Carhistory.gr Logo
  » gran turismo » De Tomaso Vallelunga
De Tomaso Vallelunga
gran turismo

Η άτυχη προσπάθεια της De Tomaso να καθιερώσει στη συνείδηση του κοινού ένα ελαφρύ sport μοντέλο χαμηλού κυβισμού με το έμβλημά της.

To sport μοντέλο των 1.5 λίτρων της De Tomaso βασιζόταν σε ένα roadster που είχε σχεδιάσει η Carozzeria Fissore και ονομάστηκε έτσι προς τιμήν του δημοφιλούς αυτοκινητοδρομίου της Vallelunga. Παρουσιάστηκε επίσημα για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο το 1964. Ο Αργεντινός ιδιοκτήτης της εταιρείας Alejandro deTomaso πίστευε ότι θα έβρισκε έναν μεγάλο κατασκευαστικό όμιλο που να μπορούσε να αναλάβει την ανάπτυξη του concept προς όφελος και των δύο ενδιαφερομένων πλευρών, έτρεφε μεγάλες ελπίδες για τη Ford, τελικά όμως συνεργάτης-επενδυτής δε βρέθηκε και το Vallelunga oδηγήθηκε στην παραγωγή μέσω των βιομηχανικών εγκαταστάσεων της Ghia. Ο κινητήρας του αυτοκινήτου ήταν ο 4κύλινδρος σε σειρά της Ford, απόδοσης 104 ίππων, που την εποχή εκείνη χρησιμοποιούσε το Cortina. Το σασί του ήταν χαλύβδινο με σωληνωτά υποπλαίσια και το κιβώτιο ταχυτήτων καταγόταν από το VW Beetle, εξωραϊσμένο όμως με γρανάζια της Hewland. Το σύστημα ανάρτησης αποτελούνταν από διπλά ψαλίδια, ενώ οι ορθοστάτες προέρχονταν από την Triumph. To αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο από fiberglas και πολλά διάτρητα εξαρτήματα αλουμινίου, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος να μείνει χαμηλά, στα 700 κιλά χωρίς τον οδηγό. Ακόμη, υπήρχαν δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Ζητήματα στρεπτικής ακαμψίας, αλλά και δονήσεων από το σύστημα μετάδοσης, συνόδευσαν το μοντέλο στα τέσσερα χρόνια που έμεινε στη γκάμα της De Tomaso (1964-1968). Η συνολική του παραγωγή περιορίστηκε στις 53 μονάδες, συν πέντε που χαρακτηρίστηκαν ως αγωνιστικής χρήσης ή πρωτότυπα. Αντικαταστάθηκε από το Mangusta, με τον 4.7 λίτρων V8 των 305 ίππων της Ford, που βασίστηκε στο πάτωμα του Vallelunga και έλαβε την τελική του μορφή από την Ital Design του Giorgetto Giugiaro.


DE TOMASO VALLELUNGA
Αμάξωμα: δίθυρο coupe
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.498 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 80.9 mm x 72.7 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.3:1
Καρμπιρατέρ: Weber 40 DCOE2
Ισχύς: 104 ίπποι στις 6.200 σ.α.λ.
Ροπή: 17,8 χλγμ. στις 3.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 206 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 6,9 δλ.
Μέση κατανάλωση: 7,8 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 3.840 χλστ.
Πλάτος: 1.600 χλστ.
Ύψος: 1.080 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.275 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.320 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.350 χλστ.
Βάρος: 700 κιλά
Μονάδες παραγωγής: 53
Περίοδος παραγωγής: 1964-1968

carhistory

Photos: detomasofrance.com