Carhistory.gr Logo
  » gran turismo » Devaux coupe & spyder
Devaux coupe & spyder
gran turismo
Είτε ως «ραψωδία του μπλε», είτε ως «αποθέωση του μπορντώ και του ασημί», το χειροποίητο μοντέλο από την Αυστραλία είναι ένας ύμνος στην Αυτοκίνηση.

Θα μπορούσε με άνεση να είναι μια Delahaye, μια Bugatti ή ένα Delage της δεκαετίας του '30 με αμάξωμα επιμελημένο από περιώνυμους αμαξοποιούς-καλλιτέχνες της εποχής όπως η «Figoni & Falaschi», η «Saoutchik» ή η «Carosserie Brandone». Όμως, τίποτε από όλα αυτά δεν συμβαίνει, αφού πρόκειται για προϊόν της εποχής μας που αποθεώνει την Art Deco και εν γένει αυτό που ρομαντικά σχεδόν ονομάζουμε «μηχανική γλυπτική». Έρχεται από τη μακρινή Αυστραλία, μια χώρα με παράδοση δεκαετιών στην Αυτοκίνηση κι ας μην είναι αυτή γνωστή σε εμάς τους Ευρωπαίους. Χάρμα οφθαλμών το coupe και το spyder της Devaux, σχεδιάστηκε από τον ονειροπόλο David Clash, του οποίου το όραμα σχετίζεται με την αναβίωση μιας κουλτούρας που βρίσκεται πια στα καλύτερα μουσεία. Με σημαία την γαλλική αισθητική, διανθισμένη και με πινελιές βρετανικής, το χειροποίητο μοντέλο της «Devaux Cars Pty Ltd» παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Μελβούρνης το 2004. Η εταιρεία που τόλμησε στους σύγχρονους καιρούς μας να το παρουσιάσει, με έδρα το Beaconsfield Upper στη Victoria της Μελβούρνης, ιδρύθηκε τρία χρόνια νωρίτερα. Είναι σαφές πως το εξεζητημένο αυτοκίνητο που βασίζεται σε πλαίσιο της Riley και φέρει πίσω άξονα της Borg Warner δεν απευθύνεται σε όλους, αφού το κόστος της απόκτησής του αγγίζει τα 125.000 δολάρια ΗΠΑ. Το ίδιο σαφές είναι επίσης πως δεν αρκούν τα λεφτά για να το αποκτήσεις, αφού η φιλοσοφία που κουβαλάει προϋποθέτει πως ο αγοραστής του πρέπει να διαθέτει εκλεπτυσμένη άποψη και κοσμοθεωρία για αυτό που ονομάζουμε Αυτοκίνηση. Μακριά λοιπόν οι νεόπλουτοι, για τους οποίους άλλωστε υπάρχουν δεκάδες άλλες χλιδάτες επιλογές και τρόποι επίδειξης... 

 

Το όραμα του David...
Kάτω από το απαράμιλλης αισθητικής κάλυμμα του κινητήρα, στο εμπρός μέρος, υπάρχουν δύο επιλογές: το κλασικό εξακύλινδρο σε σειρά μηχανικό σύνολο των 3.4 λίτρων της Jaguar και ο V8 των 5.7 λίτρων της General Motors, ισχύος 361 ίππων. O δεύτερος, πιο σύγχρονος ασφαλώς σε τεχνολογία, είναι περισσότερο δημοφιλής. Με τον κωδικό «LS1» εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1997, με αρχική απόδοση 345 ίππων, εξοπλίζοντας μοντέλα της Chevrolet όπως η Corvette και η Camaro. Σύντομα ταξίδεψε και στην Αυστραλία, για να χρησιμοποιηθεί αρχικά από τη Holden. Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πόσα Devaux έχουν κατασκευαστεί, δεν έχουμε στοιχεία για τις επιδόσεις τους, ενώ ακόμη και την τιμή πώλησης την ανακαλύψαμε σε κάποια άλλη ιστοσελίδα και όχι στην επίσημη της εταιρείας. Σύμφωνα με τον δικτυακό τόπο της τελευταίας, οι coupe και spyder εκδόσεις είναι διαθέσιμες στο ολιγάριθμο κοινό τους τόσο ως αριστεροτίμονες, όσο και ως δεξιοτίμονες. Μάθαμε ακόμη πως κρατάει χρόνια αυτή η κολώνια, αφού ο David Clash δούλεψε τα πρώτα σκίτσα του coupe του το 1988, όταν ακόμη ήταν φοιτητής στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης. Τι είναι αυτό που θέλουμε εμείς; Μα, να κρατήσει για πάντα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: διθέσιο coupe
Σχεδιαστής: David Clash
Kινητήρας: V8 LS1 της General Motors
Χωρητικότητα: 5.7 λίτρα
Ισχύς: 361 ίπποι στις 5.700 σ.α.λ.
Ροπή: 470 Nm στις 4.700 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο 4 σχέσεων
Μήκος: 4.800 χλστ.
Πλάτος: 1.612 χλστ.
Ύψος: 1.230 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.794 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.385 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.385 χλστ.
Φρένα εμπρός: αεριζόμενοι δίσκοι 300 χλστ.
Φρένα πίσω: αεριζόμενοι δίσκοι 300 χλστ.
Ελαστικά: Dunlop 215 70 R16
Βάρος: 1.125 κιλά

credits

Source & photos: devauxcars.com

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας