Carhistory.gr Logo
  » racing » GRAND PRIX » Cisitalia D46
Cisitalia D46
GRAND PRIX

Το 1946 στο Τορίνο ο φιλόδοξος Ιταλός επιχειρηματίας και οδηγός αγώνων Piero Dusio ίδρυσε την Cisitalia. Το όνομα της εταιρείας του, που επρόκειτο σύντομα να γίνει διάσημη και να γράψει τη δική της ιστορία στην Αυτοκίνηση, προήλθε από τη σύντμηση των λέξεων Compagnia Industriale Sportiva Italia.

Στόχος του Dusio ήταν η Cisitalia να ξεχωρίσει στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, κατασκευάζοντας αξιόπιστα και ταχύτατα αγωνιστικά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους. Το D46 ήταν η πρώτη δημιουργία του εργοστασίου του. Το γεγονός ότι ήταν μονοθέσιο μπορεί να μην μας εντυπωσιάζει σήμερα, όμως εκείνη την εποχή αυτό ήταν μια εντελώς νέα ιδέα. Σχεδιαστής του δεν ήταν άλλος από τον Dante Giacosa, μια φυσιογνωμία συνδεδεμένη διαχρονικά με τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Fiat, τα μηχανικά μέρη της οποίας χρησιμοποιήθηκαν για την υλοποίησή του.


Το μικρό αγωνιστικό χαρακτηριζόταν από ένα απλό, αλλά ανθεκτικό σασί χωροδικτυώματος. Ο Giacosa είχε τεράστια γνώση των ανταλλακτικών και των διαφόρων εξαρτημάτων της Fiat, αφού είχε σχεδιάσει το εξαιρετικά επιτυχημένο 500 Topolino πριν από τον πόλεμο. Ο κινητήρας προερχόταν από το μοντέλο των 1.100 κ.εκ. και η ανάρτηση από το μικρό Fiat, έχοντας προηγούμενα τροποποιηθεί κατάλληλα για τον αγωνιστικό σκοπό τους. Με βάρος κάτω από τα 400 κιλά, το Cisitalia D46 απέδιδε με ευκολία 60-70 ίππους, που ήταν περισσότερο από αρκετοί για να έχει ανταγωνιστικές επιδόσεις.

Σύντομα, τα D46 άρχισαν να κυριαρχούν στις κλάσεις των αγωνιστικών της κατηγορίας Voiturette. Πολλοί ήταν οι ταλαντούχοι πιλότοι που τα οδήγησαν σε επιτυχίες ενάντια σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, με επιφανέστερο όλων τον Tazio Nuvolari. Στην ιστορία έχει μείνει η σκηνή όπου ο μεγάλος Μαντουανός διερχόταν από την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού κραδαίνοντας στο δεξί του χέρι το τιμόνι του χαρισματικού μονοθεσίου, που είχε φύγει από τη θέση του. Αυτές οι επιτυχίες οδήγησαν τον Dusio σε ένα πολύ πιο φιλόδοξο σχέδιο, που όμως αποδείχθηκε ανέφικτο για τη μικρή του επιχείρηση.

CISITALIA D46

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά Fiat
Κυβισμός: 1.089 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 68 mm x 75 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.5:1
Καρμπιρατέρ: Zenith 30 VIF/C
Ισχύς: 62 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 170 χλμ/ώρα
Μήκος: 3.000 χλστ.
Πλάτος: 1.400 χλστ.
Ύψος: 1.020 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.050 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.225 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.125 χλστ.
Μονάδες παραγωγής: 31

credits

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας