Carhistory.gr Logo
  » lost names » Aπό το Dolomite στο TR3
Aπό το Dolomite στο TR3
lost names

Η εταιρεία με έδρα το Κόβεντρι δεν ήταν κάποτε «δεμένη» με την κατασκευή σπορ αυτοκινήτων, παρά το γεγονός ότι την δεκαετία του ’30 είχε στο ενεργητικό της ορισμένα τέτοια μοντέλα, τα «Dolomite».

Ως μέλος της Standard Cars, η Triumph δραστηριοποιείτο σε οικογενειακά αυτοκίνητα, γνωστά με το όνομα «Μayflower». Η εικόνα της άρχισε να διαφοροποιείται στο Σαλόνι του Λονδίνου το 1952, όπου παρουσίασε το «TR1». Βασισμένο στο πλαίσιο του «Standard Eight», εκείνο το μικρό σπορ διθέσιο χρησιμοποιούσε την εμπρός ανάρτηση και τον πίσω άξονα του «Mayflower» και εφοδιαζόταν με τον κινητήρα του «Standard Vanguard». To «TR1» όμως δεν μακροημέρευσε, νικημένο από διάφορα προβλήματα νεότητας, με αποτέλεσμα να αντικατασταθεί τον επόμενο χρόνο στην Έκθεση της Γενεύης από το «ΤR2».
Διαφοροποιημένο εμφανισιακά και με 4κύλινδρους δίλιτρους κινητήρες των 90 ίππων, βρέθηκε στο δρόμο της εμπορικής επιτυχίας, ενώ λόγω της ιδιαίτερης διάταξης των φωτιστικών του σωμάτων απέκτησε κι ένα προσωνύμιο που θα το έκανε διάσημο σε ολόκληρο τον κόσμο: froggie. To 1956 το μικρό Triumph με τις εξαιρετικές επιδόσεις απέκτησε δισκόφρενα στους εμπρός τροχούς.
Με τον κωδικό «TR3» πλέον είχε ισχυροποιηθεί και από πλευράς κινητήρα, αφού τώρα απέδιδε 95 ίππους. Το «ΤR3 A» προέκυψε τον Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου, διαθέτοντας δύναμη ακόμη 5 ίππων. Με άνεση διατήρησε τον άτυπο και πολύ ουσιαστικό τίτλο του πιο επιτυχημένου σε πωλήσεις σπορ αυτοκινήτου στην Αμερική, ενώ έλαβε μέρος σε αρκετά ευρωπαϊκά ράλλυ, αλλά και τις «24 ώρες» του Μαν. Ως το 1962, που αντικαταστάθηκε από το «ΤR4», αρίθμησε συνολικά 58.236 μονάδες παραγωγής.

TRIUMPH TR3 (1955)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα:
Διθέσιο convertible-cabriolet
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.991 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 83 mm x 92 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.5:1
Καρμπιρατέρ: 2 SU
Ισχύς: 100 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 16,2 χλγμ. στις 3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 173 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 12,7 δλ.
Μήκος: 3.855 χλστ.
Πλάτος: 1.410 χλστ.
Ύψος: 1.270 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.238 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.143 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.156 χλστ.
Βάρος: 904 κιλά

TRIUMPH TR2 (1953)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα:
Διθέσιο convertible-cabriolet
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.991 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 83 mm x 92 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.5:1
Καρμπιρατέρ: 2 SU
Ισχύς: 90 ίπποι στις 4.800 σ.α.λ.
Ροπή: 16,1 χλγμ. στις 3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 169 χλμ/ώρα
0-80 χλμ./ώρα: 8,2 δλ.
Μήκος: 3.855 χλστ.
Πλάτος: 1.410 χλστ.
Ύψος: 1.270 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.235 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.143 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.156 χλστ.
Βάρος: 955 κιλά

 

TRIUMPH MAYFLOWER (1949)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα:
Δίθυρο sedan-saloon
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.247 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 63 mm x 100 mm
Σχέση συμπίεσης: 6.8:1
Καρμπιρατέρ: 1 Solex
Ισχύς: 38 ίπποι στις 4.200 σ.α.λ.
Ροπή: 8,2 χλγμ. στις 2.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 106 χλμ/ώρα
0-80 χλμ./ώρα: 26,6 δλ.
Μήκος: 3.912 χλστ.
Πλάτος: 1.575 χλστ.
Ύψος: 1.575 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.134 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.245 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.245 χλστ.
Βάρος: 930 κιλά

TRIUMPH DOLOMITE 8 (1934)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα:
Διθέσιο roadster
Kινητήρας: 8κύλινδρος σε σειρά με υπερτροφοδότηση
Κυβισμός: 1.991 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 60 mm x 88 mm
Καρμπιρατέρ: 1 Solex
Ισχύς: 140 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Μεταξόνιο: 2.624 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.
372 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.
372 χλστ.
Βάρος: 965 κιλά

carhistory

.