Carhistory.gr Logo
  » microcars » Daihatsu Bee
Daihatsu Bee
microcars

H τρίκυκλη «μέλισσα» του 1951 ήταν το πρώτο επιβατικό μοντέλο παραγωγής στην πολύχρονη ιστορία της Daihatsu.

Τη δεκαετία του '30 οι δουλειές δεν πήγαιναν άσχημα για την «Hatsudoki Seizo Co», μια φιλόδοξη ιαπωνική εταιρεία με έδρα στην διοικητική περιφέρεια της Osaka, που τον Δεκέμβριο του 1907 έκανε τα πρώτα της βήματα στη βαριά βιομηχανία, κατασκευάζοντας κινητήρες εσωτερικής καύσης των 6 ίππων. Τον Απρίλιο του 1930 το εργοστάσιο ενίσχυσε τη θέση του στην αγορά, παρουσιάζοντας έναν βενζινοκινητήρα των 500 κ.εκ. Τον Δεκέμβρη της ίδιας χρονιάς, ο νέος κινητήρας βρισκόταν τοποθετημένος στο πίσω μέρος μιας τρίκυκλης μοτοσικλέτας-φορτηγάκι, που με το όνομα «HA Model» πέρασε στην ιστορία ως το πρώτο όχημα που κατασκεύασε η εταιρεία. Με τον διαθέσιμο χώρο φόρτωσης να βρίσκεται μεταξύ των δύο πίσω τροχών, απευθυνόταν στους επαγγελματίες μικρού ή μεσαίου βεληνεκούς, που αναζητούσαν ένα φθηνό και αξιόπιστο μέσο για τις μεταφορές τους. Οι κατασκευές αυτού του είδους ήταν δημοφιλείς στην αγορά της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, με αποτέλεσμα έχοντας και τη βοήθεια της κρατικής πολιτικής να συγκροτήσουν μια ισχυρή από εμπορικής πλευράς κατηγορία, που άντεξε στο χρόνο για μεγάλο διάστημα. Τον Μάιο του 1931, η Hatsudoki Seizo έβαλε στα προϊόντα της ακόμη μια τρίκυκλη μοτοσικλέτα με καρότσα, την «HB Model». Τον Απρίλιο του 1937 πέρασε τη γραμμή παραγωγής το πρώτο της μικρό αυτοκίνητο, το «FA Model», που όμως κατασκευάστηκε μόνο για στρατιωτικούς σκοπούς. Δύο χρόνια αργότερα, τον Δεκέμβριο, λειτούργησαν για πρώτη φορά οι νέες της βιομηχανικές εγκαταστάσεις στην Ikeda. Το ξεκίνημα όμως του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου διέκοψε κάθε ειρηνική κατασκευαστική δραστηριότητα.


Το βούισμα της «μέλισσας»...
Τον Οκτώβριο του 1951 η Hatsudoki Seizo παρουσίασε το πρώτο της επιβατικό μοντέλο παραγωγής. Ήταν κωδικοποιημένο ως PCA, όμως έγινε γνωστό με το υποκοριστικό που απέκτησε, επειδή το σχήμα του θύμιζε μέλισσα (Bee). Το κατασκευασμένο από fibreglass αμάξωμά του ήταν δίθυρο, αν και αρκετοί λένε πως υπήρχε κι ένας αριθμός από 4θυρα, που χρησιμοποιήθηκαν κυρίως ως ταξί. Έπαιρνε κίνηση από ένα δικύλινδρο αερόψυκτο τετράχρονο μηχανικό σύνολο των 540 κ.εκ., ισχύος 20 ίππων. Το επιβατικό μοντέλο δεν βρήκε όμως την ανταπόκριση που επιθυμούσε η εταιρεία από το κοινό και η κατασκευή του σταμάτησε τον Ιανουάριο του 1958. Η συνολική παραγωγή του αρίθμησε 90 μονάδες, αν και το στοιχείο αυτό αμφισβητείται από άλλες πηγές, που την ανεβάζουν στις 300. Δύο μήνες μετά την πρώτη εμφάνιση του αυτοκινήτου η «Hatsudoki Seizo Co» μετονομάστηκε σε «Daihatsu Motor Co» και 16 χρόνια αργότερα ένα μεγάλο μέρος του μεριδίου της πέρασε στον έλεγχο της Toyota. To 1976 η ιαπωνική εταιρεία διέκοψε οριστικά την παραγωγή τρικύκλων.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (μήκος: 3.000 χλστ., πλάτος: 1.290 χλστ., ύψος: 1.360 χλστ., μεταξόνιο: 2.000 χλστ.) ΒΑΡΟΣ: 515 κιλά

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας