Carhistory.gr Logo
  » EVs » Detroit Electric
Detroit Electric
EVs

Πρωτοπόρος στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η αμερικανική εταιρεία με έδρα το Detroit κατασκεύασε 13.000 οχήματα από το 1907 έως το 1939, χρονιά που διέκοψε τη δραστηριότητά της. Mε την ευκαιρία της ανασύστασής της το 2008, επιχειρούμε μια σύντομη γνωριμία με το παρελθόν της.

Όπως και πολλές άλλες εταιρείες αυτοκινήτων στις αρχές του 20ου αιώνα, η Anderson Electric Car Company όπως ήταν η επίσημη ονομασία της μέχρι το 1920, προήλθε από την εταιρεία κατασκευής αμαξών Anderson Carriage Company που λειτουργούσε από το 1884. Η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που χρησιμοποιούσαν επαναφορτιζόμενη μπαταρία μολύβδου, ξεκίνησε το 1907. Με ένα επιπλέον κόστος που ανερχόταν στα 600 δολάρια, τα μοντέλα της Detroit Electic μπορούσαν να διατεθούν και με μπαταρία νικελίου-σιδήρου Edison, την περίοδο 1911-1916. Η αυτονομία τους έφθανε τα 130 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, αν και σε κάποια δοκιμή ένα από αυτά κατάφερε να διανύσει 340 χιλιόμετρα ώσπου να χρειαστεί επαναφόρτιση. Η ανώτατη ταχύτητά τους δεν ξεπερνούσε τα 32 χιλιόμετρα την ώρα, τα οποία όμως αρκούσαν για την οδήγηση μέσα στις πόλεις και τις κωμοπόλεις εκείνης της περιόδου.

Τα μοντέλα της Detroit Electric πωλούνταν κυρίως σε γυναίκες οδηγούς και σε γιατρούς, που δεν ήθελαν να μπλέξουν με την σωματικά απαιτητική εκείνη την εποχή διαδικασία της εκκίνησης ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε ό,τι αφορά την εξωτερική τους εμφάνιση, δε διέφεραν από τα υπόλοιπα μοντέλα αυτής της αρχέγονης για την Αυτοκίνηση περιόδου, αν εξαιρέσει κάποιος το καμπύλο γυάλινο παράθυρο για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο, μια δαπανηρή και πολύπλοκη λειτουργία για τις πρωτόλειες τότε συνθήκες της παραγωγής. Μεταξύ των πελατών της εταιρείας συμπεριλαμβάνονταν και διάσημες προσωπικότητες όπως ο Charles Proteus Steinmetz, Thomas Edison, Charles Proteus Steinmetz και ο John D. Rockefeller Jr.

 

Η ακμή και η πτώση...

Η εταιρεία ήταν στο αποκορύφωμά της τη δεκαετία του 1910, πουλώντας περίπου 1.000-2.000 αυτοκίνητα το χρόνο. Προς το τέλος εκείνης της δεκαετίας, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο γενικότερα βοηθήθηκε από την υψηλή τιμή της βενζίνης κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Το 1920 η επωνυμία της εταιρείας άλλαξε, από Anderson Electric Car Company σε The Detroit Electric Company. Τη δεκαετία του 1920 τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης βελτιώθηκαν τεχνολογικά, με συνέπεια να μειωθεί το κόστος αγοράς και λειτουργίας τους. Αυτό είχε ως επακόλουθο την σταδιακή, πλην όμως σταθερή πτώση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων. Το μεγάλο πλήγμα στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες ήρθε με το κραχ του 1929, καθώς δεν μπόρεσε να αποφύγει την πτώχευση. Αλλάζοντας χέρια, κατάφερε να διατηρηθεί σε πιο περιορισμένη κλίμακα για μερικά χρόνια, εκτελώντας ολιγάριθμες ειδικές παραγγελίες. Η δράση της έλαβε τέλος στις 23 Φεβρουαρίου 1939, με την παράδοση του τελευταίου αυτοκινήτου, αν και υπήρχε κάποιο στοκ μέχρι το 1942. Στις ημέρες μας, υπάρχουν μοντέλα της σε διάφορα Μουσεία Αυτοκινήτου, όπως στο Autoworld στις Βρυξέλλες και στο Autovision τoυ Altlussheim της Γερμανίας. Ένα ανακαινισμένο και πλήρως λειτουργικό Detroit Electric, που ανήκει στην Union College, βρίσκεται στο Edison Tech Center της Νέας Υόρκης.

Αναβίωση

Το 2008 η Detroit Electric επανιδρύθηκε από τον Albert Lam, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Lotus Engineering Group και εκτελεστικού διευθυντή της Lotus Cars Μεγάλης Βρετανίας. Στόχος του είναι η παραγωγή άριστης ποιότητας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, που ενσωματώνουν αρμονικά την υψηλή αισθητική, την πρωτοποριακή τεχνολογία, τον καλύτερο χειρισμό και την απόδοση. Η αναβίωση ανακοινώθηκε επίσημα στις 19 Μαρτίου 2013, από την νέα της έδρα της στο κτίριο Fisher του Detroit.

SP:01

«Πρόκειται για το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής στην αγορά: 249 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα και 3,7 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα». Τα παραπάνω στοιχεία αναφέρονται στην ανακοίνωση της κατασκευάστριας εταιρείας, της Detroit Electric, για το διθέσιο ηλεκτρικό σπορ μοντέλο, που αν όλα πάνε καλά θα κατασκευαστεί συνολικά σε 999 μονάδες στο Wayne County του Michigan. Ο ηλεκτρικός κινητήρας του αυτοκινήτου έχει ισχύ 201 ίππων και η αυτονομία του ανέρχεται στα 300 περίπου χιλιόμετρα. Η πλήρης φόρτισή του ολοκληρώνεται σε χρόνο λίγο περισσότερο των τεσσάρων ωρών και η τιμή απόκτησής του στις ΗΠΑ υπολογίζεται στα 135.000 δολάρια. Στα σχέδια της εταιρείας είναι και η εξέλιξη ενός οικογενειακού ηλεκτρικού μοντέλου παραγωγής.

carhistory

Photos: Detroit Electric