Carhistory.gr Logo
  » LCV » Citroen TUB
Citroen TUB
LCV

To μοντέλο που ίδρυσε την κατηγορία των vans


Στα τέλη του Μεσοπολέμου τα επαγγελματικού χαρακτήρα αυτοκίνητα, ήταν κατακερματισμένα από πλευράς κατηγοριοποίησης. Δεν μπορούσες να τα τοποθετήσεις κάπου ή να τους δώσεις συγκεκριμένους χαρακτηρισμούς, με βάση το μέγεθος ή τις διαστάσεις τους και την κύρια αποστολή της κατασκευής τους. Οι έννοιες «van» και «vanette» ήταν πολύ δύσκολο να ανιχνευθούν τότε, με τις συγκεχυμένες αρμοδιότητες και τους πολλαπλούς ρόλους που είχε κάθε επαγγελματικό όχημα. Όσο για τους αριθμούς παραγωγής τους και με βάση τους συσχετισμούς της εποχής, δεν ήταν κι άσχημοι. Για παράδειγμα, στην Ιταλία το 1939 από τα 68.907 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν συνολικά, τα 13.329 ήταν επαγγελματικά (19,3%). Η χρονιά εκείνη φαίνεται να είναι πολύ σημαντική για τα van, αφού τότε παρουσιάστηκε η πρώτη ολοκληρωμένη και σαφής πρόταση, από τη Citroen. Επρόκειτο για το TUB, τα δύο πρώτα γράμματα του οποίου προέρχονταν από τα αρχικά των λέξεων «Traction Utilitaire», ενώ το τρίτο δήλωνε τον τύπο του (Type B). Με μηχανικά μέρη προερχόμενα από το Traction Avant, το ενός όγκου μοντέλο διέθετε στον εξοπλισμό του εκείνο που κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν είχε υιοθετήσει πριν: Πλαϊνή συρόμενη πόρτα.


Το TU της βασικής έκδοσης B παρουσιάστηκε στις 5 Ιουνίου 1939 και ζύγιζε 1.020 κιλά, ενώ η τιμή πώλησής του ανερχόταν στα 36.000 γαλλικά φράγκα. Η έκδοση C, με ελάχιστες διαφοροποιήσεις και κατά 80 κιλά βαρύτερη, παρουσιάστηκε στις 23 Ιουνίου 1941. Κατάφερε να μείνει στην παραγωγή μόνο μέχρι τον Δεκέμβριο εκείνης της χρονιάς, υποκύπτοντας στα μεγάλα προβλήματα που έφερε στη Γαλλία η κατοχή της από τους Ναζί. Εκατό από τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου μετατράπηκαν την περίοδο 1941-1942, από τον οίκο Fenwick σε ηλεκτροκίνητα. Η συνολική παραγωγή όλων των TU, συμπεριλαμβανομένης και της έκδοσης ασθενοφόρου (ΤΑΜΗ), αρίθμησε μόλις 1.748 μονάδες. Μετά τη λαίλαπα του πολέμου, το 1947, αντικαταστάθηκαν από το Citroen H Van. Στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2011, η γαλλική εταιρεία παρουσίασε ένα concept για το μέλλον, με την επωνυμία Tubik και πηγή έμπνευσης το TUB.

carhistory

Photos: Citroen