RB series V8 413
Κυβισμός: 6.771 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 106.3 mm x 95.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.1:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 360 ίπποι στις 4.600 σ.α.λ.
Ροπή: 64,9 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 201 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 7,1 δλ.
Μέση κατανάλωση: 23,9 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.542 χλστ.
Πλάτος: 2.019 χλστ.
Ύψος: 1.415 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.150 χλστ.
Βάρος: 1.970 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Οκτώβριος 1964-Σεπτέμβριος 1965
Μονάδες παραγωγής: 2.405

300L CONVERTIBLE
Kινητήρας: RB series V8 413
Κυβισμός: 6.771 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 106.3 mm x 95.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.1:1
Καρμπιρατέρ: 2
Ισχύς: 360 ίπποι στις 4.600 σ.α.λ.
Ροπή: 64,9 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 197 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 7,3 δλ.
Μέση κατανάλωση: 24,2 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 5.542 χλστ.
Πλάτος: 2.019 χλστ.
Ύψος: 1.443 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.150 χλστ.
Βάρος: 2.005 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Οκτώβριος 1964-Σεπτέμβριος 1965
Μονάδες παραγωγής: 440

carhistory

Photos: Chrysler