Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Citroën Karin
Citroën Karin
concept & prototypes

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Παρισίων το 1980 η Citroen παρουσίασε ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο, με ασυνήθιστο πυραμιδοειδές σχήμα και προηγμένες εφαρμογές της ηλεκτρονικής τεχνολογίας.

Δεν ήταν ασφαλώς η πρώτη φορά που η γαλλική εταιρεία κέρδιζε το κοινό στην έκθεση της Πόλης του Φωτός και δεν χρειάζεται να φτάσουμε πολύ πίσω, ως την πρεμιέρα της DS (1955),για να το διαπιστώσουμε αυτό. Υπεύθυνος των θετικών επιφωνημάτων ήταν αυτή τη φορά ο Trevor Fiore, που εκείνο το διάστημα είχε διαδεχθεί στη θέση του επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της εταιρείας τον ρηξικέλευθο Robert Opron.O τελευταίος δούλεψε και δίπλα στον Flaminio Bertoni, ενώ το Simca Fulgur concept ήταν ο πρώτος σημαντικός σταθμός της καριέρας του. Ακολούθησαν πολλές ακόμη μεγάλες στιγμές, καθώς υπέγραψε δημιουργίες-ορόσημα για λογαριασμό της Citroen (SM, GS, αλλά και την CX που ψηφίστηκε ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς το 1975). Νωρίτερα, είχε φέρει εις πέρας το facelift του σπουδαιότερου μοντέλου της ιστορίας της, της DS (Nouvelle Visage, 1967). Kι ο Fiore όμως είχε τις δικές του επιτυχίες. Ήταν ο άνθρωπος που μεταξύ άλλων έδωσε σάρκα και οστά στα Trident «Clipper» και «Venturer» με τους V6 κινητήρες της Ford, στο Monteverdi «450 SS» για λογαριασμό της Carrozzeria Fissore, αλλά και στο σφηνοειδούς σχήματος concept Gilbern «Τ11».


Και στη οροφή, μια σελίδα μεγέθους Α3
O Trevor
ξεκίνησε τον σχεδιασμό του Karin από ένα λευκό φύλλο χαρτί, αντλώντας άφθονη έμπνευση από το Lancia «Sibilo» του Marcello Gandini, που παρουσιάστηκε από την Carrozzeria Bertone το 1978. Στο πρωτότυπο της Citroen η αρχική ιδέα εκείνου του αυτοκινήτου απλοποιήθηκε, ξεκινώντας στη βάση του με τραπεζοειδές σχήμα για να καταλήξει στη μορφή της κολοβωμένης πυραμίδας, με την οροφή του γαλλικού concept να έχει τις ίδιες διαστάσεις με ένα φύλλο χαρτιού Α3. Ασφαλώς οι σχεδιαστικές επιρροές δεν περιορίστηκαν στο ιταλικό πρωτότυπο, αφού οι τριπλοί προβολείς θύμιζαν το Citroen SM και το Renault Alpine «A310», στο οποίο εργάστηκε και ο Fiore. Όσο για πίσω μέρος, θα μπορούσες να σκεφτείςπως παρέπεμπε στη Lotus «Esprit». Στο προσθιοκίνητο Karin έδινε κίνηση ένα τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο, ενώ φυσικά η ανάρτηση ήταν υδροπνευματική, όπως της DS.


Τρεις θέσεις και ηλεκτρονική τεχνολογία
Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα εσωτερικά χαρακτηριστικά του Karin ήταν η διάταξη τριών θέσεων, με τον οδηγό
του οχήματος να κάθεται στη μέση και λίγο πιο μπροστά από τους δύο επιβάτες.Και άλλες κατασκευές είχαν ακολουθήσει εκείνη τη λογική, με πιο γνωστή το Matra «Bagheera»του 1973, στο οποίο όμως ο οδηγός καθόταν αριστερά και όχι στο κέντρο. Τη διάταξη με τον χειριστή του αυτοκινήτου στη μέση την είδαμε ξανά, στην πιο ολοκληρωμένη μορφή της μέχρι σήμερα, στο supercar «F1»της McLaren τη δεκαετία του '90.Ο σχεδιασμός του ταμπλό, του τιμονιού και της κονσόλας ακολούθησε τις ιδέες του Citroën CX, με τον έλεγχο των πάντων να βρίσκεται στα χέρια του οδηγού. Οι μελλοντολογικές προτάσεις του Karin περιλάμβαναν ενσωματωμένο υπολογιστή με οθόνη, που εμφάνιζε πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο και τις συνθήκες τουδρόμου.Ακόμη, μικροί υπολογιστές εγκαταστάθηκαν στα πλαίσια των θυρών, μπροστά από τις χειρολαβές.Τέλος, υπήρχε κάτι που το γνωρίζουμε πια όλοι, στα αυτοκίνητα που οδηγούμε: Χειριστήρια στο τιμόνι για την επιλογή της μουσικής, την αλλαγή των ραδιοσταθμών και τις ρυθμίσεις ήχου του στερεοφωνικού συστήματος.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος: 3.700 χλστ.
Πλάτος: 1.900 χλστ.
Ύψος: 1.075 χλστ.

 

credits

Source & photos: citroenet.org.uk, oldconceptcars.com.

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας