Carhistory.gr Logo
  » lost names » Danvignes Automobiles
Danvignes Automobiles
lost names

Παρά την πολύ σύντομη διαδρομή της, η Danvignes πρόλαβε να αφήσει κληρονομιά στην Αυτοκίνηση ένα όμορφο roadster μοντέλο, που σχεδιάστηκε από έναν ήρωα της Γαλλίας και φόρεσε τους κινητήρες ενός πανέξυπνου εργοστασίου...

H γνωριμία του Remi Danvignes (1904-1991) με τον μαγευτικό κόσμο της μηχανολογίας άρχισε από τις μοτοσικλέτες. Σύντομα, η συμβίωσή του με αυτές εξελίχθηκε σε σχέση πάθους, ιδιαίτερα από το 1928, όταν στο κατάστημά του Moto-Bastille στο Παρίσιμπορούσε κάποιος να βρει και να αγοράσει ακόμα και το πιο τρελό μηχανάκι. Ωστόσο, επτά χρόνια αργότερα και χωρίς οι πωλήσεις των διτρόχων να εμφανίζουν ακόμη κάμψη, ο Danvignes άλλαξε στρατηγική και ξεκίνησε να κατασκευάζει δικά του αυτοκίνητα.

1935-1939
Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Πόλης του Φωτός το 1935 η εταιρεία παρουσίασε ένα διθέσιο roadster με αμάξωμα από αλουμίνιο και αρχική τιμή 11.900 γαλλικά φράγκα, που έμοιαζε με τα μοντέλα του Georges Irat, αλλά είχε διαφορετική φιλοσοφία από αυτά. Ο κινητήρας του είχε χωρητικότητα 750 κ.εκ. και ήταν υδρόψυκτος δικύλινδρος, με βαλβίδες επικεφαλής, ενώ συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων. Το 1938, με τη συνδρομή πάντα της αμαξοποιΐας του Marcel Pourtout, η Danvignes Automobiles παρουσίασε ένα νέο μοντέλο, που κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα του φιλοξενούσε ένα 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1.078 κ.εκ. της Ruby. Έναπρωτότυπο του αυτοκινήτου, πριν ξεκινήσει η παραγωγή του, έλαβε μέρος στο Bol d'Or της ίδιας χρονιάς. Παρά το γεγονός ότι εγκατέλειψε με πρόβλημα στην μίζα, άφησε πολύ καλές εντυπώσεις στον αγώνα, με αποτέλεσμα να προσελκύσει την προσοχή του επενδυτή Vincent Comar. Ο τελευταίος ένωσε τις δυνάμεις του με τον Remi Danvignes, προκειμένου να παράγουν από κοινού το ισχύος 33 ίππων μοντέλο, με τις ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς και με τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Όμως, το ξεκίνημα του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου θα τελειώσει πρόωρα το τολμηρό τους εγχείρημα.

Georges Paulin
Ψυχή της Carrosserie Pourtout, η οποία επιμελήθηκε το αμάξωμα των μοντέλων της Danvignes, ήταν ο ταλαντούχος στιλίστας George Paulin. Οδοντίατρος στο επάγγελμα και σχεδιαστής αυτοκινήτων στον ελεύθερο χρόνο του, έβαλε την υπογραφή του σε μοναδικές τετράτροχες δημιουργίες, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει η Bentley του εφοπλιστή Ανδρέα Εμπειρίκου. Επίσης είναι γνωστός και από την συνεργασία του με τον Emile Darl'mat, στη δημιουργία της επαναστατικής για την εποχή της οροφής του Peugeot 301 Eclipse, που ήταν η πρώτη ηλεκτροκίνητα αναδιπλούμενη στην ιστορία της Αυτοκίνησης. Ο Paulin, δουλεύοντας για λογαριασμό του MarcelPourtout, είχε επιμεληθεί πολλά από τα μοντέλα των Delage, Talbot-Lago, Peugeot, Hotchkiss και Panhard. Tην περίοδο 1938-1939 εργάστηκε αποκλειστικά για την Rolls-Royce-Bentley, σχεδιάζοντας το Corniche 1 και το Comet Competition. Τον Ιούλιο του 1940 και με τη χώρα του να βρίσκεται υπό την κατοχή των Ναζί, αποφάσισε να συνεργαστεί με την Βρετανική Αντικατασκοπεία και την Γαλλική Αντίσταση. Όμως, η Gestapo με τη συνδρομή στοιχείων που ήρθαν από την κυβέρνηση του Vichy, κατάφερε να τον εντοπίσει και να τον συλλάβει. Το 1942 καταδικάστηκε σε θάνατο από ένα γερμανικό στρατοδικείο και τον Μάρτιο του ίδιου χρόνου εκτελέστηκε. Ένα σχέδιο διαφυγής του είχε κανονιστεί από τους Βρετανούς, αλλά ο Paulin αρνήθηκε να το χρησιμοποιήσει, θυσιάζοντας τον εαυτό του για να προστατεύσει την ομάδα του. Μετά το τέλος του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, σε ένδειξη τιμής και ευγνωμοσύνης για τον ηρωισμό του, τιμήθηκε από τη γαλλική κυβέρνηση με το Croix de Guerre και το Μετάλλιο της Αντίστασης.

Ruby

H Ruby ξεκίνησε τη δραστηριότητά της κατασκευάζοντας cyclecars, προτού αφοσιωθεί αποκλειστικά στην σχεδίαση και την παραγωγή δικών της κινητήρων. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1909 στο Levallois-Perret, που βρίσκεται βορειο-ανατολικά του Παρισιού, με την ονομασία F. Godefroy et Leveque.Πέντε χρόνια αργότερα, ήταν σε θέση να προσφέρει στο γαλλικό κοινό τρία μονοκύλινδρα και δύο δικύλινδρα μοντέλα, ισχύος από 6 έως 12 ίππων. Τα αυτοκίνητά της εξήχθησαν και στην βρετανική αγορά, όπου διανέμονταν ως Elburn-Ruby ως το 1912 και ως Tweenie μέχρι το 1914. Το 1922 οι ιθύνοντες του εργοστασίου αποφάσισαν να διακόψουν την παραγωγή cyclecars και να ασχοληθούν μόνο με τον τομέα των κινητήρων, έχοντας ήδη βγάλει στην παραγωγή ένα εξαιρετικό τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο μικρού κυβισμού πριν από τρία χρόνια. Η πρώτη επιτυχία της Ruby ήταν ο κινητήρας Τype A των 903 κ.εκ. με πλευρικές βαλβίδες (διάμετρος x διαδρομή: 55 mm x 95 mm), χάρις στον οποίο κερδήθηκαν αρκετές νίκες στις κλάσεις από τα αυτοκίνητα που τον χρησιμοποίησαν στους αγώνες, στα πρώιμα χρόνια της δεκαετίας του '20. Επίσης, επιτυχημένος ήταν και ο AS των 972 κ.εκ. Ο πρώτος 1100 της Ruby ήταν ο OC Grand Sport, χωρητικότητας 1.094 κ.εκ. (διάμετρος x διαδρομή: 59 mm x 100 mm). Στις αρχές του 1926 παρουσιάστηκε ο DS Grand Sport (διάμετρος x διαδρομή: 60 mm x 97 mm) των 1.097 κ.εκ., ο οποίος παρήγαγε ισχύ που κυμαινόταν από 30 έως 34 ίππους. Ο Ruby K των 1.087 κ.εκ. (διάμετρος x διαδρομή: 62 mm x 90 mm) εμφανίστηκε αργότερα,διαθέτοντας και έκδοση με υπερσυμπιεστή. Πολλοί από τους κινητήρες της Ruby ήταν ανάλογα ενισχυμένοι, με υπερτροφοδότες που παράγονταν από τον Rene Cozette, αλλά και από άλλους κατασκευαστές. Ένας μεγάλος αριθμός από εταιρείες παραγωγής μικρών αυτοκινήτων και cyclecars, χρησιμοποίησαν τους κινητήρες της Ruby: B.N.C., Coadou et Fleury, D’Yrsan, E.H.P., Georges Irat, Danvignes, Hinstin, JG Sport, Jousset, Kevah, Lambert, Le Cabri, Philos, Rally, Sandford και Senechal. Όμως, ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος και τα δεινά που έφερε δεν επέτρεψαν την επαναλειτουργία της γαλλικής εταιρείας, μετά τη λήξη του.

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας