Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Collet MC1
Collet MC1
concept & prototypes

O ενθουσιασμός, η επιμονή και η αγάπη για την ομορφιά είναι τα τρία απαραίτητα συστατικά που απαιτούνται για να αποπειραθεί η Αυτοκίνηση να γίνει Τέχνη. 

Αυτό είναι το εξαγόμενο συμπέρασμα όταν φημισμένα εργοστάσια σχεδιάζουν νέα sport ή gran turismo μοντέλα, αντάξια του κύρους τους, με τη συνδρομή αναγνωρισμένων designers και διορατικών μηχανικών. Υπάρχουν όμως και ορισμένες γοητευτικές εξαιρέσεις, με ισάξια κατασκευαστική επιτυχία, που οφείλονται στην προσπάθεια ενός και μόνον ανθρώπου. Ασφαλώς είναι λίγες, αφού αρκούν τα δάχτυλα του ενός χεριού για να μετρηθούν, καθοδηγημένες από ένα όνειρο. Για τον νεαρό Γάλλο Michel Collet, που τη δεκαετία του '60 σχεδόν ερωτεύτηκε το διαχρονικό σχήμα αυτοκινήτων-θρύλων όπως oι Alpine-Renault, τα Ford GT40, οι Matra και τα Gordini, αυτό το όραμα ήταν η κινητήρια δύναμή του. Για χρόνια δούλευε μόνος του για να τα καταφέρει, γνωρίζοντας πως το κάνει αυτό «για ένα πουκάμισο αδειανό, για μιαν Ελένη», εφόσον το αυτοκίνητό του θα ήταν ένα και μοναδικό, δίχως καμιά ελπίδα για περαιτέρω σταδιοδρομία. Και λοιπόν, τί με αυτό; Κανείς δεν μπορούσε να του στερήσει τη χαρά της δημιουργίας...


Michel Collet 1
O ρομαντικός στα μάτια μας Γάλλος παρουσίασε το αυτοκίνητό του το 1969, ονομάζοντάς το «MC1», από τα αρχικά του ονοματεπωνύμου του. Από την πρώτη ματιά γίνεται αντιληπτό ότι ο Collet έλαβε άφθονες σχεδιαστικές επιρροές κατά κύριο λόγο από το Ford GT40, καταφέρνοντας όμως να τις αποδώσει με το δικό του ξεχωριστό τρόπο. Παρά τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα και την επιλογή αρκετών γωνιωδών επιφανειών στην εξωτερική του εμφάνιση, η αίσθηση του σχήματος και της αναλογίας του αυτοκινήτου είναι σαφής, δίχως να «χάνεται» πουθενά. Ο εμπνευστής του είχε πάρει μαθήματα βιομηχανικού σχεδιασμού και τα είχε αξιοποιήσει σωστά. Κι αν το πίσω παράθυρο θυμίζει Ferrari Dino, είμαστε υποχρεωμένοι να αναφέρουμε πως ο Michel ξεκίνησε τη δουλειά στο τετράτροχό του πολύ πριν προκύψει το κλασικό στις ημέρες μας ιταλικό μοντέλο. Η αντισυμβατική επιλογή μιας σκληρής οροφής τύπου «targa»από τον Collet ολοκλήρωνε την εικόνα ενός sport αυτοκινήτου, χωρίς αγωνιστική χροιά, που επικεντρωνόταν στις άνετες καθημερινές μετακινήσεις.




Στα μηχανικά μέρη το
«MC1»ακολουθούσε τη λογική του «όλα πίσω» (κινητήρας, μετάδοση κίνησης), παίρνοντας ζωή από το μηχανικό σύνολο των 1.255 κ.εκ., που κινούσε το Renault 8 Gordini και το οποίο συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων. Λέγεται πως με αυτό το μοτέρ και χάρις στα 710 μόλις κιλά του το αυτοκίνητο μπορούσε να αξιοποιήσει τους 103 ίππους του και να ξεπεράσει τα 200 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, ωστόσο τα χιλιόμετρα ανέβαιναν το εμπρός μέρος ήταν εξαιρετικά ολισθηρό και δεν ενέπνεε εμπιστοσύνη. Λέγεται επίσης πως ο Michel έφτιαξε το πλαίσιο στο σπίτι, κοιτάζοντας τις φωτογραφίες μιας Alfa Romeo Tubolare Zagato, ενώ στην αρχική κατασκευή ξέχασε να συμπεριλάβει το ρεζερβουάρ και χρειάστηκαν αρκετές τροποποιήσεις για να τακτοποιηθεί το θέμα αυτό.

Όπως και να έχουν τα πράγματα, το
Michel Collet 1 έλαβε κανονική άδεια κυκλοφορίας το 1969 και εξακολουθεί να είναι λειτουργικό μέχρι σήμερα. Αν είστε θιασώτης νοσταλγικών εκδηλώσεων, όπως το Retromobile, θα το συναντήσετε εκεί...

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
COLLET MC1

Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.255 κ.εκ.
Καρμπιρατέρ: 2 διπλά Weber
Ισχύς: 103 ίπποι στις 6.750 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Μήκος: 3.840 χλστ.
Πλάτος: 1.520 χλστ.
Ύψος: 1.070 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.100 χλστ.
Βάρος: 710 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1969
Μονάδες παραγωγής: 1

 

credits

Source & photos: viaretro.dk., Pontfire. Κείμενο: Σπύρος Χατήρας