Carhistory.gr Logo
  » product » ΑWD » DKW Munga
DKW Munga
ΑWD
Το DKW Munga ήταν ένα πολύ επιτυχημένο τετρακίνητο όχημα που κατασκευάστηκε από την Auto-Union, στο Ingolstadt της τότε Δυτικής Γερμανίας, την εποχή του Ψυχρού Πολέμου.

Η ονομασία του προέρχεται από τη φράση «Mehrzweck UNiversal Geländewagen mit Allradantrieb», η οποία μεταφράζεται ως «πολλαπλών χρήσεων αυτοκίνητο με κίνηση σε όλους τους τροχούς». Η σταδιοδρομία του, που είχε διάρκεια μεγαλύτερη των 12 χρόνων, άρχισε τον Οκτώβριο του 1956 και ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 1968. Η συνολική παραγωγή του αρίθμησε 46.695 μονάδες, ενώ κατασκευάστηκε κατόπιν αδείας και στη Βραζιλία από το 1958 μέχρι το 1963, στις εγκαταστάσεις της «DKW-Veículos e Máquinas Agrícolas» (VEMAG) στο Σάο Πάολο. Στη μεγαλύτερη χώρα της Λατινικής Αμερικής διανεμήθηκε σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με το όνομα «Candango», ενώ οι απόψεις για το σύνολο της παραγωγής του διαφέρουν (5.607, 7.868, 4.400 μονάδες).

Μια ιστορία επιτυχίας
Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε επίσημα στο 38ο Διεθνές Σαλόνι της Φρανκφούρτης το φθινόπωρο του 1957 και ήταν μια μεγάλη εμπορική επιτυχία για την Auto-Union. Το εξαιρετικής αντοχής όχημα προτιμήθηκε από τον γερμανικό στρατό (Bundeswehr), αλλά επίσης αγοράστηκε σε μεγάλους αριθμούς από τη συνοριακή αστυνομία της χώρας, ενώ εξυπηρέτησε και τις ανάγκες διάφορων στρατιωτικών σχηματισμών (λέγε με ΝΑΤΟ). Οι πολιτικές εκδόσεις του υιοθετήθηκαν ευρύτατα για γεωργικές και δασοκομικές εργασίες, όμως το Munga έγινε δημοφιλές και στο εξωτερικό, ειδικά στα άγριας ομορφιάς τοπία της Νότιας Αμερικής και της Νότιας Αφρικής. Περίπου 2.000 αυτοκίνητα παραδόθηκαν στον Βασιλικό Ολλανδικό Στρατό, πολλά από τα οποία μεταφέρθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο στα τέλη της δεκαετίας του '70. Μια από τις λιγότερο γνωστές ιστορίες σχετικά με το τετρακίνητο της DKW αφορά στη χρήση του το 1960 από την «NSU Motorenwerke Neckarsulm», στις δοκιμές για την εξέλιξη του κινητήρα Wankel, τον οποίο σκόπευε να εγκαταστήσει σε ορισμένα από τα μοντέλα παραγωγής της.

Κινητήρες και εκδόσεις
Το Munga ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του με τον δίχρονο τρικύλινδρο κινητήρα των 896 κ.εκ., απόδοσης 38 ίππων, με τον οποίο μπορούσε να αναπτύξει τελική ταχύτητα 94 χλμ./ώρα. Από τον Αύγουστο του 1958 το μοντέλο ήταν διαθέσιμο και με το μεγαλύτερο μηχανικό σύνολο, των 981 κ.εκ. με ισχύ 44 ίππων, όπου η ανώτατη ταχύτητα ανέβηκε στα 98 χλμ./ώρα. Μέχρι τότε, το τετρακίνητο της γερμανικής εταιρείας κατασκευαζόταν μόνο στην τετραθέσια έκδοση (F91/4). Την ίδια χρονική περίοδο άρχισε η παραγωγή της εξαθέσιας (F91/6), ενώ η γκάμα του μοντέλου πλαισιώθηκε και με οκταθέσια έκδοση (F91/8) από τον Σεπτέμβριο του 1962. Πιο επιτυχημένη σε απόλυτους αριθμούς ήταν η έκδοση «F91/4» των 981 κ.εκ. (28.974 μονάδες παραγωγής). Ακολούθησαν η «F91/4» των 896 κ.εκ. (7.811), η «F91/8» των 981 κ.εκ. (7.132), η «F91/6» των 981 κ.εκ. (1.999) και η «F91/6» των 896 κ.εκ. (779).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

DKW MUNGA F91/4 (1957)
Αμάξωμα: δίθυρο με μαλακή οροφή
Kινητήρας: δίχρονος τρικύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 896 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 71 mm x 76 mm
Σχέση συμπίεσης: 7.0:1
Καρμπιρατέρ: Ζenith 32 NDIX
Ισχύς: 38 ίπποι στις 4.250 σ.α.λ.
Ροπή: 73,6 Nm στις 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 94 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση: 10,5 λτ./100 χλμ.
0-60 χλμ./ώρα: 11,9 δλ.
Μήκος: 3.445 χλστ.
Πλάτος: 1.810 χλστ.
Ύψος: 1.735 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.000 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.206 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.206 χλστ.
Βάρος: 1.085 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Οκτώβριος 1956-Δεκέμβριος 1968
Μονάδες παραγωγής: 7.811

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας