Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » DAF Siluro
DAF Siluro
concept & prototypes

Η «Τορπίλη» του Michelotti, που εξαφανίστηκε από προσώπου Γης για 37 χρόνια και κινδύνεψε να χαθεί για πάντα...

Δουλεύοντας ως επί το πλείστον ως ανεξάρτητος στιλίστας, ο Giovanni Michelotti έχει σχεδιάσει πολλά διάσημα αυτοκίνητα, τα οποία μετέπειτα παρήχθησαν από φημισμένους αμαξοποιούς και μεγάλους κατασκευαστές. Ένα από τα λιγότερο γνωστά πρωτότυπα οχήματά του είναι το δίθυρο coupe «Siluro», που στην ελληνική γλώσσα μεταφράζεται ως «Τορπίλη». Η δημιουργία του αυτή ήταν βασισμένη στο DAF 55, ένα μικρό επιβατικό μοντέλο που κατασκευάστηκε σε 164.231 μονάδες από το 1967 μέχρι το 1972, αποτελώντας αξιόμαχο αντίπαλο των ιδιαίτερα δημοφιλών VW Beetle και Fiat 600. Το κυριότερο χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου ολλανδικού αυτοκινήτου πόλης ήταν το κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (Continuous Variable Transmission, CVT), στην τεχνολογία του οποίου η DAF υπήρξε πρωτοπόρος. Ο Michelotti, που τα προηγούμενα χρόνια είχε συνεργαστεί με την εταιρεία ως σύμβουλος σχεδιασμού, χρησιμοποίησε αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων και στο Siluro. Τα μηχανικά μέρη του πρωτοτύπου του, με πρωτεύον στοιχείο τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 1.108 κ.εκ. της Renault, προέρχονταν ασφαλώς από το ίδιο μοντέλο.

Περισσότερο από ο,τιδήποτε άλλο το Siluro ήταν μια σχεδιαστική άσκηση, με την οποία ο χαρισματικός Giovanni γνωστοποίησε τη δική του άποψη για τις νέες τάσεις στο design των αυτοκινήτων. Το πιο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του concept που παρουσίασε στο Διεθνές Σαλόνι της Γενεύης τον Μάρτιο του 1968, ήταν το σφηνοειδές σχήμα του. Μετά την πρεμιέρα του στην ελβετική πόλη το αυτοκίνητο επέστρεψε στην Ιταλία, όπου ο Michelotti το κράτησε μέχρι το θάνατό του το 1980. Στα χρόνια που ακολούθησαν το Siluro παρέμεινε ακινητοποιημένο στον κήπο του γιου του και η κατάστασή του επιδεινώθηκε, αφού χρησιμοποιήθηκε κυρίως ως καταφύγιο για τα ζώα της περιοχής. Τελικά εντοπίστηκε από την DAF, η οποία το έφερε στην Ολλανδία και τελικά το εγκατέστησε στο Μουσείο της στο Eindhoven. Η αποκατάστασή του ήταν μια επίπονη διαδικασία που κράτησε πολύ καιρό, καθώς η εταιρεία είχε πια διακόψει την παραγωγή επιβατικών μοντέλων, ενώ πολλά από τα εξαρτήματα του πρωτοτύπου ήταν κατασκευασμένα ειδικά γι αυτό και χρειάστηκε να δημιουργηθούν ξανά. Υποστηριζόμενο και από γενναιόδωρους χορηγούς, το Siluro επανήλθε σταδιακά στην αρχική του κατάσταση με επιτυχία. Το 2005 έλαμψε και πάλι, για πρώτη φορά μετά το 1968, στη μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου της Ολλανδίας (AutoRAI).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
DAF SILURO
(1968)
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά της Renault
Κυβισμός: 1.108 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 70 mm x 72 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.5 :1
Καρμπιρατέρ: 1 Solex
Ισχύς: 43 ίπποι στις 4.600 σ.α.λ.
Ροπή: 8,5 χλγμ. στις 3.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Continuous Variable Transmission (CVT)
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Φρένα εμπρός: δίσκοι
Φρένα πίσω: ταμπούρα

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας