Carhistory.gr Logo
  » sportscars » DKW Malzoni GT
DKW Malzoni GT
sportscars

Ένα γοητευτικό μικρό coupe από τη μακρινή Βραζιλία...

Στα μέσα της δεκαετίας του '60 η μεγαλύτερη χώρα της Νοτίου Αμερικής ήταν ουσιαστικά κλειστή για τις εισαγωγές, λόγω του υψηλού κόστους των τελωνειακών δασμών, καθεστώς που συνέχισε να την χαρακτηρίζει ως αγορά μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '80. Το μοναδικό sport μοντέλο που υπήρχε επίσημα στη Βραζιλία για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα ήταν το VW Karmann Ghia. Υπήρχαν μόνο κάποιοι ανεξάρτητοι κατασκευαστές αυτοκινήτων που προσπαθούσαν να καλύψουν το όποιο εμπορικό κενό υπήρχε, παράγοντας σε κάποιους αριθμούς sport μοντέλα, όπως τη Miura (αξιόλογη κατασκευή, πλην όμως καμία σχέση με το φημισμένο supercar της Lamborghini) και τη Santa Matilde. Ένας από αυτούς ήταν και η Puma, που κατασκεύαζε αυτοκίνητα σε ολιγάριθμες σειρές από το 1966 μέχρι το 1995, καθώς και μικρά φορτηγά από το 1978 ως το 1999.

coupe by Rino...
project στο εργαστήριό του στο Matao του Sao Paolo, κτισμένο σε ένα πλαίσιο που προερχόταν επίσης από τη DKW, στο οποίο τοποθέτησε τον δίχρονο τρικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 981 κ.εκ. της γερμανικής εταιρείας. Ο Rino δούλεψε αριστοτεχνικά το σασί, με γνώμονα και τη μείωση του συνολικού βάρους, πέρα από το στόχο της ιδανικής συμβίωσής του με το μηχανικό σύνολο που θα το κινούσε. Τη διαμόρφωση του fastback coupe αμαξώματος, όπου χρησιμοποιήθηκε ως βασικό υλικό το fiberglass, επιμελήθηκε ο σχεδιαστής Anisio Campos. Aυτός ήταν που αποφάσισε να αυξήσει λίγο το συνολικό μήκος της τελικής μορφής του αυτοκινήτου, αλλά και να τοποθετήσει τους προφυλακτήρες πιο ψηλά. Το αρχικά τριών όγκων Malzoni GT ξεχώριζε και για το πανοραμικό πίσω παρμπρίζ του,που εξασφάλιζε άπλετη ορατότητα προς τα πίσω.

Από το Malzoni στο Puma...
Το πολύ όμορφο δίθυρο coupe του Genaro family: Verdana,sans-serif;">Δύο χρόνια πριν την επίσημη σύσταση της Puma, o Genaro Rino Malzoni έλαβε εντολή από την DKW Veiculos Maquinas Agricolas (Vemag) να εξελίξει ένα μικρό sport αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας μηχανικά μέρη της DKW. Αυτό θα έπρεπε να είναι ικανό να ανταγωνιστεί εμπορικά στην τοπική αγορά μοντέλα όπως το Inderlagos για παράδειγμα, το οποίο ήταν ένα αντίγραφο της Alpine A108 Berlinetta με τον κινητήρα των 845 κ.εκ. του Renault 4CV, που κατασκευαζόταν από την Willys-Overland Βραζιλίας. Ο Μalzoni δούλεψε το συγκεκριμένο έκανε την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στο κοινό της Βραζιλίας το φθινόπωρο του 1964, στην έκθεση αυτοκινήτου του Sao Paolo. Tην ίδια εποχή, μια τροποποιημένη αγωνιστική έκδοσή του, κέρδισε τις συμμετοχές της κατηγορίας της στο αυτοκινητοδρόμιο του Inderlagos. Η θετική υποδοχή στο Σαλόνι του Sao Paolo και η νίκη στην πίστα ενθουσίασαν τον Μalzoni, άνθρωπο των αγώνων έτσι κι αλλιώς. Τότε, παρακινημένος από τους φίλους του και με την υπόσχεση της οικονομικής συνδρομής τους αποφάσισε να ιδρύσει την εταιρεία Luminari Ltd, προκειμένου να στηρίξει την περαιτέρω σταδιοδρομία του μοντέλου. Όμως, το Μalzoni GT έμελλε τελικά να παραχθεί σε 35 μόλις μονάδες, αφού νέα και πιο τολμηρά σχέδια προέκυψαν στο μεταξύ: Ένα μεγαλύτερο σε διαστάσεις coupe μπήκε στο φιλόδοξο πρόγραμμα της νεαρής εταιρείας, με την ονομασία Puma GT, έχοντας κατά βάση εξελιχθεί από τον προκάτοχό του. Από τις 14 Σεπτεμβρίου 1966, η εταιρεία υιοθέτησε το όνομα Puma και στην επίσημη επωνυμία της, εντατικοποιώντας πλέον την κατασκευή αυτοκινήτων. Τον επόμενο χρόνο η πώληση της DKW-Vemag στη Volkswagen έφερε στην εταιρεία τους κινητήρες των 1.500 και των 1.600 κ.εκ. της δεύτερης, δίνοντας λύσεις στην αύξηση της ισχύος και των επιδόσεων του Puma. Παράλληλα, η έλευση αυτή έδωσε τέλος στη χρήση των κινητήρων της DKW από τη μικρή βραζιλιάνικη εταιρεία. Για την ιστορία συνολικά 170 αυτοκίνητα της Puma, τα 35 Μalzoni GT και τα πρώτα 135 Puma GT, εφοδιάστηκαν με τα δίχρονα μηχανικά σύνολα των Γερμανών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  

DKW MALZONI GT
Αμάξωμα: fastback coupe
Kινητήρας: δίχρονος τρικύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 981 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 74 mm x 76 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.0:1
Καρμπιρατέρ: Brosol 40 CIB
Ισχύς: 50 ίπποι DIN στις 4.500 σ.α.λ.
Ροπή: 88 Nm στις σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 142 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 16,9 δλ.
Μήκος: 3.750 χλστ.
Πλάτος: 1.620 χλστ.
Ύψος: 1.160 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.220 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.295 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.350 χλστ.
Βάρος: 730 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1964-1965
Μονάδες παραγωγής: 35

 

carhistory  

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Audi