Carhistory.gr Logo
  » racing » SPEED » De Tomaso 2000
De Tomaso 2000
SPEED

Από το 1963 μέχρι το 1966 η φιλόδοξη εταιρεία του Alejandro De Tomaso παρουσίασε σημαντικό αριθμό αγωνιστικών πρωτοτύπων, τα οποία όμως στη συνέχεια δεν αξιοποίησε. Ένα από αυτά, ίσως το πιο όμορφο, ήταν το 2000 Competizione.

Το one-off αγωνιστικό concept που σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro για λογαριασμό της Ghia τον Δεκέμβριο του 1965, ήταν κτισμένο στο πάτωμα μιας Vallelunga, από την οποία δανειζόταν και τα μηχανικά μέρη. To sport μοντέλο των 1.5 λίτρων της De Tomaso βασιζόταν σε ένα roadster που είχε σχεδιάσει η Carozzeria Fissore και ονομάστηκε έτσι προς τιμήν του αυτοκινητοδρομίου της Vallelunga. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο το 1964. Ο Αργεντινός ιδιοκτήτης της εταιρείας είχε την πεποίθηση ότι θα έβρισκε έναν κατασκευαστικό όμιλο που να μπορούσε να αναλάβει την ανάπτυξη του concept προς όφελος και των δύο ενδιαφερομένων πλευρών, έτρεφε μεγάλες ελπίδες για τη Ford, τελικά όμως συνεργάτης-επενδυτής δε βρέθηκε και το Vallelunga oδηγήθηκε στην παραγωγή μέσω των βιομηχανικών εγκαταστάσεων της Ghia. Ο κινητήρας του αυτοκινήτου ήταν ο 4κύλινδρος σε σειρά της Ford, απόδοσης 104 ίππων, που την εποχή εκείνη χρησιμοποιούσε το Cortina. Το σασί του ήταν χαλύβδινο με σωληνωτά υποπλαίσια και το κιβώτιο ταχυτήτων καταγόταν από το «σκαθάρι» της Volkswagen, εξωραϊσμένο όμως με γρανάζια της Hewland. Το σύστημα ανάρτησης αποτελούνταν από διπλά ψαλίδια, ενώ οι ορθοστάτες προέρχονταν από την Triumph.

Το αστέρι της έκθεσης
Τον Μάρτιο του 1966 ένα πολύ όμορφο αγωνιστικό πρωτότυπο που «πατούσε» σε τροχούς των 13 ιντσών παρουσιάστηκε στο περίπτερο της De Tomaso στη Γενεύη, το οποίο δεν ήταν άλλο από το 2000 Competizione. Ήταν τόσο εντυπωσιακό, που απέσπασε χωρίς καμιά δυσκολία το βραβείο του πιο καλοσχεδιασμένου αυτοκινήτου της διεθνούς έκθεσης. Για λόγους marketing o AlejandroDe Tomaso ανέφερε πως το μηχανικό σύνολο που χρησιμοποιούσε και με τον οποίο είχε κατά νου να το κατεβάσει στις πίστες, ήταν ένας επίπεδος οκτακύλινδρος των δύο λίτρων, που είχε κατασκευάσει η De Tomaso. Στην πραγματικότητα, κάτω από το κάλυμα του κινητήρα του υπήρχε ο 1.6 λίτρων «120Ε» της Ford, που έδινε ζωή και στη Vallelunga. Δεν υπήρχε διαφορά ούτε στην απόδοσή του, που ανερχόταν στους 104 ίππους, ενώ τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονταν επίσης το σύστημα ανάρτησης και το κιβώτιο ταχυτήτων. Στο τελευταίο είχε βάλει το χέρι του ο «εξπέρ» του είδους Valerio Colotti και ήταν το ίδιο με αυτό που χρησιμοποιούσαν τα μονοθέσια της De Tomaso στην F3 και στη Formula Junior.

One-off για πάντα...
Συνέχεια όμως δεν υπήρξε και το De Tomaso 2000 Competizione παρέμεινε ένα αγωνιστικό πρωτότυπο, αφημένο για δεκαετίες στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Modena. Τον Ιούνιο του 2004, όταν έγινε η οριστική εκκαθάρισή της, το γοητευτικό κόκκινο one-off όχημα πουλήθηκε για να κοσμήσει με την παρουσία του μια ξεχωριστή συλλογή ιστορικών αυτοκινήτων.

 

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Mario Buonocunto