Carhistory.gr Logo
  » gran turismo » Dino 206 & 246 GT
Dino 206 & 246 GT
gran turismo

Παρά το ότι ήταν αυθεντικές Ferrari, ο Enzo δεν τους επέτρεψε να φέρουν το λογότυπό του, θεωρώντας ότι μπορεί να μην αποδειχθούν εξαιρετικές.

H σειρά Dino προσδιόρισε τις μικρότερες Ferrari που κυκλοφόρησαν ποτέ και παρά τους φόβους του ιδρυτή για ενδεχόμενη αποτυχία, ήταν οι πρώτες που έφθασαν σε αριθμό παραγωγής τις 3.660 μονάδες. Το όνομα αυτό δόθηκε προς τιμήν του πρόωρα χαμένου Αlfredinο Ferrari, γιού του Enzο, που μαζί με τον μηχανικό Αurelio Lambredi συζήτησε πρώτος με τον πατέρα του την κατασκευή ενός αυτοκινήτου, με κινητήρα V6 τοποθετημένο στο κέντρο. Ο συντηρητικός Ferrari δίσταζε να προχωρήσει, αλλά τελικά αναγκάστηκε να το κάνει, προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτοκίνητα σαν την Lamborghini Miura.

To πρωτότυπο της Dino εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι του Παρισιού το 1965, με την υπογραφή του Πινινφαρίνα και την επιμέλεια του Sergio Scaglietti. Τρία χρόνια αργότερα η πρώτη Dino, η 206 GT, κύλησε στους τροχούς της, διαθέτοντας δίλιτρο κινητήρα. Παρά το ότι ήταν μια αυθεντική Ferrari, ο Enzo δεν της επέτρεψε να φέρει το λογότυπό του, θεωρώντας ότι μπορεί να μην αποδειχθεί εξαιρετική. Το πρόγραμμα παραγωγής των Dino, με πατέρα τον Lambredi, ολοκληρώθηκε με τη συνεργασία της Fiat. Από αυτό προέκυψε αρχικά το Fiat Dino και αργότερα η Lancia Stratos, της οποίας ο κινητήρας ήταν ο V6 των 2.4 λίτρων που τοποθετήθηκε στις 246 το 1969. Η τελευταία ήρθε για να ισχυροποιήσει τη σειρά κι έμεινε στην παραγωγή ως το 1973. Η GTS ήταν η targa έκδοσή της, που αρίθμησε 1.274 μονάδες και σταμάτησε να κατασκευάζεται το 1974. Η αδικία ως προς το έμβλημα με το όρθιο αλογάκι αποκαταστάθηκε με την κυκλοφορία των 8κύλινδρων Dino (308), στα μέσα της δεκαετίας του ’70.

DINO 206 GT
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: Διθέσιο sports saloon
Kινητήρας: V6 65o
Κυβισμός: 1.987 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 86 mm x 57 mm
Σχέση συμπίεσης: 9:1
Καρμπιρατέρ: 3 Weber 40DCNF3
Ισχύς: 180 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 230 χλμ/ώρα
Μήκος: 4.150 χλστ.
Πλάτος: 1.700 χλστ.
Ύψος: 1.115 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.280 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός:1.425 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.400 χλστ.
Βάρος: 900 κιλά

 

DINO 246 GT

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: Διθέσιο coupe-roadster
Kινητήρας: V6 65o
Κυβισμός: 2.418 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 86 mm x 57 mm
Σχέση συμπίεσης: 9:1
Καρμπιρατέρ: 3 Weber 40DCNF1-DCNF7
Ισχύς: 195 ίπποι στις 7.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 245 χλμ/ώρα
Μήκος: 4.235 χλστ.
Πλάτος: 1.700 χλστ.
Ύψος: 1.135 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.340 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός:1.425 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.430 χλστ.
Βάρος: 1.080 κιλά

carhistory

Photos: Ferrari